Ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

chael

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

Jeg har stemt blankt, da jeg ikke kunne amme min datter, men godt kunne amme min søn.

*Camilla 33+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Davidsen87

Jeg ammede min store pige til hun var 14 mdr og min søn til han var 11 mdr der har de ik ville mere.

I min verden kan alle amme! Og alle har mælk nok, for jo mere baby sutter jo mere mælk kommer der  Held og lykke.

Anmeld

15. august 2011

Topp

annec skriver:

Ja, nu er der jo ikke lang tid til fødslen (forhåbeligt), er 40+0, og tænker rigtig meget om ammingen.

Jeg ønsker virkelig at amme, men når jeg siger det til folk, siger de bare, ja nu må vi se om du overhovedet kan amme.

Så vil gerne høre, ammede du? havde du nok mælk? Var der nogle problemer med ammingen?

jeg tror de fleste kan amme hvis de tager sig tiden og roen til det - for det KRÆVER det - især 1. gang..

jeg har ammet begge mine børn - den store til han var 9-10 måneder og den lille får endnu

Man må FORVENTE at der kommer sår - og det gør NULLER NALLER i starten - det gårvæk - og derefter er det en go stund man har.

Bare IKK giv op - klø på også selvom det gør ondt og der er sår... jeg græd i 7 dage med nr. 1 HVER gang han skulle spise - men det gik væk igen. og jeg holdt fast.

2. gang lidt øm men ellers virkede det bare fra start

Anmeld

15. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ammede + supplerede i 5 uger med min søn og så var det løb kørt og han fik efterfølgende kun flaske. Han tog ikke ordenligt på i starten og jeg gik til kontrolvejning med ham.

Da jeg så var gravid med nr. 2 tænkte jeg: kan jeg amme er det fint og hvis jeg ikke kan amme er det såment også fint. Jeg ammede min datter fuldt ud i 4 mdr. og så supplerede jeg med flaske.

Jeg kæmpede så meget med min søn og var rigtig ked af, at jeg ikke kunne amme ham fuldt ud. Men heldigvis havde jeg fået det bearbejdet, da jeg blev gravid igen.

Det er ikke så nemt, at amme som man tror og det er ikke bare, at lægge den lille til.

Anmeld

15. august 2011

Hvem?

annec skriver:

Mangler en "Både og-knap"

Men jeg ammede min førstefødte i 6 uger og opgav efter en intens kamp, da kort tid efter nr. 2 kom besluttede jeg at han sku på flaske med det samme - fantastisk.

Hvis vi en dag får en nr. 3 blir det også flasken fra start af.

Nu finder jeg heller ikke amning hyggeligt og det er bare slet ikke noget for mig.

Anmeld

15. august 2011

dorthemus

Jeg ammede min datter til hun var et år og der var aldrig nogen problemer med det undervejs. Det et super vigtigt at du får støtte og vejledning i starten så amningen kommer godt igang og så vide, at der kommer perioder hvor dit barn måske afviser brystet men det betyder ikke at mælkwproduktionen er på vej ned. Det handler om udbud og efterspørgsel - jo mere du ammer jo mere mælk Pøj pøj med det

Anmeld

15. august 2011

lucas<3

annec skriver:

jeg ammede til lucas var 4 måneder, og jeg lagde ham bare til for jo mere han var ved "patten" jo mere mælk kom der, eller det fik jeg afvide i starten da jeg ammede,..

Anmeld

15. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

annec skriver:

Ja selvf.!  Mener man hvis man vælger at blive mor eller bliver det, har pligt til I DET MINDSTE at forsøge, over længere tid eller suplere hvis det abselut ikke går så godt og mælken ikke kommer- jo mere man ammer jo bedre sætter det igang, så man må endelig ikke opgive .

Hva gjorde man ikke i gamle dage, vi er idag alt for forvent med at så er der bare nødløsninger som erstatning osv, og især de unge falder af på den med amning (Er selv ung, blev gravid som 16 årig- fødte og blev mor første gang som 17 årig, men jeg kan skam godt tale dårligt om visse ting alligevel)..

Man skal se på det sådan at hvis man ikke GIDER eller ikke vil forsøge eller giver hurtigt op, eller VÆLGER bevidst at få lavet bryster FØR man har fået børn (i mit hoved er det egoistisk-man kan vente-vil jeg os selv gøre) så er man selv uden om det og det går ud over barnet, og det skal ikke komme som en udskyldning fra de folk som gør en af de ting, for i den virkelige verden er det = et dødt barn hvis man ikke ammer - Nu er der så kommer erstatninger, MEN det er der problemet er, for så kan folk pluuuudslig ikke amme trods folk i gamle dage sagtens kunne, da de ved der er alternativer nu til dags.

Jeg ammede FULDT ud, uden mit barn smagt andet til hun var 6½ måned (udover vand fra 4 mdr) og SÅ SMÅT smagte hun ting og sager, og sammenlagt ammede jeg til hun var 1 ½ ÅR-

Nr to barn er blevet fuldt ammet indtil nu og hun er 7 mdr nu og skal smage grød og mos osv, og jeg skal ikke amme meget længere, da man er meget bundet, men bare man i det mindste har ammet til barnet er 6 mdr for at afhjælpe evt allergi! ! Så sådan er mit syn på det

Go Dag

Anmeld

15. august 2011

MetteS81

Jeg har stemt ja, men ammede kun i 6-7 uger ca...fik 3 brystbetændelser, sår og rifter, så stoppede derefter.

Anmeld

16. august 2011

JeNoVa

annec skriver:

Jeg ammede min førstfødte indtil jeg igen blev gravid, og hun valgte brystet fra.

Jeg fuldammede mine tvillinger til de var 4 måneder gamle, og jeg skulle tilbage på arbejde. Siden da er der blevet suppleret med en enkelt flaske MME om dagen.

Jeg havde MASSER af mælk til dem alle, og udover nogle smerter i starten, har jeg ingen problemer haft.

Tro på dig selv og din krop! Du er skabt til at få børn, ligesom du er skabt til at kunne amme. Du skal dog huske at drikke nok væske, da op mod en liter om dagen bliver brugt til at producere mælk. 

Selvfølgelig kan du da amme, og du skal ikke lade dig slå ud af andres pessimisme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.