mit luksusproblem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Tvillingemor80

Jonatansmor skriver:

Det er nu heller ikke sådan jeg linker det, købet af en ny barnevogn i Danmark har næppe meget at gøre med tørken i Afrika.

Men det handler om at vi i vesten bruger vores penge med omtanke, istedet for at følge mængden (er jeg den eneste der har på fornemmeren at der er lidt mode i valget af barnevogn?) Jeg synes det er foruroligende at der kommer flere og flere med lige præcis dén tankegang - "Duer den ikke, køber jeg bare en ny" det at man ikke har en bil og skal sørge for at kunne slæbe indkøb hjem, er ikke en tanke der kommer og overrasker én, det er et af livets realiteter.

Jeg mener at man burde gøre sig tanker omkring behov og gavn af købet. Vi har her i vesten den enorme fordel at vi kan orientere os, reflektere og vælge med omhu. Jeg må indrømme det provokerer mig at man som intelligent menneske ikke tager det seriøst.

Kan godt se hvad du mener, og er også enig sådan på en måde..

Men synes du ikke det er lidt noget andet når hun sælger sin gamle og køber en anden brugt.. Der jo ikke meget "brug-smid-væk" i det.. i hvert fald ikke som jeg ser det

Men vi er enige om at brug/smid væk og mer vil ha mer, er lidt usmageligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

SaNiNa

Jeg syntes det er helt hen i vejret dit barn er ved at være stort og du bruge den vel kun til at sove i.

Vi har selv et uniq stel og er rigtig glad for vores ved ikke lige hvad det er for en pind. men ja Nicklas er 2 år og sover kun i sin, hvis vi skal nogen stedder hvor vi klapvognen med og den kan han altså også sove.

Anmeld

10. august 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Tror godt jeg ved hvem du er ;-)Hvis du er den person jeg tænker på, synes jeg det ville være fjollet da jeg ved at der ikke er en mere på vej lige foreløbig. Synes det er noget andet hvis barn nr 2 er på trapperne:-)

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

bryder mig heller ikke om "brug-smid-væk" kulturen, MEN det er ikke det TS er ude i efter min mening. Hun sælger jo den anden og køber en brugt !?, det jo nærmest bare en bytter..

Og jo det er sindsygt mega frygteligt det der sker i Afrika (jeg støtter selv hver mdr), men vi kan jo ikke tænke hver gang vi bruger penge på andet end det allermest nødvendige "ej dem skulle Afrika havde haft", så kunne vi jo aldrig købe noget. Er sikker på vi hver dag køber ting vi kunne undværre..

Til TS: jeg synes ikke du forkælet, for du kan godt selv se det måske er lidt "luksus-problem".. Jeg synes den en fed ide at sælge den ene og købe en brugt ! gør det !

nej kunne aldrig drømme om bare at smide min vogn væk.. men er sikker på at der er nogle andre der kan få god glæde af den og så er det jo synd de ikke kan..

uden tvivl så har jeg elsket min vogn, men eftersom jeg ikke har bil mere og skal med bussen ind og handle ville de altså være praktisk med en vogn der var lidt plads under..

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Tror godt jeg ved hvem du er ;-)Hvis du er den person jeg tænker på, synes jeg det ville være fjollet da jeg ved at der ikke er en mere på vej lige foreløbig. Synes det er noget andet hvis barn nr 2 er på trapperne:-)

kan godt sek du ved hvem jeg er..

faktisk har vi en nummer 2 i tankerne, og så kunne vi netop gemme den nye vogn til nummer 2..

men ja jeg er nok bare lidt fjollet, der er jo en grund til at jeg er anonym.. vil ikke hagles ned privat over det..

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg syntes det er helt hen i vejret dit barn er ved at være stort og du bruge den vel kun til at sove i.

Vi har selv et uniq stel og er rigtig glad for vores ved ikke lige hvad det er for en pind. men ja Nicklas er 2 år og sover kun i sin, hvis vi skal nogen stedder hvor vi klapvognen med og den kan han altså også sove.

det er den jernstang der sidder på tværs af stellet jeg snakker om..

jeg bruger jo netop også vognen når jeg handler, og så er det træls der ikke kan være mere end en pose derunder, jeg kan ikke handle stort ind mere som jeg kunne da vi havde bil.. desværre gik bilen død, og vi har ikke fundet en ny endnu..

Anmeld

10. august 2011

132319

Jeg forstår dig godt, jeg syntes også at min uniq var noget lort og solgte den efter 4 måneder.

Hvis du har råd til en ny vogn og gerne vil have en barnevogn igen, så gør det da

Jeg bruger klapvogn og har gjort det siden min datter var 8 måneder (derhjemme og i vuggestuen sover hun i barnevogn) og jeg savner SLET ikke at trille rundt med barnevogn, det er så meget nemmere at komme rundt med min klapvogn der har drejehjul

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg forstår dig godt, jeg syntes også at min uniq var noget lort og solgte den efter 4 måneder.

Hvis du har råd til en ny vogn og gerne vil have en barnevogn igen, så gør det da

Jeg bruger klapvogn og har gjort det siden min datter var 8 måneder (derhjemme og i vuggestuen sover hun i barnevogn) og jeg savner SLET ikke at trille rundt med barnevogn, det er så meget nemmere at komme rundt med min klapvogn der har drejehjul

synes nu ikke den er noget lort.. er bare blevet pænt irriteret på den der stang der går på tværs..

jeg har også en rigtig lækker klapvogn i form af en helt ny stokke..
Jeg har skam pengene til en ny vogn, men vil ikke stå med 2 vogne og vil derfor have den anden solgt først.. står i forvejen med 2 klapvogne.. og har altså ikke plads til mere..

Anmeld

10. august 2011

SaNiNa

Anonym skriver:

det er den jernstang der sidder på tværs af stellet jeg snakker om..

jeg bruger jo netop også vognen når jeg handler, og så er det træls der ikke kan være mere end en pose derunder, jeg kan ikke handle stort ind mere som jeg kunne da vi havde bil.. desværre gik bilen død, og vi har ikke fundet en ny endnu..

Den stand må jeg da lige kigge efter.

Hvorfor så ikke købe en klapvogn vi handler tit ind i klapvognen. jeg ville ikke gå ud og købe en ny barnevogn nu.

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Sanne og Nicklas skriver:

Den stand må jeg da lige kigge efter.

Hvorfor så ikke købe en klapvogn vi handler tit ind i klapvognen. jeg ville ikke gå ud og købe en ny barnevogn nu.

jeg har en klapvogn..

men det er en stokke, og der er heller ikke plads til de vilde indkøb.. men den har jeg fordi jeg synes at klapvogne faktisk er rigtig tunge at komme rundt med, og jeg døjerm ed ryggen så stokken er den eneste jeg kan holde til at gå med i længere tid af gangen..

ryggen er også grunden til at jeg har letvægsstel på min barnevogn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.