mit luksusproblem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

okey.. jamen så gør det da, og hvis kæresten ikke går med på den, så kan du altid sige at du jo kan sælge den igen senere med et godt profit

jaa en odder vogn taber jo ikke sådan lige sin værdi..

hmm må lige tænke videre over den og finde nogle rigtig gode argumenter til min kæreste..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Køb en ny hvid du lyster

Vi skal også ha en ny én .. Vi har en silver cross, men syns den er for besværlig om vinteren Oscar er kun lige blevet 9 mdr.. Hehe ..

jeg er også meget fristet..

må finde nogle rigtig gode argumenter til imorgen når kæresten og jeg skal snakke om det.. desværre var han træt i aften og sover allerede..

Anmeld

10. august 2011

Laulund87

Hvis du er træt af vognen, skal du da have en anden! Det havde jeg gjort med det samme. Dælme ikke om jeg gad have en barnevogn, jeg var træt af

Og det har ikke noget at gøre med at være forkælet

Anmeld

10. august 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

skriver lige som anonym da jeg faktisk selv synes jeg lyder som en snobbet rigmandskælling der ikke kan få nok af det nyeste, og ikke kan nøjes..

Men nu til hvad jeg egentlig ville skrive om..

Jeg har et barn på 16mdr, og h*n ligger til hverdag i en helt ny emmaljungavogn, jeg elsker min vogn, ingen tvivl om det, men er faktisk ved at blive irriteret over den der skide "pind" der sidder på stellet fordi det er et uniq stel.. Jeg ved at jeg kan få en pæn slat for den hvis jeg sælger vognen, og det er lige netop det jeg overvejer..

Jeg sad på GogG for at kigge lidt for sjov på barnevogne, og der er jo en del oddere på XDream stellet, og også til okay priser synes jeg.. Og mon ikke man kan handle lidt om prisen??

Men er jeg bare overforkælet når jeg gerne vil have ny vogn nu?? i pricippet skal mit barn jo bruge den nogle år frem endnu..

århh tøser kom med jeres input, for egentlig elsker jeg jo den vogn jeg har, men hader bare den der skide pind, og så det faktum at der er maks kg belastning på indkøbskurven fordi den kun sidder fast med trykknapper..

HELP me girls, I'm desperate

Tjae, nu spørger du selv og jeg er ret så konsekvent i mine udtalelser, det er ikke fordi du er noget særligt.

Men når vi nu lever på en klode hvor vi i vesten er klar over at der faktisk er børn der ikke får noget at drikke eller spise. Hvor vigtig er din barnevogn så? Hvorfor er det at vi her i vesten dyrker brug-og-smid-væk kulturen som vi gør?

Irriterer den dims dig, fordi den er fysisk i vejen? Giver den dig mærker/sår eller andet ubehageligt? Eller er det et rent æstetisk problem du har?

For er det, det sidste; Så JA, du er vist ret forkælet.

Er det fordi du gør skade på dig selv hver gang du er ude og trille? Så sælg lortet, men husk at fortælle den nye ejer at denne barnevogn er lavet af det onde og vil gøre ham/hende ondt.

Anmeld

10. august 2011

Brams

Anonym skriver:

skriver lige som anonym da jeg faktisk selv synes jeg lyder som en snobbet rigmandskælling der ikke kan få nok af det nyeste, og ikke kan nøjes..

Men nu til hvad jeg egentlig ville skrive om..

Jeg har et barn på 16mdr, og h*n ligger til hverdag i en helt ny emmaljungavogn, jeg elsker min vogn, ingen tvivl om det, men er faktisk ved at blive irriteret over den der skide "pind" der sidder på stellet fordi det er et uniq stel.. Jeg ved at jeg kan få en pæn slat for den hvis jeg sælger vognen, og det er lige netop det jeg overvejer..

Jeg sad på GogG for at kigge lidt for sjov på barnevogne, og der er jo en del oddere på XDream stellet, og også til okay priser synes jeg.. Og mon ikke man kan handle lidt om prisen??

Men er jeg bare overforkælet når jeg gerne vil have ny vogn nu?? i pricippet skal mit barn jo bruge den nogle år frem endnu..

århh tøser kom med jeres input, for egentlig elsker jeg jo den vogn jeg har, men hader bare den der skide pind, og så det faktum at der er maks kg belastning på indkøbskurven fordi den kun sidder fast med trykknapper..

HELP me girls, I'm desperate

Ha ha ha, jeg ved lige hvad du taler om - ville helt sikkert købe en ny vogn igen, hvis den jeg havde ikke var som jeg gerne ville have den  (er dog MEGET glad for vores Emmaljunga Big Star Supreme Uniq)

Go for it!

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Tjae, nu spørger du selv og jeg er ret så konsekvent i mine udtalelser, det er ikke fordi du er noget særligt.

Men når vi nu lever på en klode hvor vi i vesten er klar over at der faktisk er børn der ikke får noget at drikke eller spise. Hvor vigtig er din barnevogn så? Hvorfor er det at vi her i vesten dyrker brug-og-smid-væk kulturen som vi gør?

Irriterer den dims dig, fordi den er fysisk i vejen? Giver den dig mærker/sår eller andet ubehageligt? Eller er det et rent æstetisk problem du har?

Er det fordi du gør skade på dig selv hver gang du er ude og trille? Så sælg lortet, men husk at fortælle den nye ejer at denne barnevogn er lavet af det onde og vil gøre ham/hende ondt.

Synes nu slet ikke du kan sammenligne en barnevogn med suætne børn i Afrika eller andre steder.. Ville jo ikke bruge de penge på dem alligevel..

Nu er det sådan at jeg ikke har bil og skal med bussen når der skal handles så den pind sidder faktisk ret meget i vejen da jeg kun kan have en pose under vognen plus der er en maks belastning.. Så skal jeg handle ind til en uge af gangen skal jeg afsted iver flere gange og det er faktisk skide irriterende..

Men tal fordi du tog dig tid til at svare, og ja bad om et råd

Anmeld

10. august 2011

Tvillingemor80

Jonatansmor skriver:

bryder mig heller ikke om "brug-smid-væk" kulturen, MEN det er ikke det TS er ude i efter min mening. Hun sælger jo den anden og køber en brugt !?, det jo nærmest bare en bytter..

Og jo det er sindsygt mega frygteligt det der sker i Afrika (jeg støtter selv hver mdr), men vi kan jo ikke tænke hver gang vi bruger penge på andet end det allermest nødvendige "ej dem skulle Afrika havde haft", så kunne vi jo aldrig købe noget. Er sikker på vi hver dag køber ting vi kunne undværre..

Til TS: jeg synes ikke du forkælet, for du kan godt selv se det måske er lidt "luksus-problem".. Jeg synes den en fed ide at sælge den ene og købe en brugt ! gør det !

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Brams skriver:

Ha ha ha, jeg ved lige hvad du taler om - ville helt sikkert købe en ny vogn igen, hvis den jeg havde ikke var som jeg gerne ville have den  (er dog MEGET glad for vores Emmaljunga Big Star Supreme Uniq)

Go for it!

Jeg er skam også rigtig glad for vognen.. Men den er bare ikke skide praktisk at handle ind med..

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Hvis du er træt af vognen, skal du da have en anden! Det havde jeg gjort med det samme. Dælme ikke om jeg gad have en barnevogn, jeg var træt af

Og det har ikke noget at gøre med at være forkælet

Har vidst os fået kæresten med på ideen nu.. Så nu skal den anden bare sælges og så skal jeg have en ny vogn..

Anmeld

10. august 2011

Jonatansmor

Tvillingemor90 skriver:

bryder mig heller ikke om "brug-smid-væk" kulturen, MEN det er ikke det TS er ude i efter min mening. Hun sælger jo den anden og køber en brugt !?, det jo nærmest bare en bytter..

Og jo det er sindsygt mega frygteligt det der sker i Afrika (jeg støtter selv hver mdr), men vi kan jo ikke tænke hver gang vi bruger penge på andet end det allermest nødvendige "ej dem skulle Afrika havde haft", så kunne vi jo aldrig købe noget. Er sikker på vi hver dag køber ting vi kunne undværre..

Til TS: jeg synes ikke du forkælet, for du kan godt selv se det måske er lidt "luksus-problem".. Jeg synes den en fed ide at sælge den ene og købe en brugt ! gør det !

Det er nu heller ikke sådan jeg linker det, købet af en ny barnevogn i Danmark har næppe meget at gøre med tørken i Afrika.

Men det handler om at vi i vesten bruger vores penge med omtanke, istedet for at følge mængden (er jeg den eneste der har på fornemmeren at der er lidt mode i valget af barnevogn?) Jeg synes det er foruroligende at der kommer flere og flere med lige præcis dén tankegang - "Duer den ikke, køber jeg bare en ny" det at man ikke har en bil og skal sørge for at kunne slæbe indkøb hjem, er ikke en tanke der kommer og overrasker én, det er et af livets realiteter.

Jeg mener at man burde gøre sig tanker omkring behov og gavn af købet. Vi har her i vesten den enorme fordel at vi kan orientere os, reflektere og vælge med omhu. Jeg må indrømme det provokerer mig at man som intelligent menneske ikke tager det seriøst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.