baby og institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

Jonatansmor

Ja, herhjemme var drengen knapt fyldt 7 mdr da hans første tur i DP kom.

Jeg har siden graviditeten ikke villet blive hjemmegående husmor, min barsel sluttede da hullet i min mave var godkendt af min læge, får kuller af ikke at have en plan for dagen og kæresten bliver jeg også sindssyg af at have gående derhjemme, så det var et forholdsvist let valg.

Derudover har vi os en lille fremmelig ung mand, hans energiniveau kunne vi slet ikke holde trit med, vi kunne sådan set ikke udmatte ham til sidst og det gik ud over søvnen. Plus er han så social at det havde han absolut bedst af, lille bestemt bandit er du min skat.

Min DP er verdens sødeste kone, hende, hendes mand og de 2 nuttede unger de har fået sig lavet, er en sikker havn for min dreng og han jubler hver eneste morgen når vi slår ned på hendes vej - alle forbehold jeg havde overfor fremmede der kunne ende med at blande sig i mit privatliv har hun så sandeligt gjort til skamme. ELSKER den kone!

Og havde vi nu ventet, havde det nok ikke været hende og så havde alle mine værste fantasier om nysgerrige pædagoger måske endt ud i virkeligheden?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

raca

ej jeg bliver ski lidt... nå starter lige en anden tråd...

Anmeld

13. juli 2011

Brams

Anonym skriver:

Hej

Opretter lige som ano da jeg ikke er klar over om min veninde er på denne side.

Inspireret af en anden tråd så vil jeg gerne høre de overvejelser der ligger bag når man takker ja til en insitutionsplads til den dag ens barn bliver de 6 mdr?

Min veninde skal have sin lillebitte pige i institution den dag hun bliver 6 mdr - hun ville gerne før men i denne kommune tager de først børn ind når disse er 6 mdr og hun fik derfor afslag på sin ansøgning om opskrivning (pigen ville da lige være fyldt 5 mdr)

Jeg forstår det ikke og derfor vil jeg lige høre hvad der lå bag Jeres beslutning herom?

Kan se at der er et økonomisk aspekt i det, da man kan undgå at gå på dagpenge hvis man starter arbejde igen efter 6 mdr, men hvad ellers?

OG HOLD EN VENLIG TONE

Har intet svar desværre, da jeg slet slet ikke forstå at man vil sende et SÅ lille barn afsted

Anmeld

13. juli 2011

2babygirls

K&S skriver:

Det forstår jeg ikke, der er et barn alt for lille (efter min mening)...!

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Ja, herhjemme var drengen knapt fyldt 7 mdr da hans første tur i DP kom.

Jeg har siden graviditeten ikke villet blive hjemmegående husmor, min barsel sluttede da hullet i min mave var godkendt af min læge, får kuller af ikke at have en plan for dagen og kæresten bliver jeg også sindssyg af at have gående derhjemme, så det var et forholdsvist let valg.

Derudover har vi os en lille fremmelig ung mand, hans energiniveau kunne vi slet ikke holde trit med, vi kunne sådan set ikke udmatte ham til sidst og det gik ud over søvnen. Plus er han så social at det havde han absolut bedst af, lille bestemt bandit er du min skat.

Min DP er verdens sødeste kone, hende, hendes mand og de 2 nuttede unger de har fået sig lavet, er en sikker havn for min dreng og han jubler hver eneste morgen når vi slår ned på hendes vej - alle forbehold jeg havde overfor fremmede der kunne ende med at blande sig i mit privatliv har hun så sandeligt gjort til skamme. ELSKER den kone!

Og havde vi nu ventet, havde det nok ikke været hende og så havde alle mine værste fantasier om nysgerrige pædagoger måske endt ud i virkeligheden?!

igen DP. i min kommune kan man ikke tvinge en DP plads op.. Nok også derfor jeg tænker som jeg gør.. Da jeg hentyder til vuggestue som min venindes skal starte i med 130 børn!

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

ej jeg bliver ski lidt... nå starter lige en anden tråd...

Der er ikke noget at blive ski lidt.... over

jeg er ikke ude på at provokere, tale ned til eller være uforskammet overfor.. Jeg forsøger bare at forstå..

Kan se at mange har valgt DP. Disse er ikke til at støve op i min kommune.

Anmeld

13. juli 2011

Sky

Du vil gerne prøve at forstå hvorfor, og jeg vil gerne gi dig min grund

Vores datter startede da hun var 6 mdr - hun var HELT klar på sjov, ballade og aktiviteter med andre børn! Og hendes mor var også fuldstændig afklaret med at barsel, bleer, gylp og de samme lange dage slet ikke er noget for hende på den lange bane så det var absolut det eneste rigtige for vores familie!

...og husk nu, hvis man ikke kan li svaret, så skal man lade vær med at spørge

/Sky

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Sky skriver:

Du vil gerne prøve at forstå hvorfor, og jeg vil gerne gi dig min grund

Vores datter startede da hun var 6 mdr - hun var HELT klar på sjov, ballade og aktiviteter med andre børn! Og hendes mor var også fuldstændig afklaret med at barsel, bleer, gylp og de samme lange dage slet ikke er noget for hende på den lange bane så det var absolut det eneste rigtige for vores familie!

...og husk nu, hvis man ikke kan li svaret, så skal man lade vær med at spørge

/Sky

Svaret er skam fint nok..

Jeg er i bund og grund ligeglad med hvad folk gør. Jeg har en stor forståelse for at man gør hvad der er rigtigt for sig selv og sin familie.

Anmeld

13. juli 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

igen DP. i min kommune kan man ikke tvinge en DP plads op.. Nok også derfor jeg tænker som jeg gør.. Da jeg hentyder til vuggestue som min venindes skal starte i med 130 børn!

Tjae, størrelsen er vel underordnet - sålænge den er delt op i mindre afdelinger?

Og burde du egentligt ikke være uendeligt ligeglad? Sålænge barnet ikke render rundt og er beskidt, har blå mærker/uforklarlige sår rundt omkring, må man (og dig) vel gå ud fra at din veninde mere end magter hendes opgave som mor?

Tror kloden ville være et bedre sted, hvis vi allesammen ville feje for egen dør først og lade være med at have så travlt med hvad andre lavede

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Tjae, størrelsen er vel underordnet - sålænge den er delt op i mindre afdelinger?

Og burde du egentligt ikke være uendeligt ligeglad? Sålænge barnet ikke render rundt og er beskidt, har blå mærker/uforklarlige sår rundt omkring, må man (og dig) vel gå ud fra at din veninde mere end magter hendes opgave som mor?

Tror kloden ville være et bedre sted, hvis vi allesammen ville feje for egen dør først og lade være med at have så travlt med hvad andre lavede

Øhm... Som skrevet ovenfor. JEG ER FULDSTÆNDIG LIGEGLAD MED HVILKE VALG ANDRE TAGER! Jeg prøver blot at forstå hvorfor man tager de valg.

Synes jeg har fået mange gode og konstruktive svar herpå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.