baby og institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.113 visninger
59 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej

Opretter lige som ano da jeg ikke er klar over om min veninde er på denne side.

Inspireret af en anden tråd så vil jeg gerne høre de overvejelser der ligger bag når man takker ja til en insitutionsplads til den dag ens barn bliver de 6 mdr?

Min veninde skal have sin lillebitte pige i institution den dag hun bliver 6 mdr - hun ville gerne før men i denne kommune tager de først børn ind når disse er 6 mdr og hun fik derfor afslag på sin ansøgning om opskrivning (pigen ville da lige være fyldt 5 mdr)

Jeg forstår det ikke og derfor vil jeg lige høre hvad der lå bag Jeres beslutning herom?

Kan se at der er et økonomisk aspekt i det, da man kan undgå at gå på dagpenge hvis man starter arbejde igen efter 6 mdr, men hvad ellers?

OG HOLD EN VENLIG TONE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

K&S

Anonym skriver:

Hej

Inspireret af en anden tråd så vil jeg gerne høre de overvejelser der ligger bag når man takker ja til en insitutionsplads til den dag ens barn bliver de 6 mdr?

Min veninde skal have sin lillebitte pige i institution den dag hun bliver 6 mdr - hun ville gerne før men i denne kommune tager de først børn ind når disse er 6 mdr og hun fik derfor afslag på sin ansøgning om opskrivning (pigen ville da lige være fyldt 5 mdr)

Jeg forstår det ikke og derfor vil jeg lige høre hvad der lå bag Jeres beslutning herom?

Kan se at der er et økonomisk aspekt i det, da man kan undgå at gå på dagpenge hvis man starter arbejde igen efter 6 mdr, men hvad ellers?

OG HOLD EN VENLIG TONE

Det forstår jeg ikke, der er et barn alt for lille (efter min mening)...!

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det forstår jeg ikke, der er et barn alt for lille (efter min mening)...!

Anmeld

12. juli 2011

Tona

Der kan være økonomiske årsager hvor man er pisket til det.

Der kan også være sygdom hvor mor simpelthen ikke har kræfter til at passe barnet hele dagen og har brug for den aflastning for at kunne være en super mor resten af tiden for barnet.

Anmeld

12. juli 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Hej

OG HOLD EN VENLIG TONE

Jeg fatter det ikke, så kan ik give dig svaret, jeg ville aldrig sende mine børn afsted som 6 mdrs, der er de al al al for lille i min verden, men omvendt, hva med dengang de kom afsted som 3 mdrs??

Men ja ja, fred være med det, hvis det er det hun vil og kan forholde sig til at der allerede er en anden der skal passe hendes datter i en alder af 6 mdrs, så ska hun da ha lov til det......

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Der kan være økonomiske årsager hvor man er pisket til det.

Der kan også være sygdom hvor mor simpelthen ikke har kræfter til at passe barnet hele dagen og har brug for den aflastning for at kunne være en super mor resten af tiden for barnet.

ja det har jeg også tænkt.

Kunne dog rigtig godt tænke mig at høre hvad der reelt har været årsag til så tidlig pasning,.

Hvis det er økonomien så græder mit hjerte.. Det ville være synd for mor at været tvunget tilbage for at få tingene til at løbe rundt

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Jeg fatter det ikke, så kan ik give dig svaret, jeg ville aldrig sende mine børn afsted som 6 mdrs, der er de al al al for lille i min verden, men omvendt, hva med dengang de kom afsted som 3 mdrs??

Men ja ja, fred være med det, hvis det er det hun vil og kan forholde sig til at der allerede er en anden der skal passe hendes datter i en alder af 6 mdrs, så ska hun da ha lov til det......

ingen tvivl om det - jeg forstår det bare ikke

Anmeld

12. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

ja det har jeg også tænkt.

Kunne dog rigtig godt tænke mig at høre hvad der reelt har været årsag til så tidlig pasning,.

Hvis det er økonomien så græder mit hjerte.. Det ville være synd for mor at været tvunget tilbage for at få tingene til at løbe rundt

De to ting jeg nævner var grundene til at vi næsten bed i det sure æble og fik Amanda passet fra 6 mdr, men jeg valgte at bide mine smerter og min træthed i mig for hendes skyld og vi valgte sammen at være bundfattige lidt endnu for hendes skyld. Min kæreste fik ødelagt ryggen i en arbejdsskade og blev så fyret da jeg var højgravid (af et svin af en arbejdsgiver!) og det har været svært siden da jeg i forvejen har fibromyalgi og tilkendt flexjob men endnu ikke har fundet noget, da det er svært i denne tid.

Men der kunne jo være nogen som var FOR syge eller FOR fattige til at træffe det valg vi har truffet, men hvor er jeg glad for at vi havde et valg trods alt

Anmeld

12. juli 2011

raca

de  grunde jeg kender er.

nyt arbejde som i drømmejobbet.. lige efter man var udd..

økonomiske.. nogle enlige kan altså ikke bare gå ned på dp.

sygdomme. eks dep.

arbejde, forde det passer ind i semesterplanerne

studie, forde det er der holdet starter.

forde moren ikke trives med at havde barsel

Anmeld

12. juli 2011

132319

Min søn skulle have været startet da han var 6½ måned, da jeg skulle starte studie igen.

Det var vilkårene for mig, som enlig mor på SU. Alternativt skulle jeg have haft enkelt klip under hele min barsel og det ville jeg ikke kunne få til at løbe rundt.

Han blev så født 1½ måned for tidligt, så han var 8 måneder da han startede, korrigeret som sagt 6½ måned.

Det gik legene let og han havde det simpelthen så godt i vuggstuen og havde sikkert også gjort det hvis han var blevet født til termin.

Børn kan også være FOR gamle før de starter, men det er en hel anden snak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.