baby og institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

Tona

132319 skriver:

Min søn skulle have været startet da han var 6½ måned, da jeg skulle starte studie igen.

Det var vilkårene for mig, som enlig mor på SU. Alternativt skulle jeg have haft enkelt klip under hele min barsel og det ville jeg ikke kunne få til at løbe rundt.

Han blev så født 1½ måned for tidligt, så han var 8 måneder da han startede, korrigeret som sagt 6½ måned.

Det gik legene let og han havde det simpelthen så godt i vuggstuen og havde sikkert også gjort det hvis han var blevet født til termin.

Børn kan også være FOR gamle før de starter, men det er en hel anden snak

Jeg kan godt følge din pointe med at børn (og forældre for den sags skyld) er forskellige og derfor skal tackles forskelligt og nogle kan være klar og nogle er måske slet ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

raca

132319 skriver:

Min søn skulle have været startet da han var 6½ måned, da jeg skulle starte studie igen.

Det var vilkårene for mig, som enlig mor på SU. Alternativt skulle jeg have haft enkelt klip under hele min barsel og det ville jeg ikke kunne få til at løbe rundt.

Han blev så født 1½ måned for tidligt, så han var 8 måneder da han startede, korrigeret som sagt 6½ måned.

Det gik legene let og han havde det simpelthen så godt i vuggstuen og havde sikkert også gjort det hvis han var blevet født til termin.

Børn kan også være FOR gamle før de starter, men det er en hel anden snak

hvornår mener du så de er for gamle... det syntes jeg er en mærkelig påstand.

mine børns bh er super glade for de børn der er blevet hjemmepasset frem til 3 år og ser det slet slet ikke som et problem.. de har en anden form for ro. og er super nemme at køre ind.

Anmeld

12. juli 2011

cnmigo

Jeg er så en af de ONDE mødre som sendte sin datter afsted i dagpleje som 6 måneders 

JA hun var lille, men det gik faktisk over al forventning, hun havde en super sød dagplejer og fik en super god opstart og forhold til hende. 

Grund? Jeg gik på dagpenge og var jobsøgende - da der meldte sig et job lige i nærheden med rette indhold, valgte jeg at springe til.

Jeg har 10 ugers restbarsel på min datter, havde 11, den ene blev brugt i forbindelse med børnehavestart.

Jeg har ikke som sådan fortrudt, men jeg er enig i at det er ret tidligt. Omvendt syntes jeg også at det er for sent for dem som sender dem afsted som 11 måneders. Det bliver f.eks. tilfældet for min søn da der ikke var en (foretrukken) plads tidligere.

Han er 9 mdr. nu og han er SÅ parat til at komme afsted og opleve noget mere end bare sin kedelige mor 

Anmeld

12. juli 2011

132319

Amandas-mor skriver:

Jeg kan godt følge din pointe med at børn (og forældre for den sags skyld) er forskellige og derfor skal tackles forskelligt og nogle kan være klar og nogle er måske slet ikke

Præcis...

Min datter er 10 måneder og skal starte om en uge. Jeg føler SLET ikke at hun er klar, selvom jeg er helt klar til det! Vilkårene er nu og engang bare at jeg skal melde mig ledig og stå til rådighed for arbejdsmarkedet om tre uger, så jeg har ikke rigtig andre valg 

Hun skal nok klare det, selvom jeg er forberedt på en lang og sej indkøring.

Anmeld

12. juli 2011

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

Hej

Opretter lige som ano da jeg ikke er klar over om min veninde er på denne side.

Inspireret af en anden tråd så vil jeg gerne høre de overvejelser der ligger bag når man takker ja til en insitutionsplads til den dag ens barn bliver de 6 mdr?

Min veninde skal have sin lillebitte pige i institution den dag hun bliver 6 mdr - hun ville gerne før men i denne kommune tager de først børn ind når disse er 6 mdr og hun fik derfor afslag på sin ansøgning om opskrivning (pigen ville da lige være fyldt 5 mdr)

Jeg forstår det ikke og derfor vil jeg lige høre hvad der lå bag Jeres beslutning herom?

Kan se at der er et økonomisk aspekt i det, da man kan undgå at gå på dagpenge hvis man starter arbejde igen efter 6 mdr, men hvad ellers?

OG HOLD EN VENLIG TONE

Herhjemme startede asta da hun var 7 mdr, og det valgte vi så jeg kunne starte på halv tid også have barsel i længere tid...

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

cnmigo skriver:

Jeg er så en af de ONDE mødre som sendte sin datter afsted i dagpleje som 6 måneders 

JA hun var lille, men det gik faktisk over al forventning, hun havde en super sød dagplejer og fik en super god opstart og forhold til hende. 

Grund? Jeg gik på dagpenge og var jobsøgende - da der meldte sig et job lige i nærheden med rette indhold, valgte jeg at springe til.

Jeg har 10 ugers restbarsel på min datter, havde 11, den ene blev brugt i forbindelse med børnehavestart.

Jeg har ikke som sådan fortrudt, men jeg er enig i at det er ret tidligt. Omvendt syntes jeg også at det er for sent for dem som sender dem afsted som 11 måneders. Det bliver f.eks. tilfældet for min søn da der ikke var en (foretrukken) plads tidligere.

Han er 9 mdr. nu og han er SÅ parat til at komme afsted og opleve noget mere end bare sin kedelige mor 

tror umiddelbart også godt min ville kunne klare det som 6 mdr.

Den nævnte vejer kun lige 5 kg og barnet skal starte om 14 dage.. I vuggestue med 130 børn i hele inst. Jeg forstår det ikke.

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Præcis...

Min datter er 10 måneder og skal starte om en uge. Jeg føler SLET ikke at hun er klar, selvom jeg er helt klar til det! Vilkårene er nu og engang bare at jeg skal melde mig ledig og stå til rådighed for arbejdsmarkedet om tre uger, så jeg har ikke rigtig andre valg 

Hun skal nok klare det, selvom jeg er forberedt på en lang og sej indkøring.

lige noget helt andet

Når du skal gå ledig ved du hvor lang tid du kan regne med at gå inden du bliver sendt i aktivering?

Anmeld

12. juli 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Hej

Opretter lige som ano da jeg ikke er klar over om min veninde er på denne side.

Inspireret af en anden tråd så vil jeg gerne høre de overvejelser der ligger bag når man takker ja til en insitutionsplads til den dag ens barn bliver de 6 mdr?

Min veninde skal have sin lillebitte pige i institution den dag hun bliver 6 mdr - hun ville gerne før men i denne kommune tager de først børn ind når disse er 6 mdr og hun fik derfor afslag på sin ansøgning om opskrivning (pigen ville da lige være fyldt 5 mdr)

Jeg forstår det ikke og derfor vil jeg lige høre hvad der lå bag Jeres beslutning herom?

Kan se at der er et økonomisk aspekt i det, da man kan undgå at gå på dagpenge hvis man starter arbejde igen efter 6 mdr, men hvad ellers?

OG HOLD EN VENLIG TONE

Hvis alt herhjemme går som "planlagt/håbet" så vil vores bette være 7 måneder. Og det er simpelthen ikke fordi jeg ikke vil have mere tid med mit barn, men fordi jeg skal videre med min uddannelse.
Hvis jeg venter så går jeg hjemme 15 måneder og det er for mig for længe.

Anmeld

12. juli 2011

132319

raca skriver:

hvornår mener du så de er for gamle... det syntes jeg er en mærkelig påstand.

mine børns bh er super glade for de børn der er blevet hjemmepasset frem til 3 år og ser det slet slet ikke som et problem.. de har en anden form for ro. og er super nemme at køre ind.

Tja, den er vel ikke mere underlig end din påstand om at det er for tidligt for et barn på 10 måneder at starte, som du skrev i min tråd

Ikke alle har pengene og lysten til at hjemmepasse til barnet er 3 år, jeg som alenemor har ingen af delene.

At dine børn har været nemme at køre ind, er sagen uvedkommende da der her er tale om VUGGESTUE start, ikke børnehave!

Mht. for sent, så vil jeg sige, for igen VUGGESTUE, skal det ikke være meget senere end 11-12 mdr. Børnene bliver for vant til at gå hjemme og er stadig for små til at forstå at mor og far kommer igen. Jeg generaliserer ikke men taler dog ud fra egne oplevelser, både som pædagogmedhjælper og hvad jeg har set i min søns daværende vuggestue.

Anmeld

12. juli 2011

132319

Anonym skriver:

lige noget helt andet

Når du skal gå ledig ved du hvor lang tid du kan regne med at gå inden du bliver sendt i aktivering?

Jeg ved det ikke Da jeg blev færdiguddannet gik der 13 uger fordi jeg er under 30 (blev dog sygemeldt pga. graviditeten) men hvor længe der går efter barsel, ved jeg ikke.

Kender jeg min A-kasse og kommune ret, går der ikke ret længe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.