baby og institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Tja, den er vel ikke mere underlig end din påstand om at det er for tidligt for et barn på 10 måneder at starte, som du skrev i min tråd

Ikke alle har pengene og lysten til at hjemmepasse til barnet er 3 år, jeg som alenemor har ingen af delene.

At dine børn har været nemme at køre ind, er sagen uvedkommende da der her er tale om VUGGESTUE start, ikke børnehave!

Mht. for sent, så vil jeg sige, for igen VUGGESTUE, skal det ikke være meget senere end 11-12 mdr. Børnene bliver for vant til at gå hjemme og er stadig for små til at forstå at mor og far kommer igen. Jeg generaliserer ikke men taler dog ud fra egne oplevelser, både som pædagogmedhjælper og hvad jeg har set i min søns daværende vuggestue.

faktisk er det lige nøjagtigt i den alder at barnet har allermest brug for det trygge.. det er dér de får en opfattelse på omverdende og på sine omsorgspersoner hvorfor der er tildens til adskillelses angst. den lille baby er i symbiose med dens mor og ved 8 mdr og frem får barnet et realitisk billede af verdende og er derfor bange for at mor går og forlader en.

det er bl.a. det faktum der sætter sig i mig når jeg høre om folk der aflevere sit barn så tidligt..

Kan selvf godt forstå at der kan være en årsag - det er ikke for at høvle nogle ned, blot lidt fakts

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej

Opretter lige som ano da jeg ikke er klar over om min veninde er på denne side.

Inspireret af en anden tråd så vil jeg gerne høre de overvejelser der ligger bag når man takker ja til en insitutionsplads til den dag ens barn bliver de 6 mdr?

Min veninde skal have sin lillebitte pige i institution den dag hun bliver 6 mdr - hun ville gerne før men i denne kommune tager de først børn ind når disse er 6 mdr og hun fik derfor afslag på sin ansøgning om opskrivning (pigen ville da lige være fyldt 5 mdr)

Jeg forstår det ikke og derfor vil jeg lige høre hvad der lå bag Jeres beslutning herom?

Kan se at der er et økonomisk aspekt i det, da man kan undgå at gå på dagpenge hvis man starter arbejde igen efter 6 mdr, men hvad ellers?

OG HOLD EN VENLIG TONE

Jeg er selvstændig, og ville under ingen omstændigheder kunne undværes et helt år, og har heller ikke lyst til det Økonomisk set er familien jo også nød til at hænge sammen

Omvendt har jeg svært ved at forstå at nogle synes det er så forfærdeligt, mange af vores mødre havde ikke engang et halvt år, og mange af os er da ret almindelige mennesker

Tror enlig ikke barnet som sådan får et bedre liv, ved at være hjemme ved mor et helt år.

Men man skal jo gøre hvad man synes er rigtigt for en selv og ens barn

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg ved det ikke Da jeg blev færdiguddannet gik der 13 uger fordi jeg er under 30 (blev dog sygemeldt pga. graviditeten) men hvor længe der går efter barsel, ved jeg ikke.

Kender jeg min A-kasse og kommune ret, går der ikke ret længe

øv

Jeg har pt ikke noget arbejde og håber da lidt på at jeg får tid til at søge en masse (søger i snit 1 om dagen på nuværende tidspunkt) uden at skulle møde op for at sidde at skrive ansøgninger med en masse andre, da jeg konsentrere mig bedre herhjemme. Jeg ved jo med mig selv at jeg er reel nok, men det ved a kassen /kommunen jo ikke så slipper nok ikke..

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Lollo1987 skriver:

Jeg er selvstændig, og ville under ingen omstændigheder kunne undværes et helt år, og har heller ikke lyst til det Økonomisk set er familien jo også nød til at hænge sammen

Omvendt har jeg svært ved at forstå at nogle synes det er så forfærdeligt, mange af vores mødre havde ikke engang et halvt år, og mange af os er da ret almindelige mennesker

Tror enlig ikke barnet som sådan får et bedre liv, ved at være hjemme ved mor et helt år.

Men man skal jo gøre hvad man synes er rigtigt for en selv og ens barn

det har du ret i, men bør man ikke tage de mange års studier/forskninger med i sin overvejelse? Jeg tror på at et barn får et godt og trygt fundament hvis barnet er ved trygge omsorgsgivere i det første år. Altså 1 år uden svigt, angst, utrghed mm.

Anmeld

12. juli 2011

Zeus

Jeg har et svar til denne her debat, da Cajsa kom tidligt afsted, men er på vej i seng, så ser lige om den stadig er igang imorgen

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg har et svar til denne her debat, da Cajsa kom tidligt afsted, men er på vej i seng, så ser lige om den stadig er igang imorgen

jaaaah det vil jeg glæde mig til

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

det har du ret i, men bør man ikke tage de mange års studier/forskninger med i sin overvejelse? Jeg tror på at et barn får et godt og trygt fundament hvis barnet er ved trygge omsorgsgivere i det første år. Altså 1 år uden svigt, angst, utrghed mm.

her tænker jeg selvfølgelig på folk der HAR muligheden for at være hjemme længere.

Anmeld

12. juli 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jo i nogle tilfælde, nu skal jeg jo også lige se hvad barn jeg får

Men jeg synes så også at det til tider kan kamme lidt over, synes vi har så mange i familien hvis børn simpelthen er så MOR syge, at der er næsten uhyggeligt Det tror jeg heller ikke er super sundt.

Man må jo håbe at man kan mærke hvad behov ens barn har

Men for mig er et års barsel ikke en mulighed, heller ikke et halvt år på fuld barsel, så daddy skal heldigvis være meget med her 

Anmeld

12. juli 2011

Nessie

Jeg synes også personligt at 6 mdr. er for tidligt, Daniel var 10 mdr. da han startede i DP, og der havde han kedet sig hjemme i en måneds tid.

Samtidig vil jeg lige pointere, at der ikke er mange lande i verden, der har lige så lang barselsorlovs-muligheder som vi har. I USA har de eksempelvis kun 2 mdr., i hvert fald dem jeg kender.

Min mor siger at vi blev passet fra vi var 3 mdr., så jeg tror bare at vi skal huske os selv på ind i mellem, at vi rent faktisk er meget priviligerede herhjemme.

Mange keder sig også på barsel, og glæder sig vildt til at komme tilbage på arbejdet, og selvom jeg ikke forstår det, så er det bedre at den lille bliver passet, og mor kommer tilbage på arbejdet, og får overskud til den lille, når hun kommer hjem

Anmeld

12. juli 2011

132319

Anonym skriver:

faktisk er det lige nøjagtigt i den alder at barnet har allermest brug for det trygge.. det er dér de får en opfattelse på omverdende og på sine omsorgspersoner hvorfor der er tildens til adskillelses angst. den lille baby er i symbiose med dens mor og ved 8 mdr og frem får barnet et realitisk billede af verdende og er derfor bange for at mor går og forlader en.

det er bl.a. det faktum der sætter sig i mig når jeg høre om folk der aflevere sit barn så tidligt..

Kan selvf godt forstå at der kan være en årsag - det er ikke for at høvle nogle ned, blot lidt fakts

Der er mange teorier.

Den jeg tror mest på, er at det er bedst for børn at starte i 8-10 måneders alderen men det gør sig ikke gældende for alle, dog langt de fleste!

Min datter bliver nok ikke klar foreløbig men hvad søren skal jeg gøre? Stå uden indkomst? Nej vel?
Jeg er sikker på at et kompetent og veluddannet personale nok skal gøre det så let for hende, som overhovedet muligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.