Far skal til afghanistan..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

Savannah

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Fenja09

MorTilJanuar skriver:

Det er nemlig det med at de skal afsted når der er et lille barn 

har du gjort dig nogle tanker omkring gensyns seancen i lufthavnen? Altså om baby skal med derud eller ej?

Vores barn vil være 1 år når han skal afsted så synes der er en del tanker omkring det.. 

Ja, jeg har tænkt over det og fik en god snak med en veninde om det, hvis kæreste også er soldat - de har en pige på 3 år. De kørte farmand til flyet og sagde på gensyn og datteren tog det ikke hårdt overhovedet. På vej hjem i bilen faldt hun i søvn og min veninde måtte holde ind for at græde lidt.

Det var min veninde der tog det hårdest, fordi som datteren sagde " far på arbejde" og " far komme hjem på min føs´dag". Det var det der var i hendes hoved. Så tror ikke det som sådan er hårdt for børnene - hvis vi som forældre ikke gør det "store" ud af det. Hvis du forstår hvad jeg mener

Nu har vi sagt på gensyn hjemme dvs jeg har ikke været med ude ved flyet og vinke. Sådan vil min kæreste helst have det, men ved ikke om vi gør det på samme måde når vi har fået bettefisen - men tror det bliver sådan. Vi vælger nok bare at tage imod ham i lufthavnen når han kommer hjem på leave og når han kommer helt hjem. Vil gerne have at det er så naturligt som muligt.

/Fenja

Anmeld

9. juli 2011

Carl-Emil's mor

Fenja09 skriver:

Ja, jeg har tænkt over det og fik en god snak med en veninde om det, hvis kæreste også er soldat - de har en pige på 3 år. De kørte farmand til flyet og sagde på gensyn og datteren tog det ikke hårdt overhovedet. På vej hjem i bilen faldt hun i søvn og min veninde måtte holde ind for at græde lidt.

Det var min veninde der tog det hårdest, fordi som datteren sagde " far på arbejde" og " far komme hjem på min føs´dag". Det var det der var i hendes hoved. Så tror ikke det som sådan er hårdt for børnene - hvis vi som forældre ikke gør det "store" ud af det. Hvis du forstår hvad jeg mener

Nu har vi sagt på gensyn hjemme dvs jeg har ikke været med ude ved flyet og vinke. Sådan vil min kæreste helst have det, men ved ikke om vi gør det på samme måde når vi har fået bettefisen - men tror det bliver sådan. Vi vælger nok bare at tage imod ham i lufthavnen når han kommer hjem på leave og når han kommer helt hjem. Vil gerne have at det er så naturligt som muligt.

/Fenja

Og det er jo præcis sådan det bør gå 

Men nu ved jeg ikke hvor din venindes kæreste fløj fra, men den stemning kbh lufthavn har når vi har sendt afsted derfra er bare ikke en stemning jeg ønsker mit barn skal opleve fordi den er grum, virkelig grum. Ihvertfald de gange jeg har været der, fy for satan altså.. man kan tage derud med en ok smag i munden og et hoved der er nogenlunde holdt koldt men så snart dørerne har åbnet sig siger det bare SMÅKAGE også bliver du ramt af en kæmpe bølge af forudindtaget sorg og smerte 

I kbh må man slet ikke gå med ud ved flyet og vinke 

Men jeg har bestemt at næste gang SÅ køber jeg en billig billig flybillet og checker ind også følger jeg ham hel til gate som overraskelse 

Anmeld

9. juli 2011

Fenja09

MorTilJanuar skriver:

Og det er jo præcis sådan det bør gå 

Men nu ved jeg ikke hvor din venindes kæreste fløj fra, men den stemning kbh lufthavn har når vi har sendt afsted derfra er bare ikke en stemning jeg ønsker mit barn skal opleve fordi den er grum, virkelig grum. Ihvertfald de gange jeg har været der, fy for satan altså.. man kan tage derud med en ok smag i munden og et hoved der er nogenlunde holdt koldt men så snart dørerne har åbnet sig siger det bare SMÅKAGE også bliver du ramt af en kæmpe bølge af forudindtaget sorg og smerte 

I kbh må man slet ikke gå med ud ved flyet og vinke 

Men jeg har bestemt at næste gang SÅ køber jeg en billig billig flybillet og checker ind også følger jeg ham hel til gate som overraskelse 

Jeg kan faktisk ikke lige huske hvor min venindes mand fløj fra, men min kæreste fløj fra Karup. Vi kan begge to godt lide at der ikke er for meget "drama" over det, synes det er nok at ham og jeg er triste når han skal afsted, så orker ikke en hel lufthavn af pårørende som græder. Havde min kæreste ønsket at jeg fulgte ham helt til flyet og vinkede så ville jeg selvfølgelig gøre det, men har det helt fint med at sige på gensyn herhjemme.

Der er heldigvis lang tid til at min kæreste skal afsted igen, så har ikke gjort mig vildt mange tanker om hvordan og hvorledes - kun at det skal være så roligt som muligt, ligesom sidste gang

Anmeld

10. juli 2011

Bare mig..

Nicolinesmor170510 skriver:

Puha, godt det ikke er min mand/kæreste. Jeg ville panikke og bryde fuldstændig sammen.. Men hvad hjælper det, hvis de SKAL afsted!

Sidespring: Min kammerart er lige taget afsted igen efter tre ugers overlov, og kommer hjem her i august.

Vi er NOGET nervøse herhjemme, fordi der jo gemmensnitligt bliver dræbt cirka 4 på hvert hold, men ingen fra det hold (7-9-13) er dræbt endnu. De fik at vide, at de skulle sige ORDENTLIGT farvel denne gang til deres venner og familie, for de skulle helt sikkert regne med, at mindst én soldaterkammerart ikke ville vende hjem.. Puha, det er altså hårdt at skulle sige farvel til ham så Glæder mig til ham kommer hjem igen! I LIVE!!

Så blev den ene dræbt.. Håber han komme hjem i live!

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

Så blev den ene dræbt.. Håber han komme hjem i live!

Ja det gjorde der tilgengæld gik isaf 10 fri ikke fordi det godt gøre for noget som helst 

Anmeld

10. juli 2011

Bare mig..

MorTilJanuar skriver:

Ja det gjorde der tilgengæld gik isaf 10 fri ikke fordi det godt gøre for noget som helst 

Hvad betyder det? Er ikke så meget inde i alt det der

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

Hvad betyder det? Er ikke så meget inde i alt det der

At der ikke var en eneste dansker der døde på forrige ISAF hold der var i afghanistan... 

Anmeld

10. juli 2011

Bare mig..

MorTilJanuar skriver:

At der ikke var en eneste dansker der døde på forrige ISAF hold der var i afghanistan... 

Nej det er rigtigt.. Håber, at det så var den sidste

Anmeld

10. juli 2011

NilleG

Min kæreste var afsted på hold 7 altså han kom hjem for snart to år siden og der havde vi ikke barn sammen da vi først venter os nu... Han skal dog helt sikkert afsted igen da det jo e hans job.. Havde en veninde som havde en baby på en måned da hendes mand tog afsted samtidig med min egen kæreste og hun tog det i hård hånd og klarede det bare ...

Vil dog selv anbafale at få tilknyttet en af forsvarets psykologer som man kan snakke med når man har brug for det og tiden er svær (Havde selv tilknyttet en imens min kæreste var væk og tiden efter) Det er ikke altid man føler man har behov for det men de er rare at have og de ringer også og spørg til en!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.