Far skal til afghanistan..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

ønskebarn74 skriver:

Her passer det med at han lige kommer hjem inden min barsel er slut... Og jeg er vandt til det, vi har været sammen i snart 13år... Det er dog første gang med en lille, da det er vores første barn hvis jeg gennemfører denne graviditet... Han vil ikke være afsted igen imens jeg er gravid, for på hans sidste tur mistede jeg en i 2. trimester...

Min mand er ved Rys kasserne i Fredericia...

Det passer jo så ok med at han kommer hjem når din barsel slutter  
og ja men vender sig jo til det, ellers valgte vi jo heller ikke de mænd vi gjorde

Meeen puuuha forstår godt at han ikek vil afsted når du mistede i 2 tri. sidste gang

Må jeg spørge om hvilke tanker du har gjort vedrørende om baby skal med i lufthavnen og sige på gensyn til far når han rejser afsted mod afghanistan?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

Mylle skriver:

Min kæreste er ikke soldat (ville han være, hvis ikke han havde en rygskade) men kunne ikke gå forbi uden at sige at jeg har den dybeste respekt for ham og hans indsats, så du må endelig hilse ham og sige TAK og al mulig held og lykke.. Vi er mange herhjemme der tænker på dem Også håber jeg du klarer det hele når han skal afsted, det er jeg sikker på du nok skal .. Mange hilsner,

Mange tak, hvor er du dog sød 

Er helt sikker på at baby og jeg tager det i så stiv arm som det nu er muligt,men der er da nogle tanker omkring babys og hans forhold når han nu skal være væk så længe.. Men sådan er det jo..

Skulle sige mange gange tak fra kæresten 

Anmeld

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

Fenja09 skriver:

Min kæreste kom hjem i Februar efter et 1/2 år, så jeg var gravid da han var afsted. Næste gang bliver i 2014 mener jeg og så vil vi have et barn på næsten 2 år. Det er lidt andre tanker man har når der er børn inde i billedet, selvom man har prøvet at være adskilt før. Synes i hvert fald selv at det er knap så sjovt at tænke på næste gang han skal afsted...han tager heldigvis kun 3 mdr, men så er der også kun 1 år imellem før han tager afsted 3 mdr igen.

/Fenja

Det er nemlig det med at de skal afsted når der er et lille barn 

har du gjort dig nogle tanker omkring gensyns seancen i lufthavnen? Altså om baby skal med derud eller ej?

Vores barn vil være 1 år når han skal afsted så synes der er en del tanker omkring det.. 

Anmeld

6. juli 2011

Savannah

MorTilJanuar skriver:

Mange tak, hvor er du dog sød 

Er helt sikker på at baby og jeg tager det i så stiv arm som det nu er muligt,men der er da nogle tanker omkring babys og hans forhold når han nu skal være væk så længe.. Men sådan er det jo..

Skulle sige mange gange tak fra kæresten 

Tak, jeg er bare ærlig

Du har sandsynligvis ret i det med forholdet til jeres barn - men hvis i nu laver en "plan" for hvordan han stille og roligt skal påtage sig flere og flere opgaver med barnet, sådan så det ikke går for hurtigt for ham/hende men at det bare stille og roligt bliver helt naturligt at far også er der, selvom han/hun er van til dig og kun dig. Synes ofte man hører om fædre (eller mødre) der er jaloux og ked af, at barnet ikke vil have at den pågældende forældre tager ham/hende i bad fx, men jeg tror bare i skal tage det stille og roligt, gøre tingene sammen også skal din kæreste huske på at det ikke er fordi barnet ikke kan lide ham, men fordi det er van til dig, så selvom han har lyst til at være superfar så tror jeg han gør det bedst ved at stå lidt på sidelinjen og være den "sjove" - altså, lege, fjolle, hygge også gradvist påtage sig flere hverdagsopgaver.. Håber ikke det blev for indviklet

Mvh

Anmeld

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

Mylle skriver:

Tak, jeg er bare ærlig

Du har sandsynligvis ret i det med forholdet til jeres barn - men hvis i nu laver en "plan" for hvordan han stille og roligt skal påtage sig flere og flere opgaver med barnet, sådan så det ikke går for hurtigt for ham/hende men at det bare stille og roligt bliver helt naturligt at far også er der, selvom han/hun er van til dig og kun dig. Synes ofte man hører om fædre (eller mødre) der er jaloux og ked af, at barnet ikke vil have at den pågældende forældre tager ham/hende i bad fx, men jeg tror bare i skal tage det stille og roligt, gøre tingene sammen også skal din kæreste huske på at det ikke er fordi barnet ikke kan lide ham, men fordi det er van til dig, så selvom han har lyst til at være superfar så tror jeg han gør det bedst ved at stå lidt på sidelinjen og være den "sjove" - altså, lege, fjolle, hygge også gradvist påtage sig flere hverdagsopgaver.. Håber ikke det blev for indviklet

Mvh

tak for dit indlæg 

Altså planen jeg lidt har lagt er at : Der skal optages forskellige film af far og baby inden de tager afsted når de laver hverdags ting såsom: Spiser, bader, hygger, putter, sover, leger, skifter ble, går tur osv.. Der skal skypes/cammes når det passer sammen, der skal være billeder af far også vil jeg sy et tæppe med billeder af far der skal være i sengen ( altså stof-billed-tryk)  så han ikke er fremmed fremmed når han kommer hjem...

Også netop som du siger så være på "sidelinjen" ikke at skulle ligge baby i seng hvis den er overtræt osv.... 

Anmeld

6. juli 2011

ønskebørn74

MorTilJanuar skriver:

Det passer jo så ok med at han kommer hjem når din barsel slutter  
og ja men vender sig jo til det, ellers valgte vi jo heller ikke de mænd vi gjorde

Meeen puuuha forstår godt at han ikek vil afsted når du mistede i 2 tri. sidste gang

Må jeg spørge om hvilke tanker du har gjort vedrørende om baby skal med i lufthavnen og sige på gensyn til far når han rejser afsted mod afghanistan?  

Vi ved det ikke rigtigt... Helder til at få den lille passet i nogle timer... Jeg tuder meget når vi siger farvel og det gør min mand også... Er ikke sikker på at det er godt for sådan en lille en...

Anmeld

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

ønskebarn74 skriver:

Vi ved det ikke rigtigt... Helder til at få den lille passet i nogle timer... Jeg tuder meget når vi siger farvel og det gør min mand også... Er ikke sikker på at det er godt for sådan en lille en...

Det er nemlig også det mine tanker går på...

Selve den stemning der er i lufthavnen er jo ikke en man bare sådan slipper igen..  Og jeg tænker at for sådan en lille str så må det være sundest at have haft en helt alm. dag blive passet de timer det tager i lufthavnen også blive hentet fordi jeg kan virkelig ikke se hvad alt den sort og smerte og savn der hænger i lufthavnen kan gavne så lille et barn 

Anmeld

6. juli 2011

ønskebørn74

MorTilJanuar skriver:

Det er nemlig også det mine tanker går på...

Selve den stemning der er i lufthavnen er jo ikke en man bare sådan slipper igen..  Og jeg tænker at for sådan en lille str så må det være sundest at have haft en helt alm. dag blive passet de timer det tager i lufthavnen også blive hentet fordi jeg kan virkelig ikke se hvad alt den sort og smerte og savn der hænger i lufthavnen kan gavne så lille et barn 

Min mor er førtidspensionist, så den lille skal nok få en dejlig dag med mormor...

Anmeld

6. juli 2011

Savannah

MorTilJanuar skriver:

tak for dit indlæg 

Altså planen jeg lidt har lagt er at : Der skal optages forskellige film af far og baby inden de tager afsted når de laver hverdags ting såsom: Spiser, bader, hygger, putter, sover, leger, skifter ble, går tur osv.. Der skal skypes/cammes når det passer sammen, der skal være billeder af far også vil jeg sy et tæppe med billeder af far der skal være i sengen ( altså stof-billed-tryk)  så han ikke er fremmed fremmed når han kommer hjem...

Også netop som du siger så være på "sidelinjen" ikke at skulle ligge baby i seng hvis den er overtræt osv.... 

Sikke nogle gode ideér! Det skal da nok blive rigtig godt! (altså, trods alt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.