ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

132319

jlp90 skriver:

Er det ikke først fra et halvt år de skal have jern??

Præmature skal have fra de er 1 måned -Læs længere tilbage i tråden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

132319

Angelspot skriver:

Ja det er jeg klar over, har selv en lille en, man skal jo altid gøre det man synes er rigtigt.

Men når der så mange steder er forklaret at babyer ikke har et veludviklet tarm og fordøjelsessystem før de er 4 mdr, så kan jeg ikke se der er nogen logik i at give det andet end det det behøver i form af mælk i den art man giver.

Det er faktisk først udviklet fra de er 6 måneder 

Derudover er jeg enig i at man skal gøre som man selv synes er bedst. J eg har altid fået at vide (og lært) at man ikke må stimulere med vatpinde eller termometre men at sukkervand og afføringsmiddel er bedre.

Alligevel hjalp jeg et par gange, min stakkels baby af med afføringen ved at bruge samme måde som dig fordi den var så knoldet og hård at han var helt blå i hovedet af at skrige af smerte. 

Man har altid et standpunkt til man tager et nyt 

Anmeld

24. juni 2011

Angelspot

kamtok skriver:

Kunne ikke være mere enig.

Noget så "simpelt" som mellemørebetændelse kan der være forskellige "meninger" om. Nogle giver penicillin bare de har kradset sig i øret, andre anbefaler at give panodil hvis de er røde på ørerne og nogle tredje vil slet ikke have at man giver noget som helst, selvom barnet skriger sig halvt ihjel.

Ja det er skismer ikke altid til at blive klog på! Hvis vi holder os til emnet, så havde min søn ikke haft afføring i en uge og 1 dag og han var begyndt at blive lidt urolig og går ud fra det var det. Jeg havde haft kontakt til sp og spurgt hvor lang tid han kunne gå uden at have det og hun sagde ca 14 dage. Da der så var gået en uge imellem (det var første gang det var sket så vidste ikke noget om det) ringede jeg så til lægen i stedet, bare for at høre. Og hun sagde de små kan holde sig en hel måned Da jeg så var til åbent hus på bib hvor sp'erne kommer ind imellem, spurgte jeg sådan helt uden at nævne noget som helst om de to andre og den sp sagde en uge til 10 dage.

Utroligt egentlig!

Anmeld

24. juni 2011

Angelspot

132319 skriver:

Det er faktisk først udviklet fra de er 6 måneder 

Derudover er jeg enig i at man skal gøre som man selv synes er bedst. J eg har altid fået at vide (og lært) at man ikke må stimulere med vatpinde eller termometre men at sukkervand og afføringsmiddel er bedre.

Alligevel hjalp jeg et par gange, min stakkels baby af med afføringen ved at bruge samme måde som dig fordi den var så knoldet og hård at han var helt blå i hovedet af at skrige af smerte. 

Man har altid et standpunkt til man tager et nyt 

Jeg tror bestemt også bare man skal lade naturen gå sin gang. Men netop som du siger, når man har en baby der er helt færdig pga maven, så gør man jo næsten hvad som helst! Og jeg vil gå meget langt før jeg prøver med sukkervand og mylicon og andre 'medicinske' præperater, så jeg vil hellere se om ikke det kan komme af sig selv før jeg tyr til det

Hvad har du fået at vide da?

Anmeld

24. juni 2011

Moar2011

kamtok skriver:

Hvis hans afføring iøvrigt er tynd og den kommer regelmæssigt, så har han måske en del luft han skal af med? - Der vil jeg altså på det varmeste anbefale mylicondråber. De kan gives 15 min. før et måltid enten rent eller med lidt mælk, men det skal være 15 min. før måltidet - ellers virker de ikke. Har dog også en veninde der har prøvet at dyppe sutten i det og give hendes dreng det, uden at han fik mad bagefter og det var også MEGET effektivt sagde hun. Hendes dreng er 12 uger nu.

Ja, det ku være vi sku prøve dem igen, nu hvor vi har fundet ud af hvorfor han får lidt ondt i maven .. - for vi troede først at det var dem.. men det er det ikk .. 

Anmeld

24. juni 2011

MorTil2<3

Babyklar skriver:

hvad gør i når jers baby har ondt i maven ? - hvad gir i dem ? ..

storm vrider sig når han skal lave bum bum eller prutte hvilket ender i gråd .. hans aføring er tynd, så har han vel ikk hård mave, det er godt nok lidt ildelugtende .. han får ecd-dråber som han kan få mave besvær af , og så han lige startet på jern .. 

han er 9uger på lørdag .. ville bare gerne min søn er tilfreds og ikk har ondt nogen steder 

Du kan også købe dråber i matas tror jeg nok, de hedder Bio Gaia, og er 100 % naturlige (hvilket fx. mylicon ikke er).

Bio Gaia er mælkesyrebakterier der holder maven i balance, de er rigtig gode.. jeg brugte dem til min søn fra da han var helt lille og du kan bare putte dem i mælken, eller i mad, eller på en teske. Det er meget enkelt, frem for diverse andre dråber der skal gives e kvarter før mad osv osv.

Bare et lille råd

Anmeld

24. juni 2011

Moar2011

SnartMorTil2<3 skriver:

Du kan også købe dråber i matas tror jeg nok, de hedder Bio Gaia, og er 100 % naturlige (hvilket fx. mylicon ikke er).

Bio Gaia er mælkesyrebakterier der holder maven i balance, de er rigtig gode.. jeg brugte dem til min søn fra da han var helt lille og du kan bare putte dem i mælken, eller i mad, eller på en teske. Det er meget enkelt, frem for diverse andre dråber der skal gives e kvarter før mad osv osv.

Bare et lille råd

1000 tak, dem ville jeg prøve - man kan ligefrem købe sig fattig i alle de ting hihi .. hvad hjælper de for ? luft ?

Anmeld

24. juni 2011

MorTil2<3

Babyklar skriver:

1000 tak, dem ville jeg prøve - man kan ligefrem købe sig fattig i alle de ting hihi .. hvad hjælper de for ? luft ?

Ja, de er lidt dyre 121 eller sådan noget..

Men de hjælper på alt ubalance i maven, altså fordøjelse i det hele taget.. Altså de hjalp på min søn og han havde problemer med fordøjelsen/luft i maven. Det er svært at vide præcist hvad det er med så små, men det hjælper generalt på ubalance og det er det jo.

Anmeld

24. juni 2011

Moar2011

SnartMorTil2<3 skriver:

Ja, de er lidt dyre 121 eller sådan noget..

Men de hjælper på alt ubalance i maven, altså fordøjelse i det hele taget.. Altså de hjalp på min søn og han havde problemer med fordøjelsen/luft i maven. Det er svært at vide præcist hvad det er med så små, men det hjælper generalt på ubalance og det er det jo.

super og når det er natur midler er der jo ingen fare i dem 

hvordan sov din søn når han have ondt og luft

Anmeld

24. juni 2011

MorTil2<3

Babyklar skriver:

super og når det er natur midler er der jo ingen fare i dem 

hvordan sov din søn når han have ondt og luft

Nej, personligt kan jeg med bedre samvittighed give det, fremfor noget kunstigt fremstillet..

Han sov meget som helt lille så der var ikk problemer som sådan, men han ville spise konstant, fordi han ''troede'' at han var sulten hele tiden pga. uroen i maven. De kan ikke skilne mellem luft smerte, eller sult smerte når de er så små jo. Og jeg lavede den klassiske fejl ved at amme ham alt for tit.. Men de hjalp altså de dråber der, og gav ham en mere regelmæssig sove, spise rytme.

Håber de er vejen frem for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.