ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

132319

Sukkervand (1 tsk til 100 ml og kun 100 ml af gangen, da for meget vand kan give dem endnu mere ondt i maven) og laktulose til at blødgøre afføringen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

kamtok

Babyklar skriver:

okey - har du prøvet det?

Ja, min søn fik både sukkervand og kamillethe da han var spæd, da han døjede meget med ondt i maven. Det beroliger og har "smertestillende" effekt. 

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

hvad gør i når jers baby har ondt i maven ? - hvad gir i dem ? ..

storm vrider sig når han skal lave bum bum eller prutte hvilket ender i gråd .. hans aføring er tynd, så har han vel ikk hård mave, det er godt nok lidt ildelugtende .. han får ecd-dråber som han kan få mave besvær af , og så han lige startet på jern .. 

han er 9uger på lørdag .. ville bare gerne min søn er tilfreds og ikk har ondt nogen steder 

Hvorfor får han egentlig jerndråber? - Det skal han da først have når han er 6 måneder.. Lige nu skal han kun have D-vitamin... Og hvis han er flaskebarn, så er der jern i hans MME og du behøver derfor ikke at give ham ekstra, hvis han bare får mindst 400 ml. mme i døgnet, fra han er 6 måneder. 

Anmeld

23. juni 2011

132319

kamtok skriver:

Hvorfor får han egentlig jerndråber? - Det skal han da først have når han er 6 måneder.. Lige nu skal han kun have D-vitamin...

Præmature skal have det fra de er 1 måned 

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Gitze skriver:

Hvordan får jeg ham til at drikke det? Han vil ikke tage flasken, han bliver hysterisk når vi prøver med flaske og sut.

Vi føler os magtesløse over for ham når han skriger uafbrudt i 5 timer :-(

Du kan også prøvet at give det i en lille "medicin-kop" eller på sprøjte.

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

132319 skriver:

Også hvis de får jernberiget mme?

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

132319 skriver:

Det fik jeg så lige læst mig frem til - de skal åbenbart have det selvom de får jernberiget mme.. Hold da fest, så er der da ikke noget at sige til, hvis de får ondt i maven. 

Anmeld

23. juni 2011

132319

kamtok skriver:

Også hvis de får jernberiget mme?

Så skal de også 

De har ikke opbygget jerndepoter som mature børn og derfor er jernen meget vigtig for at få den rette blodprocent -Også selvom de får mme 

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Så skal de også 

De har ikke opbygget jerndepoter som mature børn og derfor er jernen meget vigtig for at få den rette blodprocent -Også selvom de får mme 

Hold nu op, hvor bliver man klog af at være her på Baby.dk :-)

(det var ikke ironisk, jeg lærer vitterligt noget hele tiden) :-)

Anmeld

23. juni 2011

132319

kamtok skriver:

Det fik jeg så lige læst mig frem til - de skal åbenbart have det selvom de får jernberiget mme.. Hold da fest, så er der da ikke noget at sige til, hvis de får ondt i maven. 

Nej men det er meget vigtigt at de får det 

Min søn blev opereret for brok da han var 2 måneder og fik i den forbindelse målt blodprocent. Selvom han fik jern som han skulle, var hans blodprocent stadig meget lav. Jeg tør slet ikke tænke på hvor lav den havde været hvis han ikke havde fået jerntilskud fra han var 1 måned 

Han fik ekstrem hård mave, selvom han blev ammet og fik derfor laktulose ret ofte for at hjælpe hans lille mave 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.