ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Angelspot

Babyklar skriver:

selv lægen har sagt go for det

Du skal altid gøre det du selv finder rigtigt. Min mening er bare at når babys fordøjelsessystem ikke er veludviklet før 4 mdr alderen, så er det ikke nødvendigt at give det andet end den mælk man plejer.

Min læge har desuden frarådet mig Mylicon fordi han synes det er alt for tidligt at starte medicin til et barn i den alder. Så der var skrevet lidt om det et sted i tråden.

Men hver læge og SP sin mening, jeg har hørt tre forklaringer fra tre sp'er, så som jeg siger, man skal gøre det man har det bedst med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Angelspot

Til TS:

Min venindes søn havde problemer med at spise, han græd når han fik noget at spise og han græd når han skulle bøvse og prutte og af med afføring. Hun tog ham til kiropraktor for at få hans fysik tjekket igennem. Han var skæv i hans bækken hvilket har gjort at han følte det som knivstik hver gang han pressede, så den stakkels dreng har haft ondt i rigtig lang tid. Jeg siger ikke det er det der er med dit barn, men det var evt en mulighed at tjekke om han har nogle fysiologiske problemer Held og lykke

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Angelspot skriver:

Ja det er jeg klar over, har selv en lille en, man skal jo altid gøre det man synes er rigtigt.

Men når der så mange steder er forklaret at babyer ikke har et veludviklet tarm og fordøjelsessystem før de er 4 mdr, så kan jeg ikke se der er nogen logik i at give det andet end det det behøver i form af mælk i den art man giver.

Sukkervand skal jo bestemt heller ikke gives i uanede mængder, men det har en beroligende effekt og det er også derfor at de giver det på hospitalet, når de som nyfødte skal stikkes i hælen til PKU og også til hørescreening (det fik min dreng i hvert fald).
Hvis de har en del luft i maven, som de har problemer med at komme af med, så synes jeg det er ganske ok at give dem mylicon-dråber, da det slår luften i maven i stykker og de derfor nemmere kan få det ud.
Jeg har ingen skrupler med det overhovedet og vil ikke tøve et sekund med at gøre det / give det igen, hvis jeg får et barn mere. Min søn ændrede sig fra at være en SKRIGE-baby til at være helt almindelig baby da han fik mylicon.

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Angelspot skriver:

Du skal altid gøre det du selv finder rigtigt. Min mening er bare at når babys fordøjelsessystem ikke er veludviklet før 4 mdr alderen, så er det ikke nødvendigt at give det andet end den mælk man plejer.

Min læge har desuden frarådet mig Mylicon fordi han synes det er alt for tidligt at starte medicin til et barn i den alder. Så der var skrevet lidt om det et sted i tråden.

Men hver læge og SP sin mening, jeg har hørt tre forklaringer fra tre sp'er, så som jeg siger, man skal gøre det man har det bedst med

Ja, der er vist ligeså mange meninger som der er læger og SP'er.

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Angelspot skriver:

Til TS:

Min venindes søn havde problemer med at spise, han græd når han fik noget at spise og han græd når han skulle bøvse og prutte og af med afføring. Hun tog ham til kiropraktor for at få hans fysik tjekket igennem. Han var skæv i hans bækken hvilket har gjort at han følte det som knivstik hver gang han pressede, så den stakkels dreng har haft ondt i rigtig lang tid. Jeg siger ikke det er det der er med dit barn, men det var evt en mulighed at tjekke om han har nogle fysiologiske problemer Held og lykke

Anmeld

23. juni 2011

Angelspot

kamtok skriver:

Sukkervand skal jo bestemt heller ikke gives i uanede mængder, men det har en beroligende effekt og det er også derfor at de giver det på hospitalet, når de som nyfødte skal stikkes i hælen til PKU og også til hørescreening (det fik min dreng i hvert fald).
Hvis de har en del luft i maven, som de har problemer med at komme af med, så synes jeg det er ganske ok at give dem mylicon-dråber, da det slår luften i maven i stykker og de derfor nemmere kan få det ud.
Jeg har ingen skrupler med det overhovedet og vil ikke tøve et sekund med at gøre det / give det igen, hvis jeg får et barn mere. Min søn ændrede sig fra at være en SKRIGE-baby til at være helt almindelig baby da han fik mylicon.

Dejligt det har hjulpet dig, jeg kan godt følge dig i at når du har haft god erfaring med det, så vil d gerne gøre det igen

Jeg vil bare ikke gøre det. Har ikke været nødvendigt, jeg har kunne klare det uden sukkervand og Mylicon. Også selvom maven har drillet rigtig meget.

Men man skal jo altid vurdere det i forhold til sin egen baby

Anmeld

23. juni 2011

Angelspot

kamtok skriver:

Ja, der er vist ligeså mange meninger som der er læger og SP'er.

Ja er det ikke lidt foruroligende?!

Derfor er jeg også bare af den holdning at man skal gøre som man har det bedst med, for det vil altid være det bedste for ens egen baby og samvittighed! Synes bare at det er utroligt at man kan have det samme fag og så være uenige om den samme ting. Hmm....

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Angelspot skriver:

Ja er det ikke lidt foruroligende?!

Derfor er jeg også bare af den holdning at man skal gøre som man har det bedst med, for det vil altid være det bedste for ens egen baby og samvittighed! Synes bare at det er utroligt at man kan have det samme fag og så være uenige om den samme ting. Hmm....

Kunne ikke være mere enig.

Noget så "simpelt" som mellemørebetændelse kan der være forskellige "meninger" om. Nogle giver penicillin bare de har kradset sig i øret, andre anbefaler at give panodil hvis de er røde på ørerne og nogle tredje vil slet ikke have at man giver noget som helst, selvom barnet skriger sig halvt ihjel.

Anmeld

23. juni 2011

jlp90

Er det ikke først fra et halvt år de skal have jern??

Anmeld

23. juni 2011

jlp90

Bare glem mit spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.