ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Angelspot

Jeg kan ikke forstå at i giver jeres babyer andet end modermælk eller MME. Alt hvad de behøver er i mælken og selvom det kan være hårdt at de små har forstoppelse, så er deres tarmsystem slet ikke klar til andet end modermælk eller MME. Men det er bare min mening

Når Oliver har hård mave så stimulerer jeg hans numsehul med en vatpind. Det alene kan faktisk sætte gang i musklerne omkring og dermed give 'flow' i tarmene. En enkelt gang har jeg 'taget hans temperatur' med et termometer med en smule olie på, hvilket har poppet hul på 'proppen' og han fyldte 4 bleer med det samme.

Og ellers er det bare med at få ham bevæget som andre skriver. Også om på maven og siden så hans mave får bevægelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Moar2011

kamtok skriver:

Ja, min søn fik både sukkervand og kamillethe da han var spæd, da han døjede meget med ondt i maven. Det beroliger og har "smertestillende" effekt. 

skøønt

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

kamtok skriver:

Hvorfor får han egentlig jerndråber? - Det skal han da først have når han er 6 måneder.. Lige nu skal han kun have D-vitamin... Og hvis han er flaskebarn, så er der jern i hans MME og du behøver derfor ikke at give ham ekstra, hvis han bare får mindst 400 ml. mme i døgnet, fra han er 6 måneder. 

s tartet os først igår, på jern,

han sku faktisk allerede have jern da han var 4uger, det vidste jeg bare ikke,, for at for bygge rødblodlemger og holde blod procenten.. det sagde neotralen afdelingen..

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

Angelspot skriver:

Jeg kan ikke forstå at i giver jeres babyer andet end modermælk eller MME. Alt hvad de behøver er i mælken og selvom det kan være hårdt at de små har forstoppelse, så er deres tarmsystem slet ikke klar til andet end modermælk eller MME. Men det er bare min mening

Når Oliver har hård mave så stimulerer jeg hans numsehul med en vatpind. Det alene kan faktisk sætte gang i musklerne omkring og dermed give 'flow' i tarmene. En enkelt gang har jeg 'taget hans temperatur' med et termometer med en smule olie på, hvilket har poppet hul på 'proppen' og han fyldte 4 bleer med det samme.

Og ellers er det bare med at få ham bevæget som andre skriver. Også om på maven og siden så hans mave får bevægelser.

selv lægen har sagt go for det

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Babyklar skriver:

s tartet os først igår, på jern,

han sku faktisk allerede have jern da han var 4uger, det vidste jeg bare ikke,, for at for bygge rødblodlemger og holde blod procenten.. det sagde neotralen afdelingen..

Ja, jeg fandt lige ud af at det skal præmature børn have.. Det anede jeg ikke.. Sorry ;-)

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Angelspot skriver:

Hvis man har et barn der skriger i timevis, så er man villig til at gøre næsten hvad som helst - om det så skulle være at give sin højre arm eller lign. .. :-)

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

kamtok skriver:

Ja, jeg fandt lige ud af at det skal præmature børn have.. Det anede jeg ikke.. Sorry ;-)

det heelt iorden 

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

kamtok skriver:

Hvis man har et barn der skriger i timevis, så er man villig til at gøre næsten hvad som helst - om det så skulle være at give sin højre arm eller lign. .. :-)

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Babyklar skriver:

det heelt iorden 

Hvis hans afføring iøvrigt er tynd og den kommer regelmæssigt, så har han måske en del luft han skal af med? - Der vil jeg altså på det varmeste anbefale mylicondråber. De kan gives 15 min. før et måltid enten rent eller med lidt mælk, men det skal være 15 min. før måltidet - ellers virker de ikke. Har dog også en veninde der har prøvet at dyppe sutten i det og give hendes dreng det, uden at han fik mad bagefter og det var også MEGET effektivt sagde hun. Hendes dreng er 12 uger nu.

Anmeld

23. juni 2011

Angelspot

kamtok skriver:

Ja det er jeg klar over, har selv en lille en, man skal jo altid gøre det man synes er rigtigt.

Men når der så mange steder er forklaret at babyer ikke har et veludviklet tarm og fordøjelsessystem før de er 4 mdr, så kan jeg ikke se der er nogen logik i at give det andet end det det behøver i form af mælk i den art man giver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.