ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.294 visninger
71 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Moar2011

hvad gør i når jers baby har ondt i maven ? - hvad gir i dem ? ..

storm vrider sig når han skal lave bum bum eller prutte hvilket ender i gråd .. hans aføring er tynd, så har han vel ikk hård mave, det er godt nok lidt ildelugtende .. han får ecd-dråber som han kan få mave besvær af , og så han lige startet på jern .. 

han er 9uger på lørdag .. ville bare gerne min søn er tilfreds og ikk har ondt nogen steder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Bryndis

Jern kan godt give dem lidt ondt i maven.
Men han er kun 2 mdr så sveskemos går ikke. Prøv kamille the. Det kan måske lindre det

Anmeld

23. juni 2011

lilledittemor

Babyklar skriver:

hvad gør i når jers baby har ondt i maven ? - hvad gir i dem ? ..

storm vrider sig når han skal lave bum bum eller prutte hvilket ender i gråd .. hans aføring er tynd, så har han vel ikk hård mave, det er godt nok lidt ildelugtende .. han får ecd-dråber som han kan få mave besvær af , og så han lige startet på jern .. 

han er 9uger på lørdag .. ville bare gerne min søn er tilfreds og ikk har ondt nogen steder 

Jeg har nogle gange gjordt det at jeg har nusset/trykket let på maven..
I en rund ring, lidt stor i omkreds, omkring navlen.. i urets retning
Kun et let tryk så det er behageligt for baby/barnet.

Det har ofte resulteret i at barnet har kunne slappe af og det satte lidt gang i tarmsystemet Og til sidst endte det med en fyldt ble og en glad unge.

Det var en kollega der sagde at jeg skulle prøve det.

Håber at i finder en løsning.

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

tak for rådene begge 2.

r der ikk os noget med at man kan bruge røresukker i vand, det os sku lindre ?

Anmeld

23. juni 2011

Mus84

Det spørgsmål har jeg også stillet mange gange herinde.. min datter er 7 uger og har også mavesmerter og svært ved at presse prutter og afføringen ud. Jeg gør det jeg cykler med benene og bøjer dem op på maven og trykker, så laver jeg cirkel bevægelser på maven evt med creme eller olie.

Mylicon dråber, det gør de slapper af i deres tarme. Det har hjulpet her til tider, nu trapper vi ned med dem, og nu skal vi prøve zoneteapi, selvom det er blevet meget bedre med maven nu.

Håber du kan bruge lidt af det..  

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Babyklar skriver:

tak for rådene begge 2.

r der ikk os noget med at man kan bruge røresukker i vand, det os sku lindre ?

Jo det kan man ... 1 tsk til 100 ml. og så kan du give en lille lidt ad gangen..

Anmeld

23. juni 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Uha kender vi godt hér hjemme.

Min søn kæmper især med at komme af med luften.

Vi har prøvet kamille the, massage rundt om navle i urets retning og cykle. Men intet ser ud til at gøre det bedre for ham, så på mandag kommer han til fysioterapeut i sorø i håb om bedring, da han græder meget og ser plaget ud.

Håber ikke din har det lige så slemt.

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

kamtok skriver:

Jo det kan man ... 1 tsk til 100 ml. og så kan du give en lille lidt ad gangen..

okey - har du prøvet det?

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

Gitze skriver:

Uha kender vi godt hér hjemme.

Min søn kæmper især med at komme af med luften.

Vi har prøvet kamille the, massage rundt om navle i urets retning og cykle. Men intet ser ud til at gøre det bedre for ham, så på mandag kommer han til fysioterapeut i sorø i håb om bedring, da han græder meget og ser plaget ud.

Håber ikke din har det lige så slemt.

neej, det lyder ikk til at min lillemand er SÅ hårdt ramt. men han kræver en masse for at blive trøstet .. den ene dag er værre end den anden .. men er 100 på det her skyldes jern dråberne eller adc dråberne

har valgt at sende bettemand til zoneterapi på tirsdag og så om det kan hjælpe.. 

har du prøet milicon (staves) ?? - eller kogt vand med rørsukker i, det sku være smertelinderene ..

Anmeld

23. juni 2011

Moar2011

Mus84 skriver:

Det spørgsmål har jeg også stillet mange gange herinde.. min datter er 7 uger og har også mavesmerter og svært ved at presse prutter og afføringen ud. Jeg gør det jeg cykler med benene og bøjer dem op på maven og trykker, så laver jeg cirkel bevægelser på maven evt med creme eller olie.

Mylicon dråber, det gør de slapper af i deres tarme. Det har hjulpet her til tider, nu trapper vi ned med dem, og nu skal vi prøve zoneteapi, selvom det er blevet meget bedre med maven nu.

Håber du kan bruge lidt af det..  

hvis hun ikke kan komme af med aføringen så kan du da købe sådan noget til forstoppelse ?? - jeg skal os til zoneterapi på tirsdag, håber det hjælper-- men er ret sikker på det er jern eller adc dråberne der giver mave problemer.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.