nattergalen skriver:
Lyder rigtig spændende..
Så har du prøvet det nogle af os herinde gerne ville..
Vi har nogle få kontakter i USA, men har også hørt at det skulle være svært at komme ind og bo.. Har du nogen form for info om hvad der skal til?
Og hvad har du savnet så meget siden du er rejst hjem igen?
Jeg ved der er en masse fattigdom osv i USA men hvad har rystet dig til at komme hjem igen?
Håber det er i orden jeg stiller en masse spg
hej igen- helt ok med spm

da jeg to derover var det ikke med den tanke at det skulle blive 8 år....så jeg rejste derover som turist og måtte rejse frem og tilbage hver 3 månede, for at forny mit turist visum. Efter et år ca mødte jeg min eksmand, og ham blev jeg gift med for at kunne få permanent opholdstilladdelse. Hver 3 månede blev jeg hevet til siden i lufthavnene af politi betjente for at blive udspurgt om div ting. Jeg var jo derover for "bussiness" og ikke "pleasure" (som de kalder det). Det var ikke sjovt!!! Selv efter jeg havde fået tildelt mit midlertidige greencard gik det galt, da jeg skulle over grænsen fra Mexico til CA- der kom jeg ind i en celle og sidde i Tijuana, i en dag

Så det er ikke lutter lagkage med deres udlændinge service derover, og de vil altid gøre ALT i deres magt for ikke at få flere ind....Specielt efter 9/11 skete

Jeg vil råde jer til at kontakte den amerikanske ambassade på Østerbro og spørge dem til råds- de skulle gerne kunne hjælpe jer lidt, ellers søg på "INS" hjemmeside (amerikansk immigration hjemmeside).
Jeg tog tilbage til Danmark fordi jeg følte jeg havde opnået hvad jeg skulle i Usa. Jeg blev gift, fik mit greencard, fik min uddannelse, formåede at blive sagsøgt, og sagsøge nogen, blev skilt igen, og mødte en masse stjerner- Jeg levede som en "ægte" amerikaner må man sige, på godt og ondt.
Jeg savnede dk og den danske selvstændighed. Jeg savnede at folk var ærlige over for mig og ikke "fake", jeg savnede den danske mad (HELT vildt), også savnede jeg mest af alt at have følelsen af at have 2 ben på jorden igen

USA er uden tvivl et fedt land og alle burde opleve det på et eller andet tidspunkt i sit liv, men et eller andet sted henne er jeg jo dankser og det vil jeg altid være i mit hjerte og derfor følte jeg aldrig at det var "mit hjem"

skriv endelig hvis du har flere spm

-anita