Siber skriver:
Hej, ja det er da ret hyggeligt med en "landsmand" 
Vi har boet her i 2 år og 4 mdr.
Det lyder til at I er faldet til?? Vi har det helt fantastisk her, og nordmænd (synes jeg) er søde og venlige, men man kommer alligevel ikke helt ind på livet af dem.
Deres madkultur er ikke god, så vi savner det danske køkken, og forsøger så godt vi kan at lave god dansk mad!
Er der noget du savner fra lille dk?
Ja, helt enig! Jeg savner udvalget af mad i Danmark. Økologisk mad, friske varer og bare i det hele taget noget at vælge i mellem.
Ellers savner jeg dansk bagerbrød, aviser og dansk udvalg af børnetøj, legetøj osv.
Jeg synes også nordmænd er svære at komme ind på livet af, og det var nok noget af det, der overraskede mig mest ved at flytte herop. Man bliver sjældent inviteret ind i folks hjem og det sociale på arbejdsspladsen begrænser sig som regel til et stykke lagkage, hvis der sker noget stort.
Men, når alt det er sagt, så er vi faldet rigtig godt til, og jeg har efterhånden vænnet mig så meget til de norske særheder, at jeg ikke rigtig ser dem længere. I stedet er jeg selv begyndt at ville have det iskoldt i soveværelset og at synes at et sommerhus med både indlagt vand OG strøm er lige vel luksusagtigt.
Anmeld