Udlands Baby-brugere :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Dansker i England

Jeg flyttede fra Dk for ca 6 år siden. Pt bor jeg i London, hvilket er mit hjem nu, og jeg kunne ikke forestille mig at flytte herfra igen - og slet ikke til Dk. Jeg flyttede fordi, jeg synes, Danmark er for snæversynet og for "lille", og jeg nyder at bo et sted, hvor folk er så forskellige men stadig er accepterede og respekterede på lige fod med de indfødte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

nattergalen

Sofiekdk skriver:

Vi bor pt i Spanien det er dog ret nyt da vi først flyttede fast januar 2011. Vi har tidligere boet i spanien 6 mdr af gangen, men det er noget helt andet når man pludselig flytter for good.

Vi flyttede faktisk fordi vi har prøvet at få børn længe og efter en MA sidste år besluttede vi os for at nu skulle det være inden vi pludselig var mere bundet. Vi tog beslutningen og 4 mdr senere boede vi her, men har på ingen måde fortrudt. Det er fantastisk og føler det er en gave at få så mange oplevelser og livserfaringer på så kort tit.

Plus at jeg jo så pludselig er blevet gravid midt i det hele, hvilket vi ikke lige havde planlagt, men vi har altid sagt at vi gerne ville have børn i Spanien

Hvor er det fedt  
Det synes jeg er super at i bare er sprunget ud i det

Hvad har i så gjort med sprog, job osv?  

Og ja hvis andre kan få børn i Spanien hvorfor skulle i ikke også kunne.. 
Og stort tillykke med graviditeten.. Nye omgivelser og livsglæde kan gøre ret så meget ved ens krop  

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

Dansker i England skriver:

Jeg flyttede fra Dk for ca 6 år siden. Pt bor jeg i London, hvilket er mit hjem nu, og jeg kunne ikke forestille mig at flytte herfra igen - og slet ikke til Dk. Jeg flyttede fordi, jeg synes, Danmark er for snæversynet og for "lille", og jeg nyder at bo et sted, hvor folk er så forskellige men stadig er accepterede og respekterede på lige fod med de indfødte.

Jeg elsker din indstilling.. Det er præcis sådan jeg har det.. Jeg synes DK´s sko er blevet meget små.. Og da især efter vi har fået Venstre og Dansk Folkeparti ind i regeringen.. Og nu med 2020 pakken bliver det kun værre og værre.. Glæder mig til det bliver vores tur og vi kan pakke kufferterne men det er der nok nogle år til..

Hvordan er London? Hvordan er menneskerne? Hvad har du gjort mht arbejde? 

Anmeld

15. juni 2011

Dansker i England

nattergalen skriver:

Jeg elsker din indstilling.. Det er præcis sådan jeg har det.. Jeg synes DK´s sko er blevet meget små.. Og da især efter vi har fået Venstre og Dansk Folkeparti ind i regeringen.. Og nu med 2020 pakken bliver det kun værre og værre.. Glæder mig til det bliver vores tur og vi kan pakke kufferterne men det er der nok nogle år til..

Hvordan er London? Hvordan er menneskerne? Hvad har du gjort mht arbejde? 

Jeg har altid vidst, jeg ville flytte til udlandet, og en dag vågnede jeg bare og sagde, nu er det nu

England og London er et fantastisk sted at bo. Jeg elsker det virkelig og folk er enormt søde, venlige og høflige.

Ang arbejde kommer det jo an på din erfaring samt uddannelse, men jeg synes ikke, det har været svært at finde noget.

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

Jeg har altid vidst, jeg ville flytte til udlandet, og en dag vågnede jeg bare og sagde, nu er det nu

England og London er et fantastisk sted at bo. Jeg elsker det virkelig og folk er enormt søde, venlige og høflige.

Ang arbejde kommer det jo an på din erfaring samt uddannelse, men jeg synes ikke, det har været svært at finde noget.

Jeg synes det er super sejt at du har kunne give slip på det hele og komme afsted

Jeg vil ønske vi kunne have gjort det med det samme, men ja jeg skal have min uddannelse færdig og min mand vil starte på en ny uddannelse som er mere international for netop at have flere muligheder på arbejdsmarked..  
Må man spørge til hvor gammel du var da du forlod det danske rige  

Anmeld

15. juni 2011

Dansker i England

nattergalen skriver:

Jeg synes det er super sejt at du har kunne give slip på det hele og komme afsted

Jeg vil ønske vi kunne have gjort det med det samme, men ja jeg skal have min uddannelse færdig og min mand vil starte på en ny uddannelse som er mere international for netop at have flere muligheder på arbejdsmarked..  
Må man spørge til hvor gammel du var da du forlod det danske rige  

Jeg vidste, at hvis jeg ikke kom afsted nu, så ville det sikkert ikke komme til at ske foreløbigt - if ever, da det jo er et stort skridt at tage. Jeg var 22 år, da jeg flyttede, og jeg har aldrig savnet at komme tilbage til Danmark.

Anmeld

15. juni 2011

Sofiedk

Loa skriver:

Har i så begge arbejde dernede?

Er det ikke svært at undvære familien?

Ja vi arbejder begge to. Manden er indenfor sikkerhedsbranchen og laver bandsikkerhed for forskellige bands der kommer og spiller og jeg er faktisk uddannet designer, men fik arbejde som overtjener på en strandrestaurant hernede, hvilket jeg var nødt til at at stoppe fordi det var ALT for hårdt som gravid.

Så nu arbejder jeg som babysitter hernede 22 timer om ugen, hvilket er skønt og passer jeg vores bed & breakfast.

Det er SÅ hårdt at undvære venner og familie, heldigivis snakker vi en hel del sammen på sms, computeren, facebook og telefon, plus at jeg blogger hernede fra så de kan følge med i vores hverdag og hvad der sker

Anmeld

15. juni 2011

Sofiedk

nattergalen skriver:

Hvor er det fedt  
Det synes jeg er super at i bare er sprunget ud i det

Hvad har i så gjort med sprog, job osv?  

Og ja hvis andre kan få børn i Spanien hvorfor skulle i ikke også kunne.. 
Og stort tillykke med graviditeten.. Nye omgivelser og livsglæde kan gøre ret så meget ved ens krop  

Jeg har læst engelsk/spansk handelssprog på universitetet og manden snakker også flydende spansk - heldigivis Det gør livet en hel del lettere at leve hernede.

Vi har begge to arbejde, men jeg kunne heldigvis tage mine dagpenge med fra DK i 3 mdr herned så vi havde en chance for at komme igang

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

Sofiekdk skriver:

Jeg har læst engelsk/spansk handelssprog på universitetet og manden snakker også flydende spansk - heldigivis Det gør livet en hel del lettere at leve hernede.

Vi har begge to arbejde, men jeg kunne heldigvis tage mine dagpenge med fra DK i 3 mdr herned så vi havde en chance for at komme igang

Ja det hjælper en hel del når man kan sproget..

Og hvor er det dejligt i begge har et arbejde.. Det gør fremtiden nemmere i et andet land end hvad man er vandt til..

Super mange gange held og lykke med det hele.. Og endnu engang tillykke med den lille spir..

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

Jeg vidste, at hvis jeg ikke kom afsted nu, så ville det sikkert ikke komme til at ske foreløbigt - if ever, da det jo er et stort skridt at tage. Jeg var 22 år, da jeg flyttede, og jeg har aldrig savnet at komme tilbage til Danmark.

Ja det er bare om at tag springet.. Frygter selv lidt den der ring man kan komme ind i med der hele tiden er noget man skal nå liiii inden man kan rejse.. Og har man først fået børn der skal i institution så...

Men håber også vi en skønne dag kan komme afsted  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.