Udlands Baby-brugere :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Tillykke tillykke ja så er der en del at tænke på.. Bryllup OG baby.. Hvordan er det så at bo i Dubai?? Og som vestlig kvinde?? Tænker er der en masse regler el hvordan? Og må jeg spørge hvad din mand arbejder med? mere som inspiration.. Min mand vil nemlig tag en ny uddannelse men helst en der kan give ham muligheder i udlandet

Takker!

Nu bliver vi gift på rådhuset, hvilket vi også er nødt til. Vi har ikke råd til stort bryllup endnu, og nu hvor jeg er gravid og det har været planen længe, er vi bare nødt til det (uden at få det til at lyde som om vi ikke vil). Jeg elsker ham overalt på jorden og vi ville være blevet gift på et senere tidspunkt alligevel :-) 

Det er meget nemt at bo i Dubai, ligemeget hvilken nationalitet man er. Her er max. 20-25 procent lokale, indfødte folk. 

Jo, der er nogle regler, men man vænner sig hurtigt til det, og jeg er meget glad for, at være hernede!

Min (ja, jeg kan vel godt kalde ham det) mand arbejder med IT, og. Det er der masser af muligheder af hernede, og garanteret også i resten af verden..

Det, jeg nogle gange kan blive lidt træt af hernede, er forskellen på løn afhængig af hvor man er fra. "Selvfølgelig" sætter de folk fra vesten i meget høj kurs, men man kan godt nogle gange føle at de undertrykker phillipinere, indere og pakistanere. det gør nogle gange lidt ondt at se.

Jeg har snart boet her et år, og vi vender ikke hjem foreløbig, medmindre alting ændrer sig, men jeg tvivler
Håber det var svar nok Ellers så bare spørg løs! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

nattergalen

TwinsQ skriver:

Nej det er der ikke... Det virker som om amerikaner er mere sociale end vi er og det kunne jeg godt tænke mig!!

Hvor vil I gerne flytte hen, hvis I skulle gøre det?

Det er faktisk skønt med så sociale mennesker.. Og ja ærgerligt vi ikke er det i DK..

Jamen vi snakker USA el Australien.. Et sted ved kysten.. Men samtidig også et sted med arbejdsmuligheder.. Bliver det Australien er det nok Melbourne el Sydney.. 

Jeg ved dog ikke hvor svært det er at komme ind i USA og få arbejds og opholdstilladelse..?  Ved du noget om det? Og hvornår tænker i at flytte hvis det er?

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

ciepige skriver:

Takker!

Nu bliver vi gift på rådhuset, hvilket vi også er nødt til. Vi har ikke råd til stort bryllup endnu, og nu hvor jeg er gravid og det har været planen længe, er vi bare nødt til det (uden at få det til at lyde som om vi ikke vil). Jeg elsker ham overalt på jorden og vi ville være blevet gift på et senere tidspunkt alligevel :-) 

Det er meget nemt at bo i Dubai, ligemeget hvilken nationalitet man er. Her er max. 20-25 procent lokale, indfødte folk. 

Jo, der er nogle regler, men man vænner sig hurtigt til det, og jeg er meget glad for, at være hernede!

Min (ja, jeg kan vel godt kalde ham det) mand arbejder med IT, og. Det er der masser af muligheder af hernede, og garanteret også i resten af verden..

Det, jeg nogle gange kan blive lidt træt af hernede, er forskellen på løn afhængig af hvor man er fra. "Selvfølgelig" sætter de folk fra vesten i meget høj kurs, men man kan godt nogle gange føle at de undertrykker phillipinere, indere og pakistanere. det gør nogle gange lidt ondt at se.

Jeg har snart boet her et år, og vi vender ikke hjem foreløbig, medmindre alting ændrer sig, men jeg tvivler
Håber det var svar nok Ellers så bare spørg løs! 

Tak

Dejligt at høre at i trives Det er dejligt når man finder sig til rette.. 
Du har nok ret i at IT er der stor mulighed i.. Tror også manden tænker IT el nok international handel..

Har godt nok hørt at Dubai er klasseopdelt, og ja det skal man kunne leve med.. Men meget syndt for dem der kommer fra Asien.. Har også hørt at de som regel også er dem der arbejder som babysitter, housemaids osv..

Håber i får en god vielse Og en dejlig dag med familien  

Anmeld

15. juni 2011

TwinsQ

nattergalen skriver:

Det er faktisk skønt med så sociale mennesker.. Og ja ærgerligt vi ikke er det i DK..

Jamen vi snakker USA el Australien.. Et sted ved kysten.. Men samtidig også et sted med arbejdsmuligheder.. Bliver det Australien er det nok Melbourne el Sydney.. 

Jeg ved dog ikke hvor svært det er at komme ind i USA og få arbejds og opholdstilladelse..?  Ved du noget om det? Og hvornår tænker i at flytte hvis det er?

Jeg er faktisk ikke klar over hvordan det hænger sammen med opholdstilladelse i USA udover de 90 dage men må være der...

Jamen nu har vi fået tvillinger i september sidste år, så enden skal det være nu her eller så skal vi vente til skole start.... Eller først når ungerne er så store at de selv kan bestemme... Der er mange overvejelser med...

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

TwinsQ skriver:

Jeg er faktisk ikke klar over hvordan det hænger sammen med opholdstilladelse i USA udover de 90 dage men må være der...

Jamen nu har vi fået tvillinger i september sidste år, så enden skal det være nu her eller så skal vi vente til skole start.... Eller først når ungerne er så store at de selv kan bestemme... Der er mange overvejelser med...

Det er lige det der er..
Vi snakkede også om at hvis vi nåede at få børn inden vi forhåbentlig kommer afsted så skal de også helst starte på internationale institutioner så de får det engelske med fra barns ben af.. 

Jeg håber i finder ud af det og kommer afsted, når nu det er jeres ønske/drøm

Anmeld

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Det er lige det der er..
Vi snakkede også om at hvis vi nåede at få børn inden vi forhåbentlig kommer afsted så skal de også helst starte på internationale institutioner så de får det engelske med fra barns ben af.. 

Jeg håber i finder ud af det og kommer afsted, når nu det er jeres ønske/drøm

Uha, jeg håber lidt at kunne få lov at få bit barn i skole hernede.. 

Her lærer de engelsk helt fra baby alderen, arabisk, nole steder fransk, og så self. dansk hjemmefra. Uh det ville være godt!

Anmeld

15. juni 2011

MariaJ

Jeg bor i Norge, så ikke så eksotisk eller varmt . Vi boede først i Trondheim i midtnorge og nu på Svalbard, laaaangt mod nord. Jeg er geolog og fik arbejde i Norge, som mange andre danske geologer, så springet lå egentlig lige for. Desuden havde vi været her meget i studietiden, og min mand er tysk, så vi har aldrig haft noget fælles tilhørsforhold til Danmark. Jeg er rigtig glad for at være her, og kan slet ikke forestille mig at komme tilbage til Danmark. Vi har boet her i snart seks år.

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

ciepige skriver:

Uha, jeg håber lidt at kunne få lov at få bit barn i skole hernede.. 

Her lærer de engelsk helt fra baby alderen, arabisk, nole steder fransk, og så self. dansk hjemmefra. Uh det ville være godt!

Det kan jeg godt forstå du gerne vil

Det kunne da være fedt.. jo flere sprog jo flere muligheder.. Men hvorfor er du i tvivl og hvor vidt du får mulighed for det? Hvis I bor der burde I vil også kunne få Jeres barn i skole? 

Forresten hvor gammel er din mand? tænker ift hvor mange års skole og hvor hurtigt han har fået sin stilling.. Og var det noget han selv fandt el var det gennem en stilling herhjemme? Du må endelig sige stop hvis jeg spørger for meget.. 
Ihh tror manden min skal starte på noget it Så vi kan komme ud i den store verden  

Anmeld

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Det kan jeg godt forstå du gerne vil

Det kunne da være fedt.. jo flere sprog jo flere muligheder.. Men hvorfor er du i tvivl og hvor vidt du får mulighed for det? Hvis I bor der burde I vil også kunne få Jeres barn i skole? 

Forresten hvor gammel er din mand? tænker ift hvor mange års skole og hvor hurtigt han har fået sin stilling.. Og var det noget han selv fandt el var det gennem en stilling herhjemme? Du må endelig sige stop hvis jeg spørger for meget.. 
Ihh tror manden min skal starte på noget it Så vi kan komme ud i den store verden  

Man er 4 år når man starter i skole hernede.. Og vi har regnet lidt på nogle ting, og regner med at være tilbage i DK om 3 år - men kan godt være at tingene ændrer sig, og vi bliver. de kender vi mange der har gjort, efter de fik børn.

Jamen han er 29 - han begyndte sin uddannelse da han var 24 mener jeg, og har taget det stille og roligt siden. Arbejdet ved Telenor siden cybercity og arbejdet sig op :-) Han var hernede på ferie, da en veninde gav ham nogle telefonnumre på folk hernede, som han så sendte Cv'er til - og fik et job med det samme. 

Det er helt sikkert værd at gå i gang med det man gerne vil - små skridt, ikke?

Anmeld

15. juni 2011

Siber

Jeg bor i Norge, 20 km syd for Oslo, på noget der hedder Nesbru.

Vi flyttede for at prøve noget andet og pga af arbejde. Vi havde tanker om noget mere eksotisk, men lige pludselig var afstanden til familien for stor (Alma var dengang 3 år og Johanna 1 år) vi ville gerne kunne komme hjem til fødselsdage osv. Derfor blev valget Norge, og vi har ikke fortrudt, men vi vender tilbage til DK på et tidspunkt!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.