Udlands Baby-brugere :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

nattergalen

ciepige skriver:

Man er 4 år når man starter i skole hernede.. Og vi har regnet lidt på nogle ting, og regner med at være tilbage i DK om 3 år - men kan godt være at tingene ændrer sig, og vi bliver. de kender vi mange der har gjort, efter de fik børn.

Jamen han er 29 - han begyndte sin uddannelse da han var 24 mener jeg, og har taget det stille og roligt siden. Arbejdet ved Telenor siden cybercity og arbejdet sig op :-) Han var hernede på ferie, da en veninde gav ham nogle telefonnumre på folk hernede, som han så sendte Cv'er til - og fik et job med det samme. 

Det er helt sikkert værd at gå i gang med det man gerne vil - små skridt, ikke?

Alt kan nå at ændre sig.. I kan nå at blive så glade for at være der at i når at få sendt den lille i skole Hvem ved.. 

Ja vi tager små skridt og ser hvad der sker.. Med en god potion tålmodighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Alt kan nå at ændre sig.. I kan nå at blive så glade for at være der at i når at få sendt den lille i skole Hvem ved.. 

Ja vi tager små skridt og ser hvad der sker.. Med en god potion tålmodighed

Ja, det er svært med den tålodighed, når man er "hooked"  

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

ciepige skriver:

Ja, det er svært med den tålodighed, når man er "hooked"  

Og det er vi.. 
Vi vil så gerne snart afsted, men jeg mangler stadig 3 år af min udd.. Og Lars skal starte på en ny da han som pædagog nok ikke kan få de fedeste jobs

Anmeld

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Og det er vi.. 
Vi vil så gerne snart afsted, men jeg mangler stadig 3 år af min udd.. Og Lars skal starte på en ny da han som pædagog nok ikke kan få de fedeste jobs

Jeg skal starte med at læse til pædagog - starte med enkeltfagene på gymnasielt niveau. Derefter vil jeg kunne tage pædagogseminaret. Det er også en grund til, at vi gerne vil tilbage til Danmark. Hvis ikke vi kommer det, klarer jeg mig som kvinde fint uden job. (det er ikke mærkeligt hernede, slet ikke på samme måde som i DK) 

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

ciepige skriver:

Jeg skal starte med at læse til pædagog - starte med enkeltfagene på gymnasielt niveau. Derefter vil jeg kunne tage pædagogseminaret. Det er også en grund til, at vi gerne vil tilbage til Danmark. Hvis ikke vi kommer det, klarer jeg mig som kvinde fint uden job. (det er ikke mærkeligt hernede, slet ikke på samme måde som i DK) 

Dejligt at du så får en masse tid til jeres barn.. Men er der ikke også nogle uddannelser der kan tages over nettet? og så skal du vist bare hjem til eksamnerne.. Det gælder nok ikke pædagog seminariet tænker jeg da man skal være i praktik.. Og dog måske har de fundet på en løsning til det  
 Men som du siger el skal du nok klare dig som kvinde i Dubai.. Det er nærmere normen at kvinder ikke arbejder tænker jeg

Anmeld

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Dejligt at du så får en masse tid til jeres barn.. Men er der ikke også nogle uddannelser der kan tages over nettet? og så skal du vist bare hjem til eksamnerne.. Det gælder nok ikke pædagog seminariet tænker jeg da man skal være i praktik.. Og dog måske har de fundet på en løsning til det  
 Men som du siger el skal du nok klare dig som kvinde i Dubai.. Det er nærmere normen at kvinder ikke arbejder tænker jeg

Ja, det er nemlig normen, især når man har børn. 

Ja, det er dejligt at jeg får tid til at putte herhjemme under hele graviditeten, og også efter. 

Jeg tager det gennem nettet, det hedder fjernundervisning eller E-learning. Glæder mig!

Anmeld

15. juni 2011

nattergalen

ciepige skriver:

Ja, det er nemlig normen, især når man har børn. 

Ja, det er dejligt at jeg får tid til at putte herhjemme under hele graviditeten, og også efter. 

Jeg tager det gennem nettet, det hedder fjernundervisning eller E-learning. Glæder mig!

Held og lykke med det hele  

Håber det er i orden jeg skriver hvis der er flere spørgsmål der dumper ned i hovedet på mig

Anmeld

15. juni 2011

FogL

nattergalen skriver:

Held og lykke med det hele  

Håber det er i orden jeg skriver hvis der er flere spørgsmål der dumper ned i hovedet på mig

Tusind tak, og ditto! 

Du kan bare skrive en besked herinde, hvis det er!  

Anmeld

15. juni 2011

Sofiedk

nattergalen skriver:

Hejsa i alle dejlige mennesker..

Jeg har set at der er flere brugere herinde der faktisk bor i udlandet.. Og da vi har en fremtidsplan om at flytte ud af Danmark, kunne det da være sjovt lige at høre hvad der har fået jer til at rejse ud..? Og hvis det har været arbejde, hvad arbejder i så med?

Vi bor pt i Spanien det er dog ret nyt da vi først flyttede fast januar 2011. Vi har tidligere boet i spanien 6 mdr af gangen, men det er noget helt andet når man pludselig flytter for good.

Vi flyttede faktisk fordi vi har prøvet at få børn længe og efter en MA sidste år besluttede vi os for at nu skulle det være inden vi pludselig var mere bundet. Vi tog beslutningen og 4 mdr senere boede vi her, men har på ingen måde fortrudt. Det er fantastisk og føler det er en gave at få så mange oplevelser og livserfaringer på så kort tit.

Plus at jeg jo så pludselig er blevet gravid midt i det hele, hvilket vi ikke lige havde planlagt, men vi har altid sagt at vi gerne ville have børn i Spanien

Anmeld

15. juni 2011

Loa

Sofiekdk skriver:

Vi bor pt i Spanien det er dog ret nyt da vi først flyttede fast januar 2011. Vi har tidligere boet i spanien 6 mdr af gangen, men det er noget helt andet når man pludselig flytter for good.

Vi flyttede faktisk fordi vi har prøvet at få børn længe og efter en MA sidste år besluttede vi os for at nu skulle det være inden vi pludselig var mere bundet. Vi tog beslutningen og 4 mdr senere boede vi her, men har på ingen måde fortrudt. Det er fantastisk og føler det er en gave at få så mange oplevelser og livserfaringer på så kort tit.

Plus at jeg jo så pludselig er blevet gravid midt i det hele, hvilket vi ikke lige havde planlagt, men vi har altid sagt at vi gerne ville have børn i Spanien

Har i så begge arbejde dernede?

Er det ikke svært at undvære familien?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.