Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!
Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!
Hvilken en ville i vælge?
Kan se at löwchen slet ikke har fået nok stemmer
Mine forældre har en löwchen - verdens mest hjertevarme fantastiske hund
Hvis man ikke har snor på den kredser den om en i cirkler når man går tur fordi den er bange for at blive væk
Det er en rigtig kælehund med den blødeste (allergivenlige) pels
Den tikker ikke (modsat fx terrier, der kan være slemme til det)
Den er super nem at lære tricks og har så meget personlighed - og hvis den kan ligge helt oppe i hovedet på en og blive nusset så er det det bedste den ved
Minus er at den gør en del ved fremmede menensker og aktivitet generelt - men det er fordi den gerne vil passe på (kan dog kontrolleres ved træning)
Hov ja og så fælder den ikke
Kan ikke rigtig anbefale en yorkshire - de kan være meget hidsige fordi de så let bliver bange og ved ikke hvor goe de er til børn, der er vilde osv. Til gengæld er de også meget kærlige, men jeg tror ikke de passer til vilde børn (taler kun ud af erfaring omkring de, jeg kender (2 stks)
de skal også have klippet negle og i bad osv pga pelsen og fordi deres negle ikke bliver slidt naturligt
Anmeld