Hvilken hund ville du vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Giraffen

Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!

Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!

Hvilken en ville i vælge?

Kan se at löwchen slet ikke har fået nok stemmer

Mine forældre har en löwchen - verdens mest hjertevarme fantastiske hund

Hvis man ikke har snor på den kredser den om en i cirkler når man går tur fordi den er bange for at blive væk

Det er en rigtig kælehund med den blødeste (allergivenlige) pels

Den tikker ikke (modsat fx terrier, der kan være slemme til det)

Den er super nem at lære tricks og har så meget personlighed - og hvis den kan ligge helt oppe i hovedet på en og blive nusset så er det det bedste den ved

Minus er at den gør en del ved fremmede menensker og aktivitet generelt - men det er fordi den gerne vil passe på (kan dog kontrolleres ved træning)

Hov ja og så fælder den ikke  

Kan ikke rigtig anbefale en yorkshire - de kan være meget hidsige fordi de så let bliver bange og ved ikke hvor goe de er til børn, der er vilde osv. Til gengæld er de også meget kærlige, men jeg tror ikke de passer til vilde børn (taler kun ud af erfaring omkring de, jeg kender (2 stks)

de skal også have klippet negle og i bad osv pga pelsen og fordi deres negle ikke bliver slidt naturligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Ann.

Af de muligheder der er har jeg stemt Cotton de Tulear - men skulle jeg komme med et forslag som ellers ville passe godt, så ville det være en Cavalier King Charles Spaniel eller en Fransk Bulldog - begge rigtig dejlige familie hunde. 

Vi har selv en Fransk Bulldog nu, men er på udkig efter en Cavalier også

Anmeld

14. juni 2011

Tystys14

I er vist til hunde med pels  Har stemt havanais.

Har selv en Chinese crested, der er ikke så meget pelspleje hi hi.  Men er vokset op med Puddler og havanais, der er kun godt at sige om alle tre racer.  

Så jeg ville sige overvej i stedet Puddel, Havanais eller Chinese crested  hi hi.

Anmeld

14. juni 2011

Buckley

Lunae skriver:

Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!

Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!

Hvilken en ville i vælge?

Vi har en bomuldshund (Coton de tulear) Og jeg ville til enhver tid vælge den race. Vi har en han, og han er bare det mest kærlige væsen han oser af personlighed, så man nogle gange skulle tro der var et lille menneske inde i ham..

Det eneste minus ved den race er pelsplejen, men hvis man vænner den til det fra hvalp af burde det ikke være et større problem.

Jeg elsker ved den race at de ikke fælder, trods den store manke Og så lugter de ikke af hund, man kan sidde med næsen helt inde i ham og han dufter bare  

Det er en meget familievenlig hund, som tilpasser sig stor set hvad som helst, kan VARMT anbefale en bomuldshund!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. juni 2011

Lunae

Lotte flindt skriver:

Vi har en bomuldshund (Coton de tulear) Og jeg ville til enhver tid vælge den race. Vi har en han, og han er bare det mest kærlige væsen han oser af personlighed, så man nogle gange skulle tro der var et lille menneske inde i ham..

Det eneste minus ved den race er pelsplejen, men hvis man vænner den til det fra hvalp af burde det ikke være et større problem.

Jeg elsker ved den race at de ikke fælder, trods den store manke Og så lugter de ikke af hund, man kan sidde med næsen helt inde i ham og han dufter bare  

Det er en meget familievenlig hund, som tilpasser sig stor set hvad som helst, kan VARMT anbefale en bomuldshund!

Hold op hvor er han skøn! Jeg tænker lidt om man ikke kan klippe dem korthåret for at undgå alt for meget pelspleje?

Anmeld

14. juni 2011

twinboys

Trunte<3 skriver:

er SLET ikke til hunde i den størrelse... så har stemt blankt...

næææ NEWFOUNDLÆNDER - Dét ved man hva er <3

min far har haft 3 westier, de er ganske fine familie hunde... -men en terrier er speciel på sin egen måde...

Så enig men har ingen selv, men skulle jeg have blev det en Newfoundland....

Anmeld

14. juni 2011

malliebooh

Har valgt at stemme blankt da den helt rigtige familiehund i min verden er en schnauzer som kan fåes i 3 forskellige størrelser, er en rigtig børnevenlig hund og finder sig i alt og hvis det bliver for meget går den bare, er en allergivenlig hund som ikke fæller...alle de år jeg har haft denne race (i 18år) finder man et par enklte hår når det er tid til trimning (2-3 gange pr år)

Kan ikke lige finde ud af at få billeder ind...

Mine forældre har også haft schnauzere stort set hele mit liv og har det stadig. Dejlige hunde!! "børnevenlige", gode vagthunde.. en rigtig familiehund. Dog har min kæreste og jeg købt os en anden hund, men stadig lige så dejligt og venligt sind!

- Dog er jeg ikke helt enig med fælning af hår, for det har vores gjort meget! Ihvertfald mellem schnauzerne.

Anmeld

14. juni 2011

malliebooh

Nikita Victoria skriver:

I er vist til hunde med pels  Har stemt havanais.

Har selv en Chinese crested, der er ikke så meget pelspleje hi hi.  Men er vokset op med Puddler og havanais, der er kun godt at sige om alle tre racer.  

Så jeg ville sige overvej i stedet Puddel, Havanais eller Chinese crested  hi hi.

Her har vi en Chinese Crested - Powder Puff

Anmeld

14. juni 2011

malliebooh

Jeg stemmer for yorkshire terrier - eller noget der ikke står på listen: Chinese Crested - Powder Puff. Utrolig dejlig hund, venligt sind og et rigtig putte dyr. Den er også helt vild med at komme ud og løbe og gå ture osv. DEJLIG HUND!

Anmeld

14. juni 2011

Tystys14

MalleH skriver:

Her har vi en Chinese Crested - Powder Puff

FEDT  Tæve eller han??? Vi leder efter en han der kan bruges til vores tæve, og det skal jo helst være en puff for ikke at alve for meget af det dårlige tandgen sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.