Hvilken hund ville du vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Sir William

Vær opmærksom på, at skulle valget falde på en West Highland Whtie terrier, at I også får en ekstra sygeforsikring til den.

Der har været en del intensiv avl på denne race, hvilket i enkelte tilfælde kan give allergi problemer for hunden. Min bror og svigerinde havde en sådan, den havde så lige både allergi for bl.a.  hunde, katte og mennesker, hvilket gav udtryk i megen kløe for hunden og røde potter.

Det blev så løst ved at den fik særkost herunder hestekød.

Havde selv en Cairn Terrier, men terriere er meget bestemte.

Har I kigget på en Kooikerhondje?? http://www.nethundeguiden.dk/hunderace.php?id=34

Mødte nogle opdrættere af racen en gang og også undersøgt den på nettet, den er rigtig god til børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!

Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!

Hvilken en ville i vælge?

Har i overvejet en Engelsk Bulldog? De er glade for børn, robuste, ikke kæmpe store, kort-hårede og behøver ikke den vilde motion dagligt. Det er dog en hund der skal aktiveres mentalt og socialt. 

Anmeld

14. juni 2011

Chamomile

Jeg har kun erfarring med West Highland Whiter terrier, som mine forældre har- og de er virkelig skønne familiehunde. Jeg synes bedst om mindre hunde, til når der er barn/børn i familien, tænker på når barnet når det er stort nok, selv kan gå tur med hunden, og evt. selv kan bærer den hvis det skulle blive nødvendigt.

Anmeld

14. juni 2011

LouiseBreinholt

Lunae skriver:

Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!

Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!

Hvilken en ville i vælge?

Jeg har selv en Shih Tzu, den dejligste hund. Hun er så nem, en rigtig hygge hund, som elsker ligge og putte. Hun kan med alle, og så det jo bare super skønt at de ikke fælder, har billeder af hende inde i mit fotoalbum. Og så er hun vidst med hvalpe

Anmeld

14. juni 2011

LouiseBreinholt

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Har i overvejet en Engelsk Bulldog? De er glade for børn, robuste, ikke kæmpe store, kort-hårede og behøver ikke den vilde motion dagligt. Det er dog en hund der skal aktiveres mentalt og socialt. 

De er nu også søde, eller fransk bulldog

Anmeld

14. juni 2011

Englebassen82

Lunae skriver:

Fælder den ikke ret meget og skal den ikke gåes meget med? Synes nemlig, at den er skøn, men tror ikke at den passer til vores behov!?

Vi har haft mange cavaliere i min familie og min mor var dagplejemor, og den var bare super god til børn.... Fælder ikke mere end så mange andre langhårshunde... Det er en hund som tilegner sig efter sin ejer... Aktiv når man selv er og inaktiv  når det passer... Så syntes helt klart det er en super hund at ahve med at gøre...

Anmeld

14. juni 2011

JustAnotherName

Mummymalle skriver:

Vil klart anbefale en cavalier king charles spaniel

Jaaah, sådan én har vi. Super sød, omgængelig, tålmodig og kærlig hund!

Anmeld

14. juni 2011

LenaJohansen

Jeg har stemt andet, for de små hunde er slet slet ikke mig

Syntes os de minder meget om hinanden alle sammen

Anmeld

14. juni 2011

LinLin

Har stemt Westie, men hvis det skal være en hund af "den art" ville jeg vælge en cairn terrier

Anmeld

14. juni 2011

lhn89

Jeg kan varmt anbefale en Malteser 

Jeg kendte ikke racen inden, men er kun blevet positiv over for den!

Normalt var jeg ikke til små hunde (da jeg synes de kunne virke hidsig) men da vi bor i en lille lejlighed, synes vi at det ville virke for voldsomt med en stor hund. 

Vores Malteser, Ida, er en kærlig lille hund 

• Hun kræver ikke lange gåture.
  • Hun er meget nem at opdrage.
  • Hun gør stort set aldrig.
  • Hun er meget rolig!
  • Hun fælder ikke, hvilket også betyder hun er allergivenlig (så jeg ikke skal af med hende senere, hvis jeg får børe der ikke kan tåle hunde) normalt kræver de noget i pelspleje, men vi har købt en god hundetrimmer, så hun bliver klippet efter behov (så derfor kræver hun ikke mere pelspleje, end en alm. hund)
  • Og som noget af det vigtigste - hun elsker alle! og især børn. Hun tror/håber alle vil snakke med hende, når man går tur. Hun er rigtig kærlig, både over for min egen datter men også over for fx. min mors dagplejebørn. 

Jeg ved ikke om det bare er os der har været rigtig heldig, men jeg vil i hvert fald anbefale Malteseren! Kan ikke sige noget dårligt om den

Og her er der lige lidt lille billede af hende  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.