Hvilken hund ville du vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Lunae skriver:

Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!

Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!

Hvilken en ville i vælge?

Uhh hundevalg synes jeg er meget personligt Som du skriver handler det meget om personlighed, temperament, pasning og meget andet.

Det vigtigste er nok at høre fra dem der rent faktisk kender racerne Jeg har stemt Yorkshire fordi jeg synes de er super søde
Med med det sagt, så er jeg mere til hunde som Amstaff, Dobermann og Whippet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Lunae

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er ikke så vild med den størrelse hund, men skulle jeg vælge en så synes jeg faktisk kun at West Highland white terrier siger mig noget. 

Personligt ville jeg altid vælge en større hund. Større betyder ikke nødvendigvis meget mere motion end en lille. 

Hvilken ville du så vælge? Tænker bare, at vi bor i rækkehus med ikke meget plads og er bange for, at fx en labrador vil føles alt for stor her!

Anmeld

14. juni 2011

Lunae

Dinna88 skriver:

I hvert fald ikke Yorkshire terrieren. Jeg synes, undskyld at jeg er så ligeud, at det er en.... knapt så fin hund. Jeg vil ikke en gang ae dem, hvis jeg er ved nogle der har sådan en. 

Har I overvejet en dansk/svensk gårdhund?

Hvis vi valgte en yorkshire, så ville den blive klippet som hvalp! Jeg er slet heller ikke fan af hunde med langt glat hår

Min mor Har en dansk svensk gårdhund og den er nok lige tanden for aktiv for os

Anmeld

14. juni 2011

Dinna88

Lunae skriver:

Hvis vi valgte en yorkshire, så ville den blive klippet som hvalp! Jeg er slet heller ikke fan af hunde med langt glat hår

Min mor Har en dansk svensk gårdhund og den er nok lige tanden for aktiv for os

De bliver også sødere med kort hår Men jeg synes bare de virker som forvoksede rotter, og jeg kan endda lide rotter! Jeg synes de er ret mekaniske i deres bevægelser, man kan ikke se nogen personlighed i deres ansigter og generelt er de bare kedelige hunde. Jeg havde i mange år en tæt veninde der havde to af dem - og i hendes familie var der mange af dem, så har tilbragt meget tid med dem. Slet ikke en hund jeg ville anbefale

Nå okay, ærgeligt! Jeg har haft to af dem, og min søster har en nu. Har aldrig oplevet dem som super aktive hunde, men de er desuden også gode til at aktivere sig selv. Og så er det bare VIRKELIG familiehunde 

Anmeld

14. juni 2011

M&M's Mor

Vi er stadig på jagt efter vores nye familiemedlem og ønsker ikke at forhaste os uden at kende til racen osv! Nu er vi kommet ned på et mindre antal racer, som passer til os i forhold til motion og pleje!

Vi er en lille familie på far, mor og en pige på 9 mdr. Vi er begge studerende! Vi bor i en 3 værelses lejlighed med en lille have til! Vi ønsker ikke at skulle gå flere kilometer lange ture dagligt og det skal være en kærlig, børnevenlig hund!

Hvilken en ville i vælge?

Har valgt at stemme blankt da den helt rigtige familiehund i min verden er en schnauzer som kan fåes i 3 forskellige størrelser, er en rigtig børnevenlig hund og finder sig i alt og hvis det bliver for meget går den bare, er en allergivenlig hund som ikke fæller...alle de år jeg har haft denne race (i 18år) finder man et par enklte hår når det er tid til trimning (2-3 gange pr år)

Kan ikke lige finde ud af at få billeder ind...

Anmeld

14. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lunae skriver:

Hvilken ville du så vælge? Tænker bare, at vi bor i rækkehus med ikke meget plads og er bange for, at fx en labrador vil føles alt for stor her!

Jamen vi bor jo i en lille lejlighed på 4 sal, og vi har jo en golden retriever. Og jo, ham skal man gå med en del gange om dagen, men han vil også gerne lege og aktiveres mentalt. Det er mindst lige så vigtigt!. Og han føler sig ikke i vejen eller spæret inde på for meget plads, for vi leger meget med ham, og det gør en del. 

Samtidig synes jeg der er en fordel i en større hund fordi - ifølge mine erfaringer- er lidt roligere af sind, men også at de kan "tåle" lidt mere i forhold til børn. Vores hund kan godt klare (fysisk) at børn vælter rundt med ham, og måske for taget liiidt for godt fat ind imellem, det kan en meget lille hund ikke.

Hvilken hund i ellers skal vælge synes jeg er svært at svare på da jeg ikke kender jeres præcise præferencer ud over at den ikke skal have meget motion. Hvor meget havde i tænkt jer i ca ville gide ?? 

Selv synes jeg at ikke i skal vælge en hyrdehund da de godt kan blive stresset ved meget aktivitet hos børn! Eks. Corgi og border collie.

Man skal være meget ærlig over for sig selv, og for racen. Så tror jeg man bliver gladest og får en glad hund 

Anmeld

14. juni 2011

Mummymalle

Cavalieren er aktiv når du er og inaktiv når du er... Sidder pt i sofaen omgiver at tre styks sovende cavaliere. Så nej de skal ikke gåes ret meget med.

Jo de fælder, men ikke mere end andre hunde og pelsen  er ikke særlig krævende.

Af alle de cavaliere jeg kender/har mødt (og det er en del på udstillinger osv) har jeg ikke mødt en eneste som ikke kunne lide børn. Vores tre elsker børn og i alle aldre, de finder sig i alt!!

Læs om dem på nettet, alt hvad der står passer

Anmeld

14. juni 2011

jydeinden

stemte blankt da det ikke er en str hund der siger mig noget skulle jeg vælge en af samme str så ville det være king charles spanier, sød lille hund

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Lunae skriver:

Fælder den ikke ret meget og skal den ikke gåes meget med? Synes nemlig, at den er skøn, men tror ikke at den passer til vores behov!?

Jeg tror altså at man skal huske på at hunde generelt faktisk skal gåes meget med, eller i det mindste aktiveres. Og jeg tror faktisk det er uanset hvad man læser om dem. de enkelte hunde kan jo også være forskellige selvom det er samme race. Jeg kender eksempelvis en golden retriver, som ikke gider at gå, han vil helst bare ligge ned og kigge på at andre laver noget.  men jeg kender også en golden retriver, som er fuld af krudt, og som skal aktiveres helt enormt meget...

Jeg tror i skal være meget opmærksomme på at uanset hvilken race i vælger, så vil den formentlig kræve ret meget! Jeg har selv hund, og blev meget overrasket, og gad måske godt at jeg havde vidst lidt mere om hvor meget den egentlig krævede inden jeg fik hende.

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jamen vi bor jo i en lille lejlighed på 4 sal, og vi har jo en golden retriever. Og jo, ham skal man gå med en del gange om dagen, men han vil også gerne lege og aktiveres mentalt. Det er mindst lige så vigtigt!. Og han føler sig ikke i vejen eller spæret inde på for meget plads, for vi leger meget med ham, og det gør en del. 

Samtidig synes jeg der er en fordel i en større hund fordi - ifølge mine erfaringer- er lidt roligere af sind, men også at de kan "tåle" lidt mere i forhold til børn. Vores hund kan godt klare (fysisk) at børn vælter rundt med ham, og måske for taget liiidt for godt fat ind imellem, det kan en meget lille hund ikke.

Hvilken hund i ellers skal vælge synes jeg er svært at svare på da jeg ikke kender jeres præcise præferencer ud over at den ikke skal have meget motion. Hvor meget havde i tænkt jer i ca ville gide ?? 

Selv synes jeg at ikke i skal vælge en hyrdehund da de godt kan blive stresset ved meget aktivitet hos børn! Eks. Corgi og border collie.

Man skal være meget ærlig over for sig selv, og for racen. Så tror jeg man bliver gladest og får en glad hund 

enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.