Lunae skriver:
Hvilken ville du så vælge? Tænker bare, at vi bor i rækkehus med ikke meget plads og er bange for, at fx en labrador vil føles alt for stor her!
Jamen vi bor jo i en lille lejlighed på 4 sal, og vi har jo en golden retriever. Og jo, ham skal man gå med en del gange om dagen, men han vil også gerne lege og aktiveres mentalt. Det er mindst lige så vigtigt!. Og han føler sig ikke i vejen eller spæret inde på for meget plads, for vi leger meget med ham, og det gør en del. 
Samtidig synes jeg der er en fordel i en større hund fordi - ifølge mine erfaringer- er lidt roligere af sind, men også at de kan "tåle" lidt mere i forhold til børn. Vores hund kan godt klare (fysisk) at børn vælter rundt med ham, og måske for taget liiidt for godt fat ind imellem, det kan en meget lille hund ikke.
Hvilken hund i ellers skal vælge synes jeg er svært at svare på da jeg ikke kender jeres præcise præferencer ud over at den ikke skal have meget motion. Hvor meget havde i tænkt jer i ca ville gide ??
Selv synes jeg at ikke i skal vælge en hyrdehund da de godt kan blive stresset ved meget aktivitet hos børn! Eks. Corgi og border collie.
Man skal være meget ærlig over for sig selv, og for racen. Så tror jeg man bliver gladest og får en glad hund 
Anmeld