Nu må jeg spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

slettet_7530

Det gør det da ikke mere ok??

Og desuden så tror jeg nu ikke at DK vrimler med folk derligefrem tjener mill sort.

Men selv om der evt gør ,er det da ikke mere korrekt bare fordi det er et mindre beløb?

Lovovertrædelser er da forkert ligegyldigt hvad.

Så må den enlige mor vel også godt snyde hvis hun kun har 1 barn,for det er ikke lige så dyrt for samfundet som hvis hun havde 3 børn ,og snød sig til ekstra bp.....

Du kan tro der forgår SÅ meget snyd med regnskaberne så du tror det er løgn, tag nu bare den sidste sag med et vognmandsfirma, det er nok et af danmarks mest kendte som kører rundt i grønne biler, hvordan de snød og bedrog og kørte rundt med folks ejendele uden de reelt var forsikret.

Et handicapfirma der havde ansat brødre søstre og så vidre som aldrig nogensinde havde mødt ind på de job.

Ministre der omgåes reglerne eller deres ægtefæller som Henriettes mand 

Jeg kan da også undre mig over at SKAT tilsyneladende er begyndt at møde op på privatadresser for at se hvor mange kager der bliver bagt, når jeg ved hvad der ellers forgår ude i samfundet, ikke at det ene er mere legalt end det andet men måske man skulle statuere eksempler med de store først og fremmest. De virker en anelse paniske i deres handlinger ind imellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Diana...

LC skriver:

Du skal betale skat af det lige så nart du har overskud på din hobby, når du sælger noget...

Men du skal selvfølgelig trække alle udgifter fra først, og så er det rigtig at mange ikke har et overskud. Derfor skal de ikke betale skat..

Nej så længe det ikke er en uddannet hobby må du tjene op til 50.000 efter der skal der betales skat. 

Anmeld

13. juni 2011

Carina:-)

Diana... skriver:

Nej så længe det ikke er en uddannet hobby må du tjene op til 50.000 efter der skal der betales skat. 

Nu har jeg spurgt min moster der har siddet i SKAT i Struer i 29 år.

Og hun siger at man altid skal betale skat-De 50.000 er grænsen for hvornår man skal moms registreres.

Anmeld

13. juni 2011

Carina:-)

Albertesmor skriver:

Du kan tro der forgår SÅ meget snyd med regnskaberne så du tror det er løgn, tag nu bare den sidste sag med et vognmandsfirma, det er nok et af danmarks mest kendte som kører rundt i grønne biler, hvordan de snød og bedrog og kørte rundt med folks ejendele uden de reelt var forsikret.

Et handicapfirma der havde ansat brødre søstre og så vidre som aldrig nogensinde havde mødt ind på de job.

Ministre der omgåes reglerne eller deres ægtefæller som Henriettes mand 

Jeg kan da også undre mig over at SKAT tilsyneladende er begyndt at møde op på privatadresser for at se hvor mange kager der bliver bagt, når jeg ved hvad der ellers forgår ude i samfundet, ikke at det ene er mere legalt end det andet men måske man skulle statuere eksempler med de store først og fremmest. De virker en anelse paniske i deres handlinger ind imellem

Det er jeg enig med dig i

Det der undrer mig er at nogen synes det er ok at snyde så længe det bare er mindre beløb.

Men hvis vi alle tænkte sådan,så ville vores velfærd miste mange mill hvert eneste år.

Det er i min verden dobbeltmoralsk at mene at alle andre skal betale,bare ikke mig for jeg snyder jo kun lidt

Anmeld

13. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Carina:-) skriver:

Nu har jeg spurgt min moster der har siddet i SKAT i Struer i 29 år.

Og hun siger at man altid skal betale skat-De 50.000 er grænsen for hvornår man skal moms registreres.

TAK

Ellers kan folk også lige bruge 2 min på at google på skat, så kommer svaret også helt af sig selv.

Hvis man ikke skulle betale skat, var der nok en hel del der havde hobby virksomhed

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

13. juni 2011

serinasmor

hmmm nu bliver jeg forvirret ...

så vidt jeg har forstået så er det kun hvad din egen løn er du skal opgive til skat ... så laver du fx en kage modregnes materialerne til kagen og tjener du 25 kr i løn skal dette opgives ...

det er lidt det samme som hvis man er kunstner ( på vej op ad rangstien) .. du køber lærred osv... maler et billede .. sælger det for 10000 kr og  modregner materialepris ... så får du måske 99800 i løn og det opgiver du til skat ..

har jeg misforstået noget ??

Anmeld

13. juni 2011

numsefisk

serinasmor skriver:

hmmm nu bliver jeg forvirret ...

så vidt jeg har forstået så er det kun hvad din egen løn er du skal opgive til skat ... så laver du fx en kage modregnes materialerne til kagen og tjener du 25 kr i løn skal dette opgives ...

det er lidt det samme som hvis man er kunstner ( på vej op ad rangstien) .. du køber lærred osv... maler et billede .. sælger det for 10000 kr og  modregner materialepris ... så får du måske 99800 i løn og det opgiver du til skat ..

har jeg misforstået noget ??

Det er rigtigt

Du betaler ikke skat af ens matrialer, kun af overskudet på det man nu sælger

Anmeld

13. juni 2011

VIPpigen

Jeg har snakket med skat fordi jeg ikke vil snyde når jeg sælger noget... Alt jeg har købt ind er noteret og bonner gemt, og når der ryger noget ud af døren jeg har lavet bliver det noteret... Er lige begyndt på det, så der er total underskud i det, og det der skal betales skat af er småpenge... MEN skal jeg sælge hjemmelavet tøj vil jeg have det gjort ordentligt... Og når året er gået og skat skal have besked er det notert som b-indkomst

Anmeld

13. juni 2011

LC

Diana... skriver:

Nej... Det er forkert...

Som andre skriver i debatten. Så skal du betale skat af overskud. Du må ikke tjene 50.000kr og ikke opgive dem til skat...

Men du må tjene 50.000kr uden at være moms registreret. Hvilket ikke har noget med skat at gøre.

Det du skriver er lidt det samme som at sige at man må lave sort arbejde, bare man maks tjener 50.000kr om året, og ikke er uddannet til det man laver.

Anmeld

13. juni 2011

numsefisk

VIPpigen skriver:

Jeg har snakket med skat fordi jeg ikke vil snyde når jeg sælger noget... Alt jeg har købt ind er noteret og bonner gemt, og når der ryger noget ud af døren jeg har lavet bliver det noteret... Er lige begyndt på det, så der er total underskud i det, og det der skal betales skat af er småpenge... MEN skal jeg sælge hjemmelavet tøj vil jeg have det gjort ordentligt... Og når året er gået og skat skal have besked er det notert som b-indkomst

Det syntes jeg sku er godt

Og det gode er jo er der underskud, jamen så skal man bare ikke betale noget

Mit tanker ligger egenlig ikke så meget i det med skat, men mere at dem som snyder, er måske med til at presse prisen så meget at dem der betaler skat ikke kan være med og derfor må lukke sit firma igen.

Ville du ikke være brand ærgelig hvis det var dig? Hvis du en dag valgte og blive virksomhed også kommer der andre og gør det umuligt for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.