Nu må jeg spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

JustAnotherName

Nej det er altså ikke lovligt..

Alt indtængt du har skal det betales skat af, først efter 50.000 kr skal du betale moms og registers.

Et er hvis man sælger ud af sit tøj skab derhjemme med brugt tøj eller fejl køb, det skal du ikke betale skat af. 

Men ting som hjemmelaves eller importes skal der betales skat af ligegyldigt hvad

Det var jeg faktisk slet ikke klar over 
Men nu er jeg på ingen måder heller særlig kreativ anlagt, så jeg har aldrig selv fremskabt noget, som kunne sælges. Men jeg har da solgt en masse brugt tøj, og ligeledes købt - både tøj som er syet, smykker, suttekæder, mv. af andre - både herinde og andre steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

VIPpigen

numsefisk skriver:

Det syntes jeg sku er godt

Og det gode er jo er der underskud, jamen så skal man bare ikke betale noget

Mit tanker ligger egenlig ikke så meget i det med skat, men mere at dem som snyder, er måske med til at presse prisen så meget at dem der betaler skat ikke kan være med og derfor må lukke sit firma igen.

Ville du ikke være brand ærgelig hvis det var dig? Hvis du en dag valgte og blive virksomhed også kommer der andre og gør det umuligt for dig

Præcis... Jeg kan feks. ikke lave et par bukser til 50 kr, hvis jeg skal tjene på det også... Og sorry, men jeg arbejder sq ikke gratis...

Det irritere mig at folk snyder systemet sådan, jeg laver noget fordi jeg kan li det, MEN jeg vil da også gerne have et par håndøre hjem for det arbejde jeg har lavet.

Det kan da godt være de skulle sætte fokus på "de store" der snyder, men der skal da ligeså meget fokus på de små som bare gør det for interessens skyld... Ja, ligenu er der total underskud i hvad jeg har brugt i materialer og alt muligt andet. Men da jeg snakkede med ham fra skat, fortæller han at da jeg nu bruger symaskine privat også kan jeg ikke trække den fra (fint for mig, den er købt før jeg tænkte på at sælge) men jeg kan skrive slitage på, el, og alt muligt andet... Og sætter du ALT det på, så vil der i sidste ende være en indkomst før eller senere (medmindre du snyder dig selv)....

Jeg vil ikke at skat står her, og jeg pludselig får et smæk... Jeg vil sq gøre det ordentligt fra start... Tænk hvis nogen skulle få ondt i røven, og jeg har ikke ondt nogen steder for at følge reglerne

Anmeld

13. juni 2011

slettet_7530

Præcis... Jeg kan feks. ikke lave et par bukser til 50 kr, hvis jeg skal tjene på det også... Og sorry, men jeg arbejder sq ikke gratis...

Det irritere mig at folk snyder systemet sådan, jeg laver noget fordi jeg kan li det, MEN jeg vil da også gerne have et par håndøre hjem for det arbejde jeg har lavet.

Det kan da godt være de skulle sætte fokus på "de store" der snyder, men der skal da ligeså meget fokus på de små som bare gør det for interessens skyld... Ja, ligenu er der total underskud i hvad jeg har brugt i materialer og alt muligt andet. Men da jeg snakkede med ham fra skat, fortæller han at da jeg nu bruger symaskine privat også kan jeg ikke trække den fra (fint for mig, den er købt før jeg tænkte på at sælge) men jeg kan skrive slitage på, el, og alt muligt andet... Og sætter du ALT det på, så vil der i sidste ende være en indkomst før eller senere (medmindre du snyder dig selv)....

Jeg vil ikke at skat står her, og jeg pludselig får et smæk... Jeg vil sq gøre det ordentligt fra start... Tænk hvis nogen skulle få ondt i røven, og jeg har ikke ondt nogen steder for at følge reglerne

Uanset havd kan du ikke trække symaskine og slitage fra før du er momsregistreret  jeg ved af erfaring at SKAT synes de firmaer der tjener et par tusinde om året er mere til besvær end til gavn

Jeg synes hellere de skulle bruge krudtet på de store fisk.

Jeg har siddet i en stilling som jeg selv valgte at blive fyret fra, da jeg nægtede at makke ret  og det var flere 100 millioner vi taler om, på trods af jeg har kontaktet diverse myndigheder, har de INTET gjort, det fortæller mig at vi åbenbart har rigeligt med millioner i statskassen, så det undrer mig at de gider gå efter fru jensen der laver mad til lille Sørens konfirmation og tjener 500,00 på det.

Stadig er det ene ikke mere legalt end det andet men de skriger jo ud om at de mangler menneskelige resourcer til at gøre disse fund og så mange endda at de ikke har resoucer nok selvom de får det hele serveret på et sølvfad, se det undrer mig

Anmeld

13. juni 2011

VIPpigen

Albertesmor skriver:

Uanset havd kan du ikke trække symaskine og slitage fra før du er momsregistreret  jeg ved af erfaring at SKAT synes de firmaer der tjener et par tusinde om året er mere til besvær end til gavn

Jeg har siddet i en stilling som jeg selv valgte at blive fyret fra, da jeg nægtede at makke ret  og det var flere 100 millioner vi taler om, på trods af jeg har kontaktet diverse myndigheder, har de INTET gjort, det fortæller mig at vi åbenbart har rigeligt med millioner i statskassen, så det undrer mig at de gider gå efter fru jensen der laver mad til lille Sørens konfirmation og tjener 500,00 på det.

Stadig er det ene ikke mere legalt end det andet men de skriger jo ud om at de mangler menneskelige resourcer til at gøre disse fund og så mange endda at de ikke har resoucer nok selvom de får det hele serveret på et sølvfad, se det undrer mig

Jeg notere det på når jeg skal aflevere papir her til januar, og så må skat jo trække det fra igen hvis de mener det er anderledes, men manden på skattekontoret sagde det, og går da ud fra han kan sit job... Men nu må vi se...

Vil give dig helt ret... Men jeg er bare selv af den type at det mest ulovlige jeg har gjort er at sidde 3 på en knallert... Så jeg ville mene de skal gå efter store som små... Men de store ville nok være klart at sætte fokus på hvis det var......

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Men i prncippet er det da lige skidt...man bør da overholde reglerne om man er stor eller lille fisk...ja, de store snyder mere men tjener jo nok også mere ind til samfundet. Man må da bare overholde de fastsatte regler. eller holde mund med at man snyder...hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.