Nu må jeg spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

slettet_7530

numsefisk skriver:

Hold op med hobby virksomheder der ville komme ud af det hva

Jeg er ikke helt med her??? hvis du har hobbyvirksomhed kan du ikke trække det beløb fra du evt ville have si underskud ved årets udgang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Pia.

numsefisk skriver:

Føler lige at jeg bliver nød til at sige at jeg ikke vil hænge nogle ud eller dømme nogle

Jeg ville bare gerne høre folks mening om det.

Ville ikke selv have overskuddet til at opdrætte kaniner, selvom jeg gerne ville eje en.

Og hvis du får det til at gå lige op som hobby er det jo skønt, så er der jo ikke noget der skal tænkes over der

Nej Nej, det føler jeg heller ikke... dette er jo en Hobby jeg har sammen med min datter med udstilling af kaniner og fremavle smukke dyr... Må da indrømme jeg ville syntes det var fedt at tjene lidt men sådan er det desværre ikke- men det går lige op for mig, og det gør at jeg har råd til at leve denne hobby ud i livet...

Jeg kunne også sidde og sy eller male billeder, men det er bare ikke lige mig

Føler på ingen måde du er "efter mig" slet slet ikke...

Knus Pia.

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Albertesmor skriver:

Jeg er ikke helt med her??? hvis du har hobbyvirksomhed kan du ikke trække det beløb fra du evt ville have si underskud ved årets udgang.

Det var ment som en joke, at tænk nu hvis man kunne trække underskuddet fra, at så ville der blomster hobbyvirksomheder

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

12. juni 2011

Carina:-)

MaliksMor skriver:

det kan ikke sætte mit pis i kog..

at fx. der er en som laver nogle ting selv og sælger det videre uden at betale skat.

så synes jeg hellere man skulle holde lidt mere øje med de større butikker/firmarer osv frem for en som måske tjener sølle 1000-5000,- kr om måneden.

Hvorfor er det mere ok hvis det er "lidt" snyd frem for meget snyd?

Er det så også mindre slemt hvis man stjæler en bluse til 100 frem for en til 500?

Tyveri er tyveri ligegyldigt str. i mine øjne.

Og socialt bedrageri er lige slemt om det er en enlig mor eller ej.

Vi skal alle spæde til kassen,og det gælder ligemeget om man sælger for 1000 eller 10-000

Vi kan ikke opretholde velfærden i DK hvis vi begynder at sætte ok tegn på mindre lovovertrædelser .

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor

Carina:-) skriver:

Hvorfor er det mere ok hvis det er "lidt" snyd frem for meget snyd?

Er det så også mindre slemt hvis man stjæler en bluse til 100 frem for en til 500?

Tyveri er tyveri ligegyldigt str. i mine øjne.

Og socialt bedrageri er lige slemt om det er en enlig mor eller ej.

Vi skal alle spæde til kassen,og det gælder ligemeget om man sælger for 1000 eller 10-000

Vi kan ikke opretholde velfærden i DK hvis vi begynder at sætte ok tegn på mindre lovovertrædelser .

Der folk som tjener mio. på sorte penge - måske det ville gavne samfundet lidt mere frem for en sølle små tusind kroner..

og ja, det synes jeg faktisk..

også synes jeg slet ikke vi kan samligne at betale skat - med at stjæle en bluse

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor skriver:

Der folk som tjener mio. på sorte penge - måske det ville gavne samfundet lidt mere frem for en sølle små tusind kroner..

og ja, det synes jeg faktisk..

også synes jeg slet ikke vi kan samligne at betale skat - med at stjæle en bluse

At snyde i skat er det samme som at stjæle.

"Man " stjæler fra samfundet ,og det er lige så slemt som alt andet socialt snyderi.

Og hvis alle tænkte Årh sølle 1000 lr det går sgu nok.

Prøv at gamge det med bare 2 mill skatteydere-Så ser tallet vist lidt anderledes ud.

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor

At snyde i skat er det samme som at stjæle.

"Man " stjæler fra samfundet ,og det er lige så slemt som alt andet socialt snyderi.

Og hvis alle tænkte Årh sølle 1000 lr det går sgu nok.

Prøv at gamge det med bare 2 mill skatteydere-Så ser tallet vist lidt anderledes ud.

men, hvis du nu ganger dem som tjener mio. sort - så er det 50% mere end dem som tjener sølle 1000,-

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor skriver:

men, hvis du nu ganger dem som tjener mio. sort - så er det 50% mere end dem som tjener sølle 1000,-

Det gør det da ikke mere ok??

Og desuden så tror jeg nu ikke at DK vrimler med folk derligefrem tjener mill sort.

Men selv om der evt gør ,er det da ikke mere korrekt bare fordi det er et mindre beløb?

Lovovertrædelser er da forkert ligegyldigt hvad.

Så må den enlige mor vel også godt snyde hvis hun kun har 1 barn,for det er ikke lige så dyrt for samfundet som hvis hun havde 3 børn ,og snød sig til ekstra bp.....

Anmeld

13. juni 2011

MaliksMor

Og desuden så tror jeg nu ikke at DK vrimler med folk derligefrem tjener mill sort.

Men selv om der evt gør ,er det da ikke mere korrekt bare fordi det er et mindre beløb?

Så må den enlige mor vel også godt snyde hvis hun kun har 1 barn,for det er ikke lige så dyrt for samfundet som hvis hun havde 3 børn ,og snød sig til ekstra bp.....

Jeg kan ikke sætte mit pis i kog over det..

Anmeld

13. juni 2011

slettet_7530

Du kan tro der forgår SÅ meget snyd med regnskaberne så du tror det er løgn, tag nu bare den sidte sag med et vognmandsfirma der er nok et af danmarks mest kendte som kører rundt i grønne biler.

Et handicapfirma der havde ansat brødre søstre og så vidre som aldrig nogensinde havde mødt ind på de job.

Ministre der omgåes reglerne eller deres ægtefæller som Henriettes mand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.