Nu må jeg spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

slettet_7530

Jeg læser reglerne fuldstændigt som Pia, og der er stor forskel på hobbyvirksomhed og virksomhed hvor indtægten er ens hovedindtægt .

Jeg ser kagedamerne og buksedamerne herinde som hobbyvirksomheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
tazz skriver:

Reglerne gælder, så vidt jeg husker ikke for salg af bruge ting, som tøj mm.

Men nej, jeg synes faktisk ikke at det er i orden. Har en veninde som nogen anmeldte anonymt, fordi de mente at hun snød i skat. Det endte så med, at SKAT fandt ud af, at hun havde snydt - men bare sig selv, så hun fik en pæn slat tilbage igen

Nej brugt tøj, og hvad man ellers har købt gemmen tiden som man har derhjemme, og sælger videre på f.eks ts og herinde skal du ikke betale skat af

Åhh det var da en dejlig overraskelse

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Hobbyvirksomhed: Dette drives uden at overskud er et væsentligt krav. Der gælder de samme regler for momsregistrering. Og hvis der er overskud, så er dette osse skattepligtigt. Forskellen ligger i, hvis der bliver underskud. Det er IKKE fradragsberettiget. Og i denne type virksomheder er der ofte underskud.

Så selvom det er ikke er meget overskud skal der betales skat?

Anmeld

12. juni 2011

Pia.

LC skriver:

Du skal betale skat af det lige så nart du har overskud på din hobby, når du sælger noget...

Men du skal selvfølgelig trække alle udgifter fra først, og så er det rigtig at mange ikke har et overskud. Derfor skal de ikke betale skat..

Ja det er nemlig rigtigt... men mit går lige op, det er tit mere underskud end der er tæt på overskud - men det er heller ikke forretning, men en hobby jeg nyder godt af .. Ungerne har en pris som skal dække mine udgifter og det er her jeg mener det går lige op... Jeg prøver bare at fremavle meget smukke udstilling kaniner..

Knus Pia,

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Er det afgørende formål privat, så har du en hobbyvirksomhed
Hvis det afgørende formål med din virksomhed er et privat formål som for eksempel uddannelses- og boligformål, sports- og dyreinteresser, anser SKAT virksomheden for hobby.

Har du overskud i din hobbyvirksomhed, beskattes overskuddet som personlig indkomst. Når en aktivitet anses for hobby, kan du trække udgifterne fra i hobbyindkomsten.

Det betyder, at underskud ved hobbyvirksomhed hverken kan trækkes fra i din øvrige indkomst eller i din ægtefælles indkomst. Hobbyunderskud kan heller ikke overføres til fradrag i indkomster for kommende indkomstår.

Anmeld

12. juni 2011

Pia.

Albertesmor skriver:

Jeg læser reglerne fuldstændigt som Pia, og der er stor forskel på hobbyvirksomhed og virksomhed hvor indtægten er ens hovedindtægt .

Jeg ser kagedamerne og buksedamerne herinde som hobbyvirksomheder.

Ja nemlig... Jeg har måske et par kuld unger nu her hvor det er forår og sommer og så har jeg ikke igen før næste år ... og så er det af egen lomme jeg fodre mine dyr... - nu har jeg jo ikke så mange dyr som andre avlere har, men jeg forstiller mig virkelig ikke der er nogen der tjener mange penge på det her - for så gør jeg det godt nok forkert... smiler... her er der INGEN penge tilbage når jeg er færdig med at sende et kuld afsted... plus alle unger her fra får afkomsattest, bliver øremærket, får vejledning og en pose startfoder med...

Knus Pia.

Anmeld

12. juni 2011

slettet_7530

Pia. skriver:

Ja nemlig... Jeg har måske et par kuld unger nu her hvor det er forår og sommer og så har jeg ikke igen før næste år ... og så er det af egen lomme jeg fodre mine dyr... - nu har jeg jo ikke så mange dyr som andre avlere har, men jeg forstiller mig virkelig ikke der er nogen der tjener mange penge på det her - for så gør jeg det godt nok forkert... smiler... her er der INGEN penge tilbage når jeg er færdig med at sende et kuld afsted... plus alle unger her fra får afkomsattest, bliver øremærket, får vejledning og en pose startfoder med...

Knus Pia.

Nej vel  gad vide hvorfor man ikke kan trække underskuddet fra

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Pia. skriver:

Ja det er nemlig rigtigt... men mit går lige op, det er tit mere underskud end der er tæt på overskud - men det er heller ikke forretning, men en hobby jeg nyder godt af .. Ungerne har en pris som skal dække mine udgifter og det er her jeg mener det går lige op... Jeg prøver bare at fremavle meget smukke udstilling kaniner..

Knus Pia,

Føler lige at jeg bliver nød til at sige at jeg ikke vil hænge nogle ud eller dømme nogle

Jeg ville bare gerne høre folks mening om det.

Ville ikke selv have overskuddet til at opdrætte kaniner, selvom jeg gerne ville eje en.

Og hvis du får det til at gå lige op som hobby er det jo skønt, så er der jo ikke noget der skal tænkes over der

Anmeld

12. juni 2011

LC

Pia. skriver:

Knus Pia,

Ja, men der er jo også forskel på at få tingene til at gå lige op, og så som der bliver spurgt om, tjene penge uden at betale skat.

Man snyder jo ikke nogle, ved at sælge for at få sine udgifter dækket. Det bliver jo først snyd når man har overskud og ikke betaler skat af det.

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Albertesmor skriver:

Nej vel  gad vide hvorfor man ikke kan trække underskuddet fra

Hold op med hobby virksomheder der ville komme ud af det hva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.