Nu må jeg spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.741 visninger
54 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Igennem tiden herinde, har vi haft mange mange debatter om social snyd, køb af hæler vare og sådan i den dur.

Nu må jeg spørge..

Er det for dig okay at lave ting og sælge og ikke opgive det til skat.

Herinde, trendsales og andre steder er det SÅ tydeligt at der sælges en masse, som det ingen fortjeneste kan være på hvis man betaler skat.

Er det okay at det måske går ud over ny opstartede virksomheder, eller bare små virksomheder. At de er nød til at lukke ned, fordi at de betaler deres skat, som jo så gør at de på ingen måde kan være med i de priser der set på mange ting..

Er det bedre for dig at en evt enlig mor eller en familie med lidt penge, laver ting og sælger og ikke betaler skat af det, og dermed snyder end det er at snyde med børnebidrag eller hvad ved jeg??

Jeg håber alle vil være med til at holde en ordentlig tone i debatten

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

mulle7430

numsefisk skriver:

Igennem tiden herinde, har vi haft mange mange debatter om social snyd, køb af hæler vare og sådan i den dur.

Nu må jeg spørge..

Er det for dig okay at lave ting og sælge og ikke opgive det til skat.

Herinde, trendsales og andre steder er det SÅ tydeligt at der sælges en masse, som det ingen fortjeneste kan være på hvis man betaler skat.

Er det okay at det måske går ud over ny opstartede virksomheder, eller bare små virksomheder. At de er nød til at lukke ned, fordi at de betaler deres skat, som jo så gør at de på ingen måde kan være med i de priser der set på mange ting..

Er det bedre for dig at en evt enlig mor eller en familie med lidt penge, laver ting og sælger og ikke betaler skat af det, og dermed snyder end det er at snyde med børnebidrag eller hvad ved jeg??

Jeg håber alle vil være med til at holde en ordentlig tone i debatten

ja det har du da ret i  

Anmeld

12. juni 2011

MaliksMor

det kan ikke sætte mit pis i kog..

at fx. der er en som laver nogle ting selv og sælger det videre uden at betale skat.

så synes jeg hellere man skulle holde lidt mere øje med de større butikker/firmarer osv frem for en som måske tjener sølle 1000-5000,- kr om måneden.

Anmeld

12. juni 2011

132319

Er det ikke noget med at man må tjene op til 50.000 om året på den slags, uden at skulle beskattes af det? 

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

132319 skriver:

Er det ikke noget med at man må tjene op til 50.000 om året på den slags, uden at skulle beskattes af det? 

Nej det er moms der begynder over de 50.000 kr.

Alt hvad man selv laver og sådan og sælger skal der betales skat af.

Hvis man ikke er firma skal de ind som b indkomst

Anmeld

12. juni 2011

aya-zia

132319 skriver:

altså hvis du tjener  under 50000 skal du ik betale moms...

Anmeld

12. juni 2011

slettet_7530

Nu er det sådan at man skal lave rimeligt amnge penge for at blive betegnet som "firma" man skal først begynde at betale skat når man har haft en indtægt på over 50.000,00 mener jeg det er og ved samme grænse kan man blive momsregistreret.

Så egentligt er der intet fordækt i at folk syer bukser eller laver kager uden at opgive det til skat, det er helt lovligt  

Hvorimod at det er direkte snyd og socialt bedrageri hvis en enlig mor får forhøjet alt muligt og bor sammen med en mand der ikke står på papiret, men som sover der ugens 7 dage.

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

aya-zia skriver:

altså hvis du tjener  under 50000 skal du ik betale moms...

Nemlig

Anmeld

12. juni 2011

foto på lærred

Nej det er moms. Men det er når du forventer at tjene 50.000 kr. Dvs det kan sagtens være meget før du i princippet tjener de 50.000 kr.

Det er helt lovligt at sælge sine private ting på internettet, og det er ikke skattepligtigt, når du sælger noget, der er blevet anskaffet til privat brug. Skat bliver dog interesseret, når folk sælger varer i så stort omfang, at det formodes at være salg af varer, der er anskaffet med henblik på videresalg.

Forrig år kontaktede Skat godt 1.000 danskere, der solgte så meget via nettet, at de skulle betale moms. Skat samarbejder med flere af de store salgsportaler og modtager lister over sælgere, der har solgt for store beløb inden for det seneste år. Listerne bliver herefter matchet med Skats systemer for at finde ud af, om sælgerne har husket det hele på deres årsopgørelse.

Anmeld

12. juni 2011

Isabella_mor

hvornår skulle der være nogen herindefra der laver eks. en suttesnor overhovedet komme over 50.000 på et år..!!?

desuden er der ogsp mange herinde der sælger ting til folk hvor folk betaler for matrialerne. bla.. hos kagedamerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.