Nu må jeg spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Albertesmor skriver:

Nu er det sådan at man skal lave rimeligt amnge penge for at blive betegnet som "firma" man skal først begynde at betale skat når man har haft en indtægt på over 50.000,00 mener jeg det er og ved samme grænse kan man blive momsregistreret.

Så egentligt er der intet fordækt i at folk syer bukser eller laver kager uden at opgive det til skat, det er helt lovligt  

Hvorimod at det er direkte snyd og socialt bedrageri hvis en enlig mor får forhøjet alt muligt og bor sammen med en mand der ikke står på papiret, men som sover der ugens 7 dage.

Nej det er altså ikke lovligt..

Alt indtængt du har skal det betales skat af, først efter 50.000 kr skal du betale moms og registers.

Et er hvis man sælger ud af sit tøj skab derhjemme med brugt tøj eller fejl køb, det skal du ikke betale skat af. 

Men ting som hjemmelaves eller importes skal der betales skat af ligegyldigt hvad

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Pia.

132319 skriver:

Er det ikke noget med at man må tjene op til 50.000 om året på den slags, uden at skulle beskattes af det? 

Jo det er helt rigtigt... så lægne det du sælger ikke er ulovligt.. men du må gerne sælge æg fra hønen uden at betale skat af det...  så længe du ikke er moms registeret .... - Jeg er avler, og dette er et hobby-opdræt - jeg må gerne sælge mine unger uden at betale skat af det ... nu går mit kanin salg så mere eller mindre lige op - hvilket vil sige at det jeg tjener på ungerne går til foder, hø halm, udstillinger, transport m.m til min andre dyr...Da dette netop er et Hobby opdræt..

Men blot et eksempel..

Knus Pia.

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

isabellamor skriver:

hvornår skulle der være nogen herindefra der laver eks. en suttesnor overhovedet komme over 50.000 på et år..!!?

desuden er der ogsp mange herinde der sælger ting til folk hvor folk betaler for matrialerne. bla.. hos kagedamerne...

Jamen de 50.000 kr er jo kun når du skal til at betale moms.

Skat er en helt anden snak.

Når man betaler skat, trækker du jo også dine udgifter fra, dem betaler man jo ikke skat af.

Anmeld

12. juni 2011

LC

aya-zia skriver:

altså hvis du tjener  under 50000 skal du ik betale moms...

Hvis du tjener under 50.000kr skal du ikke registreres i erhvervs og selvskabstyrelsen og indlevere moms regnskab.

Hvis du tjener over skal du have CVR nr. osv.

Anmeld

12. juni 2011

LC

Pia. skriver:

Jo det er helt rigtigt... så lægne det du sælger ikke er ulovligt.. men du må gerne sælge æg fra hønen uden at betale skat af det...  så længe du ikke er moms registeret .... - Jeg er avler, og dette er et hobby-opdræt - jeg må gerne sælge mine unger uden at betale skat af det ... nu går mit kanin salg så mere eller mindre lige op - hvilket vil sige at det jeg tjener på ungerne går til foder, hø halm, udstillinger, transport m.m til min andre dyr...Da dette netop er et Hobby opdræt..

Men blot et eksempel..

Knus Pia.

Du skal betale skat af det lige så nart du har overskud på din hobby, når du sælger noget...

Men du skal selvfølgelig trække alle udgifter fra først, og så er det rigtig at mange ikke har et overskud. Derfor skal de ikke betale skat..

Anmeld

12. juni 2011

aya-zia

LC skriver:

Hvis du tjener under 50.000kr skal du ikke registreres i erhvervs og selvskabstyrelsen og indlevere moms regnskab.

Hvis du tjener over skal du have CVR nr. osv.

nemlig.... men tænkte på moms og skat ved en virksomhed er da ik det samme...

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

Pia. skriver:

Men blot et eksempel..

Knus Pia.

Så lige en anden havde svaret dig inden jeg fik det gjort

Anmeld

12. juni 2011

numsefisk

aya-zia skriver:

nemlig.... men tænkte på moms og skat ved en virksomhed er da ik det samme...

Nej skat er en ting og moms noget andet

Anmeld

12. juni 2011

tazz

Reglerne gælder, så vidt jeg husker ikke for salg af bruge ting, som tøj mm.

Men nej, jeg synes faktisk ikke at det er i orden. Har en veninde som nogen anmeldte anonymt, fordi de mente at hun snød i skat. Det endte så med, at SKAT fandt ud af, at hun havde snydt - men bare sig selv, så hun fik en pæn slat tilbage igen

Anmeld

12. juni 2011

aya-zia

numsefisk skriver:

Nej skat er en ting og moms noget andet

nej det mente jeg nok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.