erfaring med marsvin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

LinLin

michella80 skriver:

Det var lige nøjagtig det jeg faldt for i dag. Har selv haft kanin. Og det der lille marsvin sad bare helt stille hos mig og sagde lyde

Jamen bortset fra rengøring af bur er de jo også bare så nemme at have med at gøre... Men det hører jo altså med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

DAs mor skriver:

Synes det er helt vildt sjovt du bare kalder dem "svin"

Men jeg synes i øvrigt også laaaangt bedre om marsvin end kaniner! Kaniner er for store og "spræller" - marsvin er bare sådan nogle små tykke nogle med de hyggeligste lyde!

Jamen de er mine små svin 

Mit første svin kom når jeg kaldte, hun gik frit rundt i haven også når jeg kaldte kom hun over  

de tre svin jeg har nu kommer også over når man siger "Hvor er mors små svin" Så siger de deres sjove lyde og kommer fisende igennem deres græsgård  en anelse psykotisk I know men har det sjovt med dem og de er bare så skønne 

kanin gider sku ikke komme når man kalder han glor bare på en og ligner en der tænker " Er du idiot eller hvad? jeg er igang med at spise lad mig dog være" 

Når bebs en gang er stor nok til at få et kæledyr og hvis svinene ikke er der til den tid SÅ skal der ihvertfald også tales for at bebs skal have et svin  

Anmeld

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

DAs mor skriver:

Jamen bortset fra rengøring af bur er de jo også bare så nemme at have med at gøre... Men det hører jo altså med...

De er altså mere renlige end f.eks en hankanin  

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

DAs mor skriver:

ja....

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

michella80 skriver:

De er meget omsorgs-krævende. Jeg gider ikke have en hund der vimser om mig HELE tiden!

Det gad jeg heller ikke!

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

MorTilJanuar skriver:

Har ALTID haft mine marsvin gående sammen  både hvor jeg har sat voksen og unge sammen og har ALDRIG haft et problem  

Men har også haft kanin og marsvin sammen altid og det har jeg også nu 

har 3 svin og en kanin, de to svin er fra sidste forår de kom med 1 1/2 mdr imellem sig og så fik jeg et nyt svin her for 1 mdr sidden  og der har ingen problemer været 

Bare lov og husk at hvis du køber kaninmad så tilsæt c-vitamin 

men marsvin er geniale dyr, jeg kan 1000 gange bedre lide dem end kaniner 

Ja okay. Uhhh jeg er helt vildt i tvivl nu...

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

MorTilJanuar skriver:

De er altså mere renlige end f.eks en hankanin  

Så må den "grisse" meget Igen: ørkenrotter er PERFEKTE på dét punkt!

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

MorTilJanuar skriver:

Jamen de er mine små svin 

Mit første svin kom når jeg kaldte, hun gik frit rundt i haven også når jeg kaldte kom hun over  

de tre svin jeg har nu kommer også over når man siger "Hvor er mors små svin" Så siger de deres sjove lyde og kommer fisende igennem deres græsgård  en anelse psykotisk I know men har det sjovt med dem og de er bare så skønne 

kanin gider sku ikke komme når man kalder han glor bare på en og ligner en der tænker " Er du idiot eller hvad? jeg er igang med at spise lad mig dog være" 

Når bebs en gang er stor nok til at få et kæledyr og hvis svinene ikke er der til den tid SÅ skal der ihvertfald også tales for at bebs skal have et svin  

Nååårh hvor sødt

Anmeld

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

michella80 skriver:

Ja okay. Uhhh jeg er helt vildt i tvivl nu...

Altså 1 svin bliver som regel mere kælent men 2 svin kan også sagtens blive utrolig kælende der kræver bare at man ofre tiden på dem fra dag 1 de er kommet hjem 

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

MorTilJanuar skriver:

Altså 1 svin bliver som regel mere kælent men 2 svin kan også sagtens blive utrolig kælende der kræver bare at man ofre tiden på dem fra dag 1 de er kommet hjem 

Ja det havde jeg tænkt på... Har haft en rotte og fik med vilje kun en da de så bliver mere kælne og tamme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.