erfaring med marsvin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

LinLin

michella80 skriver:

Okay. Hvordan med pleje og sådan??? Er de krævende dyr???

JA - mht til at gøre rent ved dem i hvert fald! Jeg skiftede bur to-tre gange om ugen ellers lugtede de  

Kan anbefale ørkenrotter! - de får skiftet bur hver 14. dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Barbamama

DAs mor skriver:

JA - mht til at gøre rent ved dem i hvert fald! Jeg skiftede bur to-tre gange om ugen ellers lugtede de  

Kan anbefale ørkenrotter! - de får skiftet bur hver 14. dag

OMG mand!!!! Altså det der utrolig søde dyr begynder at lyde som en man kun har lyst til at besøge....

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

OMG mand!!!! Altså det der utrolig søde dyr begynder at lyde som en man kun har lyst til at besøge....

Hva!?

Marsvin er super søde og sjove - men synes altså de lugter

Anmeld

12. juni 2011

baby012

DAs mor skriver:

Aha... Har aldrig hørt det "anbefalet" kun at have et!

Men som med mennesker er det vel med dyr: der er "psychos" indimellem

har bare set så mange eksempler på at det er en dårlig ide at have dem sammen hvis de ikke er under opsyn.. og det gør altså ondt at finde den ene død, og den anden hårdt sårret, dette var to hunner, og jeg var slet ikke forberedt på at det kunne ske. fik a vide at det tit sker hvis man har to "stærke" marsvin sammen, og de ikke kan blive enige om hvem der bestemmer.. 

-man kan også sætte en "væg" op imellem dem af hønsenet, den har jeg brugt flere gange for at vænne to hunner til hinanden f.eks. søskende er nemmest at have sammen.. dog fraråder jeg stadig at man har dem sammen ude opsyn. det kan altså ende ligeså galt som med kaniner .. 

Anmeld

12. juni 2011

baby012

michella80 skriver:

alle gnavere lugter lidt man skal bare huske at gøre rent ved dem ofte

Anmeld

12. juni 2011

baby012

michella80 skriver:

Uha jeg synes jeg er meget i tvivl nu. Jeg vil gerne have et marsvin og også gerne to. Men jeg vil ikke tage chancen mht om de slås. Og jeg gider sgu ikke starte ved dyrlægen for at få den steriliseret. Det bliver nok til en. Man køber jo også et dyr for at snakke med det.

ellers så køb et bur og sæt hønsenet op imellem dem det er også meget effektivt. 

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

DAs mor skriver:

Hva!?

Marsvin er super søde og sjove - men synes altså de lugter

Ha ha ha åh nej altså!!!!

Anmeld

12. juni 2011

Mimic

gravid20 skriver:

Det er en utrolig dårlig ide at have to marsvin sammen, medmindre du self. vil neutralisere dem ? to hanner sammen er et no go, og to hunner sammen kan ende mindst ligeså blodigt. det optimale hvis man gerne vil have to der kan sammen, er at købe en han og en hun, og så få den fixet, så der ikke er unger hver 2. måned  

men nej de bliver ikke ensomme, bare de får noget opmærksomhed engang imellem.. men ellers er en han og en hun en mulighed

marsvin kan sagtens gå sammen to og to, hvis de bliver introduceret ordentligt for hinanden, jeg har selv to hunner, marsvin er skrøbelige ja, men de kan er perfekte kæledyr...

se evt.mere her ;

http://spiddie.dk/pasningen.html

Anmeld

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

michella80 skriver:

Ej vildt underligt spørgsmål måske. Men jeg har forelsket mig i marsvin i dag og har besluttet at vi skal have et. Men så tænkte jeg på om det er bedst at købe mere end et??? Bliver de ensomme sådan nogle hvis de ikke har en mere hos sig??

Har ALTID haft mine marsvin gående sammen  både hvor jeg har sat voksen og unge sammen og har ALDRIG haft et problem  

Men har også haft kanin og marsvin sammen altid og det har jeg også nu 

har 3 svin og en kanin, de to svin er fra sidste forår de kom med 1 1/2 mdr imellem sig og så fik jeg et nyt svin her for 1 mdr sidden  og der har ingen problemer været 

Bare lov og husk at hvis du køber kaninmad så tilsæt c-vitamin 

men marsvin er geniale dyr, jeg kan 1000 gange bedre lide dem end kaniner 

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

gravid20 skriver:

har bare set så mange eksempler på at det er en dårlig ide at have dem sammen hvis de ikke er under opsyn.. og det gør altså ondt at finde den ene død, og den anden hårdt sårret, dette var to hunner, og jeg var slet ikke forberedt på at det kunne ske. fik a vide at det tit sker hvis man har to "stærke" marsvin sammen, og de ikke kan blive enige om hvem der bestemmer.. 

-man kan også sætte en "væg" op imellem dem af hønsenet, den har jeg brugt flere gange for at vænne to hunner til hinanden f.eks. søskende er nemmest at have sammen.. dog fraråder jeg stadig at man har dem sammen ude opsyn. det kan altså ende ligeså galt som med kaniner .. 

Det må da også være forfærdeligt

Men har som sagt kun positive erfaringer med 2 x to søstre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.