erfaring med marsvin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

DAs mor skriver:

Så må den "grisse" meget Igen: ørkenrotter er PERFEKTE på dét punkt!

Han grisser SÅ meget.. kuglerne ryger når de skal indenfor til vinter for gider det simpelthen ikke.. de har deres eget "værelse" hos min mor, mit gamle aneks hvor de har deres indendørsbur også kan kaninen hoppe frit rundt, han strinter  fy for satan altså.. så de kugler de ryger altså en tur for så stopper det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

LinLin

MorTilJanuar skriver:

Han grisser SÅ meget.. kuglerne ryger når de skal indenfor til vinter for gider det simpelthen ikke.. de har deres eget "værelse" hos min mor, mit gamle aneks hvor de har deres indendørsbur også kan kaninen hoppe frit rundt, han strinter  fy for satan altså.. så de kugler de ryger altså en tur for så stopper det 

Hahaha!  - stakkels "mand"

Anmeld

12. juni 2011

celkt

jeg er vokset op med et utal af marsvin...

de kendte vores stemmer, og reagerede når jeg kom hjem fra skole med et hylekor af marsvinehilsener. Og så elsker de agurk, - og de fandt meget hurtigt ud af at agurken kom fra køleskabet. Ergo hylede de om kap igen, hver gang køleskabet blev åbnet, for tænkt nu hvis jeg lige tabte en hel agurk i hvert bur...

¨

Jeg eeeeelsker marsvin... hihi

Anmeld

12. juni 2011

DianaM

Som sådan er de ikke voldsom krævende, hvis de har plads nok, foder, vand og hø.

Det område, hvor de er mest krævende er nok, at de ikke kan tåle at stå udenfor om vinteren. Marsvin kræver temperaturer på over ca. 10 grader året rundt, så det afhænger lidt af, hvor du havde planer om at de skulle gå

Anmeld

12. juni 2011

Maja!

jeg skal selvfølgelig ikke lege ekspert!!!!!

men har haft marsvin de sidste 15 år.. jeg har altid haft hunner og har pt. 4 dejlige damer..
det skal siges at jeg har haft op til 8 damer gående sammen..
(har også et kæmpe bur der fylder en del)
Men jeg har altså aldrig haft problemer med at de sloges.. jo måske de første par dage når jeg satte en ny ned, fordi de skulle finde rangordenen.. men det er naturligt.. har aldrig set blod el. ligende...

der er altid nogle der ikke kan sammen som med mennesker, mit bedste eksempel var de to søstre jeg havde på et tidspunkt, men så længe de har et stort nok bur hvor de kan gå hver til sit, så sloges det altså ikke..

jeg vil anbefale dig at købe 2, for som mange skriver så er marsvin flokdyr og kan blive ret depri af at gå selv... men for at undgå slogskampe osv. så køb to "huse" så de hver har et sted at gå hen.. det har aldrig slået fejl hos mig..

og ps. marsvin er nogle dejlige søde væsner som kan bliver vildt tamme..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. juni 2011

Mira0911

michella80 skriver:

Ej vildt underligt spørgsmål måske. Men jeg har forelsket mig i marsvin i dag og har besluttet at vi skal have et. Men så tænkte jeg på om det er bedst at købe mere end et??? Bliver de ensomme sådan nogle hvis de ikke har en mere hos sig??

Vi har jo to dejlige skønne han marsvin her...  Marsvin er flokdyr og vil være skønt at den også har en makker... 

I stedet for at lukke dem sammen i et bur, kan man købe et etage bur... Vi har et etage bur til 2 marsvin... Og det fungere rigtig godt... 

I kan også sagtens have et marsvin uden problemer... Bare det bliver snakket med hver dag osv og ikke bliver ensomt... 

Om man vil have 1 - 2 eller 5 marsvin er noget man selv bestemmer... 

Jeg har hørt at det godt kan lade sig gøre at 2 hanner går sammen f.eks og 2 hunner... 

Vi prøvede med 2 hanner, og det gik bare ikke efter 1 måned, så dem måtte vi skille ad... 

Hmm,... Ja kan ikke lige komme på mere, ellers spørger du bare... 

Anmeld

12. juni 2011

Mira0911

celkt skriver:

jeg er vokset op med et utal af marsvin...

de kendte vores stemmer, og reagerede når jeg kom hjem fra skole med et hylekor af marsvinehilsener. Og så elsker de agurk, - og de fandt meget hurtigt ud af at agurken kom fra køleskabet. Ergo hylede de om kap igen, hver gang køleskabet blev åbnet, for tænkt nu hvis jeg lige tabte en hel agurk i hvert bur...

¨

Jeg eeeeelsker marsvin... hihi

Ork ja, hver gang jeg går i køleskabet om det er om natten, snakker de løs... Så snart jeg kommer ud fra soveværelset er de på med det samme... 

Anmeld

12. juni 2011

Talbutikken

gravid20 skriver:

Det er en utrolig dårlig ide at have to marsvin sammen, medmindre du self. vil neutralisere dem ? to hanner sammen er et no go, og to hunner sammen kan ende mindst ligeså blodigt. det optimale hvis man gerne vil have to der kan sammen, er at købe en han og en hun, og så få den fixet, så der ikke er unger hver 2. måned  

men nej de bliver ikke ensomme, bare de får noget opmærksomhed engang imellem.. men ellers er en han og en hun en mulighed

Jeg er ked af at sige det men det skal du altså længer ud på landet med. Har selv avlet marsvin og været medlem af Dansk Marsvin klub. Vedlægger et par billeder.. Som tydeligt viser at den er god nok som teksten om marsvin nedenfor også beskriver.

Marsvin er sociale dyr, som keder sig hvis de går
alene. Lad aldrig et marsvin være alene i længere tid. Er de 2 vil de trykke sig til hinanden og soignere hinanden og snakke sammen. Det anbefales derfor, at de går som par eller flere sammen.

Det er generelt fredelige dyr og ikke aggressive. Han og hun kan gå sammen, men de vil yngle livligt, 2 eller flere hunner kan gå sammen. En hun og en kastreret han kan gå sammen uden at yngle. 2 eller flere hanner eler kastrerede hanner kan gå sammen, hvis de er opvokset sammen som unger, men der kan opstå skænderi hvis der er en hun i nærheden. Bringes de sammen som voksne vil de slås - og kastrering vil ikke fjerne deres tendens til slagsmål hvis de først er begyndt.
Kilde: http://www.dyreklinik.net/Gnavere/Marsvin/index.html

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. juni 2011

Mira0911

Talbutikken skriver:

Jeg er ked af at sige det men det skal du altså længer ud på landet med. Har selv avlet marsvin og været medlem af Dansk Marsvin klub. Vedlægger et par billeder.. Som tydeligt viser at den er god nok som teksten om marsvin nedenfor også beskriver.

Marsvin er sociale dyr, som keder sig hvis de går
alene. Lad aldrig et marsvin være alene i længere tid. Er de 2 vil de trykke sig til hinanden og soignere hinanden og snakke sammen. Det anbefales derfor, at de går som par eller flere sammen.

Det er generelt fredelige dyr og ikke aggressive. Han og hun kan gå sammen, men de vil yngle livligt, 2 eller flere hunner kan gå sammen. En hun og en kastreret han kan gå sammen uden at yngle. 2 eller flere hanner eler kastrerede hanner kan gå sammen, hvis de er opvokset sammen som unger, men der kan opstå skænderi hvis der er en hun i nærheden. Bringes de sammen som voksne vil de slås - og kastrering vil ikke fjerne deres tendens til slagsmål hvis de først er begyndt.
Kilde: http://www.dyreklinik.net/Gnavere/Marsvin/index.html

Uh hvor jeg synes de pjuskede er nuttet... Har en augo (Staves)Håber du ved hvad det er for en race jeg snakker om... Som er pjusket, retter sagt har en hvirvel i panden... 

Anmeld

13. juni 2011

Talbutikken

Uh hvor jeg synes de pjuskede er nuttet... Har en augo (Staves)Håber du ved hvad det er for en race jeg snakker om... Som er pjusket, retter sagt har en hvirvel i panden... 

Ved udemærket hvilken en du snakker om  Jeg har altid være mere til de langhåret racer.. Men har kun en virvler i dag,(de langhåret kræver meget pelspleje) som jeg skal ud og finde en veninde til, da hendes sidste unge lige er flyttet hjemmefra og så hun bliver ensom..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.