erfaring med marsvin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Klumpe-dumpe

michella80 skriver:

Hmmm der er ret delte meninger her... He he... egentlig ville jeg helst kun have et marsvin for jeg har nemlig også tænkt på hvordan man skulle sætte dem sammen. Han og han, så slår de hinanden ihjel og det kan de sgu også finde på hvis det er to hunner!

Ifh. til det jeg skrev inden i NS, så er det to hanner vi har, de går i et stort bur, hvor de kan "snakke" sammen og snuse til hinanden, men de kan IKKE komme ind til hinanden :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

celkt

mine har også gået sammen, to eller flere hunner sammen, og sågår også to hanner sammen, så længe der ikke er hunner i nærheden. Men for hannernes vedkommende var de brødre, der var vokset op sammen, det har nok haft noget at sige.

Hunner kan godt gå sammen, men de skal selvfølgeligt finde ud af hvem der bestemmer, og de kan slås så tooterne flyver.

jeg syntes ikke man skal have et marsvin alene, medmindre man kan have de ude og hygge flere timer om dagen. Når man ser hvor glade de er for at putte med hinanden, er det næsten synd at gøre dem ensomme...

Anmeld

12. juni 2011

baby012

michella80 skriver:

Hmmm der er ret delte meninger her... He he... egentlig ville jeg helst kun have et marsvin for jeg har nemlig også tænkt på hvordan man skulle sætte dem sammen. Han og han, så slår de hinanden ihjel og det kan de sgu også finde på hvis det er to hunner!

vil også anbefale at der er mere end et. da de hurtigt keder sig .  

men igen, en han og hun sammen er det mest optimale. men de dør jo heller ikke af at gå alene, bare de bliver aktiveret engang imellem,

Anmeld

12. juni 2011

jydeinden

gravid20 skriver:

har opdrættet dem, så jeg tror jeg ved hvad jeg snakker om  

- ja det kan sagtens være at det går.. men det kan altså også sagtens gå galt, og det er altså blodigt hvis det gør det.. så jeg syns det er synd at tage chancen. 

altså jeg havde da to søskende sammen, og de blev så vidt jeg ved aldrig "fixet" så det kan godt lad sig gøre...

hellere to sammen end en alene, er det jeg fik at vide flere gange på et forum for marsvin, de færreste derinde der vil anbefale kun en

Anmeld

12. juni 2011

jydeinden

michella80 skriver:

Ej vildt underligt spørgsmål måske. Men jeg har forelsket mig i marsvin i dag og har besluttet at vi skal have et. Men så tænkte jeg på om det er bedst at købe mere end et??? Bliver de ensomme sådan nogle hvis de ikke har en mere hos sig??

hvis du er interesseret kan jeg sende dig en pb med et link til et forum kun om marsvin

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

jydeinden skriver:

hvis du er interesseret kan jeg sende dig en pb med et link til et forum kun om marsvin

Det må du meget gerne!

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

Uha jeg synes jeg er meget i tvivl nu. Jeg vil gerne have et marsvin og også gerne to. Men jeg vil ikke tage chancen mht om de slås. Og jeg gider sgu ikke starte ved dyrlægen for at få den steriliseret. Det bliver nok til en. Man køber jo også et dyr for at snakke med det.

Anmeld

12. juni 2011

DianaM

Marsvin er flokdyr og SKAL derfor som hovedregel have en artsfælle at gå sammen med, i modsætning til kaniner.

Marsvin bliver ofte triste og deprimerede, hvis de går alene.

De fleste avlere nægter også at sælge et enkelt marsvin, ikke for at score kassen ved at sælge 2, men lige netop af ovenstående grund.

Om du har 2 hunner eller 2 hanner er lige meget, hvis du får dem fra unger af, så vil langt hovedparten ikke komme til at slås. Selvfølgelig findes der marsvin, som ikke ''svinger'' med hinanden, men det er egentlig sjældne tilfælde, medmindre det er avlsdyr man har med at gøre.

Jeg vil foreslå dig at finde en avler i nærheden, som kan vejlede sig videre mht. race, pasning mm.

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

Okay. Hvordan med pleje og sådan??? Er de krævende dyr???

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

gravid20 skriver:

har opdrættet dem, så jeg tror jeg ved hvad jeg snakker om  

- ja det kan sagtens være at det går.. men det kan altså også sagtens gå galt, og det er altså blodigt hvis det gør det.. så jeg syns det er synd at tage chancen. 

Aha... Har aldrig hørt det "anbefalet" kun at have et!

Men som med mennesker er det vel med dyr: der er "psychos" indimellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.