erfaring med marsvin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.123 visninger
62 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

Barbamama

Ej vildt underligt spørgsmål måske. Men jeg har forelsket mig i marsvin i dag og har besluttet at vi skal have et. Men så tænkte jeg på om det er bedst at købe mere end et??? Bliver de ensomme sådan nogle hvis de ikke har en mere hos sig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Mor til Mike

michella80 skriver:

Ej vildt underligt spørgsmål måske. Men jeg har forelsket mig i marsvin i dag og har besluttet at vi skal have et. Men så tænkte jeg på om det er bedst at købe mere end et??? Bliver de ensomme sådan nogle hvis de ikke har en mere hos sig??

I kan sagtens have et, men så kræver det i har tid til at tage jer af det. Ellers skal den have en kammerat, for de bliver hurtigt rigtig ensomme.

Anmeld

12. juni 2011

baby012

Det er en utrolig dårlig ide at have to marsvin sammen, medmindre du self. vil neutralisere dem ? to hanner sammen er et no go, og to hunner sammen kan ende mindst ligeså blodigt. det optimale hvis man gerne vil have to der kan sammen, er at købe en han og en hun, og så få den fixet, så der ikke er unger hver 2. måned  

men nej de bliver ikke ensomme, bare de får noget opmærksomhed engang imellem.. men ellers er en han og en hun en mulighed

Anmeld

12. juni 2011

celkt

marsvin er selskabelig dyr, de vil helst være flere sammen.

men vær opmærksom på at få to hunner sammen så, for som vi siger i min familie, - en marsvin'er + en marsnin'er, gi'r flere dusiner.....

Anmeld

12. juni 2011

celkt

marsvin er forøvrigt ret svære at kønsbestemme, så lad evt. dyrehandler/dyrelæge gøre det for jer...

Anmeld

12. juni 2011

LinLin

gravid20 skriver:

Det er en utrolig dårlig ide at have to marsvin sammen, medmindre du self. vil neutralisere dem ? to hanner sammen er et no go, og to hunner sammen kan ende mindst ligeså blodigt. det optimale hvis man gerne vil have to der kan sammen, er at købe en han og en hun, og så få den fixet, så der ikke er unger hver 2. måned  

men nej de bliver ikke ensomme, bare de får noget opmærksomhed engang imellem.. men ellers er en han og en hun en mulighed

Jeg har da haft to hun marsvin sammen - der var ingen problemer

Har da også kun læst/fået at vide at det var bedst at have to, da det er selskabelige dyr...

Anmeld

12. juni 2011

Barbamama

Hmmm der er ret delte meninger her... He he... egentlig ville jeg helst kun have et marsvin for jeg har nemlig også tænkt på hvordan man skulle sætte dem sammen. Han og han, så slår de hinanden ihjel og det kan de sgu også finde på hvis det er to hunner!

Anmeld

12. juni 2011

baby012

celkt skriver:

marsvin er selskabelig dyr, de vil helst være flere sammen.

men vær opmærksom på at få to hunner sammen så, for som vi siger i min familie, - en marsvin'er + en marsnin'er, gi'r flere dusiner.....

to hunner er en dårlig ide når de bliver kønsmodne og skal finde ud af hvem der bestemmer  

det kan altså blive en dyr dyrlæge regning (egen erfarring)

Anmeld

12. juni 2011

baby012

DAs mor skriver:

Jeg har da haft to hun marsvin sammen - der var ingen problemer

Har da også kun læst/fået at vide at det var bedst at have to, da det er selskabelige dyr...

har opdrættet dem, så jeg tror jeg ved hvad jeg snakker om  

- ja det kan sagtens være at det går.. men det kan altså også sagtens gå galt, og det er altså blodigt hvis det gør det.. så jeg syns det er synd at tage chancen. 

Anmeld

12. juni 2011

grinny

Jeg har to hunner og har aldrig haft problemer med dem - de slås aldrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.