Vores hund ødelægger alt !! Er så Frustreret !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Anonym trådstarter

SSL skriver:

Du er bare så dygtig til ALLE HUNDE!! Godt og dejligt du er så god til at forklarer dig!! De hunde debatter kan få mig helt op i det røde felt, men netop den race ved jeg ikke såå meget om til at turde sige såå meget andet end at den klart skal have flere ture end 4-5gange om ugen 

Til TS: Held og lykke med det, håber du/I får gjort noget nyt og godt for Jeres hund og din kæreste forstår pointen.. Snak med ham, evt. vis ham tråden og de rellevante svar

Hun bliver heller ikke kun gået med 4-5 gange om ugen.. Jeg går med hende hvertfald 1 gang om dagen når jeg får fri..

Det jeg mener når jeg skriver min kæreste tror det er nok at gå med hende 4-5 gange om ugen, er at det jeg ved han går med hende er når jeg er hjemme og "tvinger" ham til at gå med hende, det er ca. 4-5 gange om ugen og han tager ikke noget af sig selv med at gå med hende..

Godt nok leger han vildt med hende, men det er inden for, og jeg er ikke så god til at lege vildt med hende, er mere til det stille og rolige med hende.. Men det er stadig ikke nok aktivering og der er slet ikke nok plads til at lege ordentlig med hende her inde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

PernilleogDennis

så må han altså til at få fingeren ud, han laver ikke noget siger du? er han skadet eller andet siden han ikke kan gå med hunden når du knokler for pengene?? Det er da respektløst af ham.

Gem hans playstation plus computeren næste gange han er på toilet og sig han får det når i har gået en kærlighedstur, sammen med dig og hund ned til vandet! færdig, bum!

Anmeld

12. juni 2011

SSL

MorTilJanuar skriver:

Bruger små 80 timer pr mdr på at arbejde med hunde, vokset op med hunde af forskellige racer og bruger flere timer dagligt på mine egne så lidt har jeg efterhånden lært, men tak tak da 

Men er mest af alt bare at læse sig frem på nettet gennem teenager livet og nu efter jeg er startet med det job bliver alt konstant bekræftet 

Det er kun godt med nogle der sætter sig ind i det.. Det skal man bruge flere af.. Der er alt for meget uvidenhed osv.. Desværre..

Det minder mig faktisk om, at mine hunde i en periode tissede i soveværelset  - HVER aften, og de fik en tur kl 8, kl 15, og kl 21., men det var simpelthent for korte ture, de manglede at være lidt fri/kastebold eller en ekstra tur, og vupti ændrede mønsteret sig det, og det er ikke sket siden... Her tænker jeg at mange ville måske have tyet til skæld-ud, NEJ, osv - men oftest er det jo klart positiv indlæring og en simpel årsag til problemet Total sidespring her.... Sorry TS!!

Anmeld

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hun bliver heller ikke kun gået med 4-5 gange om ugen.. Jeg går med hende hvertfald 1 gang om dagen når jeg får fri..

Det jeg mener når jeg skriver min kæreste tror det er nok at gå med hende 4-5 gange om ugen, er at det jeg ved han går med hende er når jeg er hjemme og "tvinger" ham til at gå med hende, det er ca. 4-5 gange om ugen og han tager ikke noget af sig selv med at gå med hende..

Godt nok leger han vildt med hende, men det er inden for, og jeg er ikke så god til at lege vildt med hende, er mere til det stille og rolige med hende.. Men det er stadig ikke nok aktivering og der er slet ikke nok plads til at lege ordentlig med hende her inde..

Undskyld jeg blander mig men det er altså ikke nok 

Hun skal bruge sin hjerne.. 

f.eks så skal hun arbejde for sin mad istedet for at have den i en skål, det er lige til at gøre når I har have, spred det rundt så hun skal søge og bruge sig selv, gem noget under krukker så hun skal have dem vendt...

også find en hundetræner nær jeg og brug 1 eller 2 gange med den person til at få nogle fif til hvordan i aktivere hendes hjerne bedst muligt 

Anmeld

12. juni 2011

SSL

MorTilJanuar skriver:

Det er det ikke  Men skrev det blot fordi at det faktisk i nogle tilfælde er en løsning  

Men om han gik 2-5 ture med den om dagen var det ikke nok  fordi det som nævnt er en hund der har en hjerne der skal bruges.. ikke som vores golden dreng, han ville ikke behøve en eneste gåtur hvis han kunne ligge på skødet af en af os hele dagen  heheh 

Men hende jeg citerede skrev at det var en midlertidig løsning, og dét mener jeg bare er forkert, og derfor citerede jeg dét Men jeg er nu ikke i tvivl om at der nogle gange er årsager og gode/fornuftige grunde til en mundkurv, og selvf. at den bør komme af igen med tiden..  

Anmeld

12. juni 2011

Carl-Emil's mor

SSL skriver:

Det er kun godt med nogle der sætter sig ind i det.. Det skal man bruge flere af.. Der er alt for meget uvidenhed osv.. Desværre..

Det minder mig faktisk om, at mine hunde i en periode tissede i soveværelset  - HVER aften, og de fik en tur kl 8, kl 15, og kl 21., men det var simpelthent for korte ture, de manglede at være lidt fri/kastebold eller en ekstra tur, og vupti ændrede mønsteret sig det, og det er ikke sket siden... Her tænker jeg at mange ville måske have tyet til skæld-ud, NEJ, osv - men oftest er det jo klart positiv indlæring og en simpel årsag til problemet Total sidespring her.... Sorry TS!!

Det er netop det med at skælde ud man kommer kortest med så super flot at du ikke gjorde det  jeg har ALDRIG skældt vores golden dreng ud.. ALDRIG fordi det ville ikke nytte noget som helst med ham fordi han er den type hund han er .. Men vores papillon har fået sådan en streng opsang når hun har jagtet kattene fordi hun ved det godt, også kigger hun på en som nååårh ja fuck sorry nu gjorde jeg det igen også logre hun   men de er også vidt forskellige men grundlæggende går jeg ikke ind for at skælde ud 

Anmeld

12. juni 2011

twinny

Du skal helt sikkert ud inden du tager afsted og gå en lang tur med hunden.. Lave nogle "søge" øvelser og nogle øvelse hvor hunden bruger hjernen. Men også kaste bold... Du skal gøre den fysisk og psykisk træt... Det er vigtigt du ikk forlader hunden med det samme igen. Du skal være hjemme 20-30 min efter du har været ude og gå... Så tingene falder ned igen.

Den keder sig sikkert helt vildt, hvis dette ikk hjælper. Kan det være den er stresset over at du forlader den også skal du lave øvelser, hvor du forlader hjemmet et minut a gangen og kommer tilbage. Også 2 minutter.. Så den kan se du kommer tilbage...

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

MorTilJanuar skriver:

Undskyld jeg blander mig men det er altså ikke nok 

Hun skal bruge sin hjerne.. 

f.eks så skal hun arbejde for sin mad istedet for at have den i en skål, det er lige til at gøre når I har have, spred det rundt så hun skal søge og bruge sig selv, gem noget under krukker så hun skal have dem vendt...

også find en hundetræner nær jeg og brug 1 eller 2 gange med den person til at få nogle fif til hvordan i aktivere hendes hjerne bedst muligt 

Er ked af det, men vi har ikke råd til en personlig træner lige pt. Men ville rigtig gerne have en, da jeg syntes vi begge har brug for at komme lidt igang med hunden igen.. De første 8 mdr. ca, gik det rigtig godt, men nu går det bare skidt

Anmeld

12. juni 2011

twinny

Baby-støv skriver:

Du skal helt sikkert ud inden du tager afsted og gå en lang tur med hundene.. Lave nogle "søge" øvelser og nogle øvelse hvor hunden bruger hjernen. Men også kaste bold... Du skal gøre den fysisk og psykisk træt... Det er vigtigt du ikk forlader hunden med det samme igen. Du skal være hjemme 20-30 min efter du har været ude og gå... Så tingene falder ned igen.

Den keder sig sikkert helt vildt, hvis dette ikk hjælper. Kan det være den er stresset over at du forlader den også skal du lave øvelser, hvor du forlader hjemmet et minut a gangen og kommer tilbage. Også 2 minutter.. Så den kan se du kommer tilbage...

Og husk endelig du må ikk skælde den ud, når du kommer hjem.. Du må kun skælde den u i øjeblikket du tager den i at gøre noget forkert. Ellers ved den ikk hvad du skælder u over...

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

Du skal helt sikkert ud inden du tager afsted og gå en lang tur med hundene.. Lave nogle "søge" øvelser og nogle øvelse hvor hunden bruger hjernen. Men også kaste bold... Du skal gøre den fysisk og psykisk træt... Det er vigtigt du ikk forlader hunden med det samme igen. Du skal være hjemme 20-30 min efter du har været ude og gå... Så tingene falder ned igen.

Har godt nok hørt rigtig meget om det med at forlade den 1 min og så 2 min. osv.. Men det har jeg bare ikke tid til med det arbejde jeg har..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.