Vores hund ødelægger alt !! Er så Frustreret !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Barbamama

Anonym skriver:

Ja, nemlig.. Og så kan hun heller ikke rende rundt og lave en masse ballade..

Nej lige nøjagtig. Men man kunne jo håbe at hun faldt til ro i stedet for at blive frustreret over at blive lukket inde. Det var i hvert fald en enorm lettelse for min venindes hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Nej lige nøjagtig. Men man kunne jo håbe at hun faldt til ro i stedet for at blive frustreret over at blive lukket inde. Det var i hvert fald en enorm lettelse for min venindes hund

Ja, for hun har jo hele hjemmet og rende rundt i, det er kun til de 2 værelser og badeværelset der er lukket.. Vi er godt nok også begyndt at lukke af ud til køkkenet, men det er jo stadig meget plads hun har til at rende rundt på..

Anmeld

12. juni 2011

Muffinmus

Kom endnu engang hjem, efter en dag på arbejde hvor hunden har ødelagt en masse ting.. Der lå smadret glas, men denne gang var det ikke "bare" nogle af vores egne ting, men min mors helt nye kaffekande.. Den var smadret i tusinde stykker, og hun bider i vores papirer, hiver tingene ned fra hylder og sådan..

Jeg gider ikke komme hjem til et hjem der er total smadret mere... Hun har ødelagt 3 par solbriller af min kærestes og 2 par af mine, hun har ødelagt utallige papirer, hevet en masse af vores pynte ting ned fra hylder, og MANGE MANGE andre ting som jeg ikke gider skrive ned her, hun har dog ikke bidt i møbler endnu.. Men det er bare så frustrende

Hvad kan jeg gøre for at hun ikke ødelægger ting mere?

Det skal lige siges at min kæreste går hjemme hver dag, han er altid hjemme og er ikke god til at samarbejde om tingene.. Han tror at går han med hende 3-4 gange om ugen så er det nok..

Er så ked af det og frustreret over hun er sådan at nærmest overvejer at give hende til den første og bedste der kommer forbi.. Er så grædefærdig, hun har ALDRIG gjort det før..

jamen du har jo allerede skrvete at du ved hvorfor...sådanne hunde skal ikek bareluftes et par gange om ugen...det hedder 3 gange dagligt og gerne 20 min mindst hver gang, det er en alm kort tur for hunde...gerne 1 time hvis det er en aktiv race...

Så er ked af at sige det, men det er ikke hundes skyld det er jeres og i må selv fikse det ved at forstå hundes behov. Og når manden samtidigt går hjemme forstår jeg slet ikek i har hund når han ikke gider tage sig af den. Lyder måske hårdt, men det er bare ikek ok over for hunden, den er sjo pisse fustreret og har det elendigt hos er og det er det den prøver at fortælle jer.

Så. hvis i vil have en hund der rent faktisk har det godt, så gå med den, leg med og giv den mad...det er i virkeligheden alt de har brug for:-)

Anmeld

12. juni 2011

Muhko

Det er sgu synd for den hund at den ikke kommer mere ud og gå.

Hvis din kæreste ikke gider så burde du gøre det. Du kunne gøre det inden du går på arb. og når du kommer  hjem.  Kan godt se du har en lang arbejdsdag                          

Det vil også være en god ide at få noget aktivitetslegetøj hvor I kan komme morgenmaden i så kan hunden bruge sin energi på det. I kunne også kaste hundemaden ud på græsset så den så kan bruge næsen på at finde det.

Det kan også være den skal passe på et for stort hus. Prøv evt. at lukke hunden ind i det rum hvor hundesengen/kurven står fast.

Anmeld

12. juni 2011

KajaH

Hej

Nu har jeg ikke læst folks svar, og jeg vil ikke blande mig i om hunden får nok gåture eller bliver stimuleret nok. Men vi har haft samme problem, og det var ligegyldigt hvor mange ture man gik med ham og hvor meget man legede med ham, så når han havde været alene hjemme imens var havde været på arbejde så var panelerne eller hans egen kurv godt ødelagte, selvom han havde legetøj. 

Nu har vi købt et lille hus til ham som kan lukkes. Vi bruger det også til ham når han er med i bilen. Når vi ikke er hjemme lukker vi ham derinde og det virker som om han finder sig fint i det og bare ligger og sover til vi kommer hjem igen. Det står åbent når vi er hjemme, og hvis han er træt går han frivilligt derind for at sove. Så han føler ikke buret som en straf.
Jeg har læst engang at nogle gange er grunden til at hundende ødelægger det hele derhjemme, er fordi de vil passe på HELE huset, så hvis de kan rende i hele huset og passe på det kan de godt gå hen og blive stressede af det. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på om det er rigtigt men det kunne måske lyde logisk nok  

Det er forresten det her bur han har fået sig:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.