Hej
Nu har jeg ikke læst folks svar, og jeg vil ikke blande mig i om hunden får nok gåture eller bliver stimuleret nok. Men vi har haft samme problem, og det var ligegyldigt hvor mange ture man gik med ham og hvor meget man legede med ham, så når han havde været alene hjemme imens var havde været på arbejde så var panelerne eller hans egen kurv godt ødelagte, selvom han havde legetøj.
Nu har vi købt et lille hus til ham som kan lukkes. Vi bruger det også til ham når han er med i bilen. Når vi ikke er hjemme lukker vi ham derinde og det virker som om han finder sig fint i det og bare ligger og sover til vi kommer hjem igen. Det står åbent når vi er hjemme, og hvis han er træt går han frivilligt derind for at sove. Så han føler ikke buret som en straf.
Jeg har læst engang at nogle gange er grunden til at hundende ødelægger det hele derhjemme, er fordi de vil passe på HELE huset, så hvis de kan rende i hele huset og passe på det kan de godt gå hen og blive stressede af det. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på om det er rigtigt men det kunne måske lyde logisk nok
Det er forresten det her bur han har fået sig:
Anmeld