Bo i Aarhus !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

jydeinden

Frøken J. skriver:

Det kan jeg slet ikke forstå, det lyder ret underligt

Men under alle omstændigheder kan det jo ikke skade noget at ringe ind. Netop fordi de begik fejl med rigtig mange, da de slog boligforeningerne sammen. Den samme fejl skete for både min svigerinde og svoger  

det kan aldrig skade, men ved at det har enorm stor betydning at man er bolighavende i en afd der er med i århusbolig, min egen bror står enormt dårligt ( som nr 250 til en ungdomsbolig) fordi han ikke bor i en af deres afd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Sara.

Anonym skriver:

Hvor har i fået en henne? vi er slet ikke kræsne... Men står bare som million på den venteliste.. Og vi kan ikke vente så længe 

Det lyder underligt at i er så langt tilbage på ventelisten...

Der hvor vi har fået en 4 værelses lejlighed er i noget der hedder Kærgårdsparken i Solbjerg. Vi lå numer 30 til den når vi trykkede "se hvor du ligger på ventelisten" - da vi så fik brev fik vi den tilbudt som nummer 22.... og vi fik den :-)

Anmeld

12. juni 2011

Frøken J.

jydeinden skriver:

det kan aldrig skade, men ved at det har enorm stor betydning at man er bolighavende i en afd der er med i århusbolig, min egen bror står enormt dårligt ( som nr 250 til en ungdomsbolig) fordi han ikke bor i en af deres afd

Det er en skam, for det er ret langt nede ja Men det kan helt klart betale sig at søge i de små byer uden for selve Århus. Jeg fik selv en bolig i Malling på en måned uden overhovedet at være meldt ind i boligforeningen på forhånd. De fleste vil bare gerne bo centralt! Jeg elskede dog at bo en 20 min uden for byen med bus. Dejligt med natur, plads, fred og ro!

Anmeld

12. juni 2011

jydeinden

Frøken J. skriver:

Det er en skam, for det er ret langt nede ja Men det kan helt klart betale sig at søge i de små byer uden for selve Århus. Jeg fik selv en bolig i Malling på en måned uden overhovedet at være meldt ind i boligforeningen på forhånd. De fleste vil bare gerne bo centralt! Jeg elskede dog at bo en 20 min uden for byen med bus. Dejligt med natur, plads, fred og ro!

hehe hyggelig by kender den godt

og ja det er en fordel at søge udenbys, min kæreste søgte i sin tid i hammel, og han fik den på 1 måned fordi ingen ville bo der, selvom der kun er 5 mins gang til dagligvarer butikker...

men det kommer self an på om man tit skal ind til århus, for så kan det hurtigt blive en dyr affære.

Anmeld

12. juni 2011

Frøken J.

jydeinden skriver:

hehe hyggelig by kender den godt

og ja det er en fordel at søge udenbys, min kæreste søgte i sin tid i hammel, og han fik den på 1 måned fordi ingen ville bo der, selvom der kun er 5 mins gang til dagligvarer butikker...

men det kommer self an på om man tit skal ind til århus, for så kan det hurtigt blive en dyr affære.

Jeg synes egentlig ikke det var galt Det opvejes nemlig rigtig meget af de billigere huslejer. Jeg arbejdede fuldtid i Århus C og skulle med bussen til/fra Århus 5-6 dage om ugen, og sådan et buskort koster under 600 kroner Men det kommer helt sikkert også an på, om man har tålmodigheden. Min kæreste ville absolut ikke bo derude  

Anmeld

12. juni 2011

jydeinden

Frøken J. skriver:

Jeg synes egentlig ikke det var galt Det opvejes nemlig rigtig meget af de billigere huslejer. Jeg arbejdede fuldtid i Århus C og skulle med bussen til/fra Århus 5-6 dage om ugen, og sådan et buskort koster under 600 kroner Men det kommer helt sikkert også an på, om man har tålmodigheden. Min kæreste ville absolut ikke bo derude  

hehe synes da ellers det er en hyggelig by... jeg tog for nogen år siden odder grisen hver eneste dag i et år, fra århus til beder men nej lige det var ikke så dyrt.

men skulle jeg feks besøge min kæreste så kostede det mig 40 kr pr vej pr gang, og når det så nogen gange skete 5-6 gange på en måned, så løber det jo op men okay jeg havde så heller ingen indtægt på det tidspunkt, og hammel er ikke meget billigere at bo i end så mange andre boliger her i århus

men okay kæresten og jeg bor så også ret billigt nu ( 3900 om måneden, kun med el ved siden af ) og det er 10 min i bus fra centrum

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Jeg synes i skal kontakte boligforeningen og høre, om der ikke er en fejl i så fald Min kæreste har været medlem i 20 år ligesom jer, og vi stod mellem 2-30 på ventelisterne nu her da vi søgte Og vi søgte nærmest alt. Vi har lige fået en lejlighed som nr. 19, så nr. 167 lyder helt vildt! tag lige og ring dem op

De har lige lavet systemet med anciennitet om, og lige da vi loggede ind stod vi vildt langt nede. Men vi ringede ind, og det avr en fejl, som de straks rettede  

Det må jeg lige prøve at undersøge.. Lyder helt vanvittigt nemlig 

Tak skal du ha

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

hmm mærkeligt for min kæreste og jeg har da næsten lige fået en tre værelses og han havde kun et års "status" som bolighavende, hvorimod jeg har knap 20 års ancinitet... men har han husket at betale kontigentet hvert år?

ellers skriv jer op og så bare vent, er slet ikke sikkert at det behøver tage så lang tid

Jeg må lige prøve at undersøge sagen Kan heller ikke forstå det ..  Men vi har nemlig ikke tid til at vente et eller to år..  Så vi er meget ivrige efter at finde noget  

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

lærkes_mor skriver:

Det lyder underligt at i er så langt tilbage på ventelisten...

Der hvor vi har fået en 4 værelses lejlighed er i noget der hedder Kærgårdsparken i Solbjerg. Vi lå numer 30 til den når vi trykkede "se hvor du ligger på ventelisten" - da vi så fik brev fik vi den tilbudt som nummer 22.... og vi fik den :-)

Det kan være vi bare skal være tålmodige og se.. Det er bare såå træls at vi er så langt nede.. 

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Jeg har slet ikke behov for at bo i byen.. Jeg vil gerne bo i de byer uden for Aarhus så man har plads til at gå udenfor  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.