Hader den mand!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

mulle7430

Anonym skriver:

barnet er knap et år

så tror jeg ikke han får lov til det....synes da også det er underligt han ikke vil have det med de andre børn ...jeg kan udmærket godt følge dig..har selv været der...men håber på det bedste for dig og barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Eva. skriver:

Men det er jo lige meget hvad I mener og moderen...tag den i sf og der vil der blive lyttet til pige, så let er det.

MMin oplevelse er at mange teenagere i en kortere eller længere periode enten bor halvt hos begge eller vælger at prøve at bo hos den anden forælder...og en del går tilbage til det de kom fra igen. Mon ikke det er en naturlig proces og en måde at løsrive sig.

Men afsted til sf med jer..

Vi vil jo helst at samarbejdet fungere mellem begge parter(med STOR vægt på samarbejde).. vi har altid kunnet gøre ting sammen... og ingen tvivl om, at det handler om løsrivelse for pigen... og tror det handler lidt om, at hun har det samme her, som hjemme ved moderen... forskellen er bare, at vi bor i byen og moderen på landet... men hun har sine venner, moderen familie ligeså meget, når hun er her... vi har hende faktisk 8/6 ordning, så tænker det bare er en dag mere pigen ønsker... min kæreste mener det er økonomi der skiller... men det er et meget ømtålelig emne at tage op... men ja, jeg har sagt vi burde tage i sf... for moderen kan jo reelt pludeslig trække aftalen tilbage, selvom det snart har kørt sådan her et år nu....

Anmeld

10. juni 2011

Aves.

Mathias Villads skriver:

Vi vil jo helst at samarbejdet fungere mellem begge parter(med STOR vægt på samarbejde).. vi har altid kunnet gøre ting sammen... og ingen tvivl om, at det handler om løsrivelse for pigen... og tror det handler lidt om, at hun har det samme her, som hjemme ved moderen... forskellen er bare, at vi bor i byen og moderen på landet... men hun har sine venner, moderen familie ligeså meget, når hun er her... vi har hende faktisk 8/6 ordning, så tænker det bare er en dag mere pigen ønsker... min kæreste mener det er økonomi der skiller... men det er et meget ømtålelig emne at tage op... men ja, jeg har sagt vi burde tage i sf... for moderen kan jo reelt pludeslig trække aftalen tilbage, selvom det snart har kørt sådan her et år nu....

Men er den dag ikke lige meget, tænker jeg....altså måske man bare skal skære igennem og så sige det er sådan det er...børn skal vel heller ikke bestemme alt. Og jeg kan sørme da godt forstå moderen, hvis hun er enlig og lavtlønnet, så er det jo lige før at tilskudene kan hive ens eksistensgrundlag væk...men det er jo et spørgsmål om hvad man ønsker og hvordan...jeg kan ikke se den dag gør nogen forskel...men det er måske bare mig..

Anmeld

10. juni 2011

betski

Mathias Villads skriver:

Når I nu har en ordning der hedder 6/8 er det så ikke næsten kun det økonomiske aspekt der ligger tilbage i forhold til en 7/7? Det er da skønt at din mands datter er så glad for at være hos jer  Ville ønske at alle skilsmisse børn ville være så glad for at være begge steder, men det er desværre ikke altid tilfældet. Har I spurt pigen om, hvorfor hun ønsker en 7/7 ordning?

Anmeld

10. juni 2011

MVM

Profilbillede for MVM
Eva. skriver:

Men er den dag ikke lige meget, tænker jeg....altså måske man bare skal skære igennem og så sige det er sådan det er...børn skal vel heller ikke bestemme alt. Og jeg kan sørme da godt forstå moderen, hvis hun er enlig og lavtlønnet, så er det jo lige før at tilskudene kan hive ens eksistensgrundlag væk...men det er jo et spørgsmål om hvad man ønsker og hvordan...jeg kan ikke se den dag gør nogen forskel...men det er måske bare mig..

Jamen, det er hun ikke... hun er dog på kontanthjælp... men i et nyt parforhold, hvor hun har fået yderligere 2 børn... tjener penge på, at avle hunde sort...

Samt at der ligger andet til grund for, at pigen vil være her 7/7.. moderen har en depression, som i perioder er slem og går ud over pigen... men hun er uden tvivl en super mor, men pigen søger noget stabilt og det er der her... ret imponerende når en 11 sætter ord på sine følelser... så den ene dag er vigtig for hende, men ikke os... vi kan sagtens leve med det er sådan her uden tvivl...

Og så får man vel ikke børn for tilskud osv.... 

Anmeld

10. juni 2011

MVM

Profilbillede for MVM
duddi. skriver:

Når I nu har en ordning der hedder 6/8 er det så ikke næsten kun det økonomiske aspekt der ligger tilbage i forhold til en 7/7? Det er da skønt at din mands datter er så glad for at være hos jer  Ville ønske at alle skilsmisse børn ville være så glad for at være begge steder, men det er desværre ikke altid tilfældet. Har I spurt pigen om, hvorfor hun ønsker en 7/7 ordning?

Ja, stabilitet grundet moderen depression og at hun ønsker begge familier lige meget... hun har 2 søskende begge steder, som hun ønsker at være sammen med....

Anmeld

10. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå du ikke går med til 7/7 efter min mening er denne ordning ikke for børnene men for forældrenes og deres behov for at dele sol og vind lige...jeg synes det er smadder synd at så mange børn vokser op på den måde, med ingen base og i en slags nomadetilværelse.

Så om man skal se ind eller ud, eller hvad der var nogen der skrev....så handler det vel KUN om at se hvad der er bedst for børnene og der har vi jo alle hver vores holdninger og meninger.

Heldigt for mig, så har statsforvaltningen og de mennesker der arbejder indenfor det område, samme holdning som mig og derfor bliver ingen tvunget til 7/7 det vælger man selv.

Knus til dig...jeg kan godt forstå du ikke vil gå med til det, det ville jeg heller ALDRIG selvom min x også ønsker denne ordning.

Er virkelig glad for at høre denne mening... Self skal han da have sit barn at se... Men som du os skriver så er det langt fra sundt til børn at have denne ordning...To forskellige opdragelser.. Ingen fast base... 

Jeg har bestemt ikke tænkt mig at sige go for denne ordning

Anmeld

10. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

For lige at vende tilbage til emnet, som omhandler TS og hendes eks kæreste...

Jeg kan VIRKELIG godt forstå dig.

Når folk skriver faren har lige så meget ret til barnet, og du skal bare være glad for, at han gider se sit barn er det et tydeligt udtryk for den perfekte skilsmisseverden. Det er folk som ikke har indset, at der rent faktisk findes mange mænd, der bruger deres børn som våben. Det er desværre ikke ualmindeligt. (Og ja, også kvinder inden kommentarerne vælter ind på den)

At han kun søger på jeres fællesbarn er højst sandsynligt et udtryk for vrede imod dig, og han ved jo godt, at den eneste måde han kan ramme dig på er via dit barn.

Jeg synes det er rigtig synd, at han ødelægger et samarbejde der har været rigtig godt. For han får jo ikke dig tilbage af den grund, og nej, han får heller ikke 7/7 ordning. Så det eneste han har opnået her er at skabe splid mellem jer og skyde sig selv og sit barn i foden.

Flot gået.

Anmeld

10. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Er virkelig glad for at høre denne mening... Self skal han da have sit barn at se... Men som du os skriver så er det langt fra sundt til børn at have denne ordning...To forskellige opdragelser.. Ingen fast base... 

Jeg har bestemt ikke tænkt mig at sige go for denne ordning

Jeg har samme holdning til denne ordning og så kan alle andre for min skyld have deres... men det er mig der skal kunne forsvare mine valg. Valg der tages på mine børns vegne, så når de en dag spørger hvorfor, så ved jeg at jeg gjorde det bedste ud fra min overbevisning, mit syn på hvad der er godt for børn, for mine børn...

Og jeg har undersøgt og snakket med en del som har egne oplevelser omkring denne ordning og jeg har endnu ikke mødt en voksen som har sagt at de syntes det var godt at bo halvt her og halvt der.

Så hold du bare fast..

Anmeld

10. juni 2011

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Du må ikke se det, som jeg skriver at DU gør.. men mere at vi reelt ikke ved det... jeg tror vi nogen gange skal kigge på os selv og hvad vi gør, for at få samarbejdet til at fungere...

Jeg sidder selv i den situation, at min kæreste har en fra tidligere, som han aldrig har haft muligheden for, at have 7/7, fordi der er spændt ben hele vejen igennem.. og at det først er blevet mere acceptable ingen for de sidste par år... nu kommer pigen og vil bo 7/7, men moderen vil ikke lytte til barnet... siden er alt gået i stykker ang samarbejde, da hun mener det er os, som vil og selvfølgelig vil vi det, men det er først og fremmest pigen som vil... vi har ventet til HUN er kommet med ønsket.... synes det er synd man ikke lytter til hende.. hun er 11, snart 12.... men ingen tvivl om, at begge parter kunne gøre samarbejdet bedre..

Og det tror jeg egentlig også du kunne, hvis du kigget indaf på din måde at håndtere situationen på...

Jeg ville aldrig nægte mit barn den ordning, hvis h*n selv kom med forslaget... Men der er så mange år til at det vil kunne lade sig gøre... 

Men pt vil jeg simpelthen ikk gå med til den ordning... Da jeg mener det er usundt... Det er bedst for et barn at have en fast base...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.