UPDATE!! minderne kommer susende nu..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

signe.

lykkekevin skriver:

puha jeg håber aldrig jeg skal opleve det eller nogen anden...

men hvor gammel er det han er i dag og hvad med udvikling og sådan er han langt bag efter og har han taget noget skade af den meget for tidlig fødsel

gør jeg bestemt heller ikke - ikke for min værste fjende..

jamen han er 13 mdr... han er MEGET bagefter, men han er helt unik, og kan alligevel nogle ting som man ikke troede.. altså han vejer jo kun 6200 gram, så han er jo praktisk talt kun et spædbarn.. han kan sidde selv så nogenlunde, og spiser fast føde, og har gjort det i et godt stykke tid.. han har ingen tænder, kan ikke gå/kravle, møver heller heller ikke så meget rundt, men er meget aktiv med at ligge og spjætte og dreje rundt om sig selv.. han kan de ting som han burde, med den start han havde, så vi får ikke grå hår af at han ikke lige kravler endnu eller noget

han har faktisk ikke taget skade, ikke havd de kan se i hvert fald.. han har BPD(stive lunger) men det er noget han gravidst vil vokse fra jo større han og hans lunger bliver(jo mindre sygt lungevæv bliver der) og så kan han måske blive en smule hæs, da respirator tuben var for stor til sådan en bette størrelse, så der har dannet sig noget arvæv nede i halsen.. men ikke noget af "farlig" betydning" vi har været ENORMT heldige! da vi kunne have risikeret både hjerne og hjerte skader, syn og høreskader, og svære lungesygdomme.. men han har været en fighter gennem hele forløbet den bette bandit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

signe.

Christina.78 skriver:

Ja det med at gå over tiden (altså i vores tilfælde tidligere i graviditeten) er en stor milepæl...kan huske da jeg var ovre uge 28 uden gener fra SSF var vi bare lykkelige men vidste os ikke for sikre..at den først kom i uge 36 var bare ok for så var vi lidt mere på den gode side end dårlige..at jeg så kun nåede til 38 gjorde mig ikke spor..så havde jeg ihvertfald prøvet at være højgravid og med stor mave på  så dejlig en følelse..

håber og beder til at min næste og sikkert sidste graviditet også når omkring de 36-38 uger inden hvis SSF absolut skal komme igen...

ja, det er helt specielt... lige nu håber jeg også bare at gå til uge 34, hvor lunger, hjerte og alt sådan noget er helt udviklet.. og alt jeg går derover er bare helt igennem fantasisk.. men det hjælper lidt at gå og tænke på at bare 10 uger mere, så er den største risiko for IKKE at få ham med hjem væsentligt mindre... og 14 til 16 uger mere, så er han helt normalt født, jubii

Anmeld

8. juni 2011

Christina.78

signe. skriver:

ja, det er helt specielt... lige nu håber jeg også bare at gå til uge 34, hvor lunger, hjerte og alt sådan noget er helt udviklet.. og alt jeg går derover er bare helt igennem fantasisk.. men det hjælper lidt at gå og tænke på at bare 10 uger mere, så er den største risiko for IKKE at få ham med hjem væsentligt mindre... og 14 til 16 uger mere, så er han helt normalt født, jubii

ja med vores forhistorie må man lære at tænke positivt..

Anmeld

8. juni 2011

signe.

Christina.78 skriver:

ja med vores forhistorie må man lære at tænke positivt..

lige nøjagtig.. og ikke tage noget for givet...

Anmeld

8. juni 2011

Becks

signe. skriver:

Først en stor tak til alle som skrev og "heppede" og krydsede fingre for os igår til scanning..

Lillebror har det FINT! han vejer 670 gram, så PRÆCIS 200 gram mere end Hasse gjorde i nøjagtig samme uge, så det bevidner lidt til hvor lille Hasse egentlig var.. Dog var det ikke alt som var heelt som det skulle.. Jeg har en moderkage hvor flowet ikke er helt som det skal være, så jeg har et gen der gør at jeg har tendens til SSF.. dog ikke endbetydende med at jeg får det igen, men risikoen er større, end hvis flowet havde været helt normalt.. de vil derfor scanne mig fra nu af hver 3 uge, for at være sikker på at Lillebror vokser, og den er jeg helt med på.. overlægen der føler mig beskrev hendes følelser som " jeg er ikke mindre bekymret efter denne scanning, men heller ikke mere bekymret"

Og som hun sagde, jeg har det jo fantastisk, er slet ikke dårlig og viser heller ikke tegn på det i urin eller blodtryk, så vi håber alle at det nok skal gå, i det mindste til uge 34 hvor det er tilladt" at komme ud, men gerne til uge 38

Er i dag 24+5!!! Har aldrig været mere gravid.. fantastisk følelse..

tak fordi I læste med

Signe

TILLYKKE!!! Fedt at kunne sige du er "gået over tid"

krydser for han vosker som han skal

Anmeld

8. juni 2011

Christina.78

signe. skriver:

lige nøjagtig.. og ikke tage noget for givet...

Jeg er nok også lidt mere en pyllemor end andre, for tænk nu hvis !!! Og må indrømme at jeg tager ikke noget for givet - synes jeg har været yderst taknemmelig for det jeg har fået

Anmeld

8. juni 2011

signe.

MyDream skriver:

TILLYKKE!!! Fedt at kunne sige du er "gået over tid"

krydser for han vosker som han skal

tusind tak søde ja, det er bare den bedste fornemmelse!

Anmeld

8. juni 2011

signe.

Christina.78 skriver:

Jeg er nok også lidt mere en pyllemor end andre, for tænk nu hvis !!! Og må indrømme at jeg tager ikke noget for givet - synes jeg har været yderst taknemmelig for det jeg har fået

akkurat samme her..

Anmeld

8. juni 2011

TrineMine86

signe. skriver:

Først en stor tak til alle som skrev og "heppede" og krydsede fingre for os igår til scanning..

Lillebror har det FINT! han vejer 670 gram, så PRÆCIS 200 gram mere end Hasse gjorde i nøjagtig samme uge, så det bevidner lidt til hvor lille Hasse egentlig var.. Dog var det ikke alt som var heelt som det skulle.. Jeg har en moderkage hvor flowet ikke er helt som det skal være, så jeg har et gen der gør at jeg har tendens til SSF.. dog ikke endbetydende med at jeg får det igen, men risikoen er større, end hvis flowet havde været helt normalt.. de vil derfor scanne mig fra nu af hver 3 uge, for at være sikker på at Lillebror vokser, og den er jeg helt med på.. overlægen der føler mig beskrev hendes følelser som " jeg er ikke mindre bekymret efter denne scanning, men heller ikke mere bekymret"

Og som hun sagde, jeg har det jo fantastisk, er slet ikke dårlig og viser heller ikke tegn på det i urin eller blodtryk, så vi håber alle at det nok skal gå, i det mindste til uge 34 hvor det er tilladt" at komme ud, men gerne til uge 38

Er i dag 24+5!!! Har aldrig været mere gravid.. fantastisk følelse..

tak fordi I læste med

Signe

tillykke   dejligt at nå milepælen..

for at alt kommer til at gå godt og at han vokser sig stor og bliver derinde

venter selv en dreng d. 23 sep

Anmeld

8. juni 2011

lykkekevin

signe. skriver:

gør jeg bestemt heller ikke - ikke for min værste fjende..

jamen han er 13 mdr... han er MEGET bagefter, men han er helt unik, og kan alligevel nogle ting som man ikke troede.. altså han vejer jo kun 6200 gram, så han er jo praktisk talt kun et spædbarn.. han kan sidde selv så nogenlunde, og spiser fast føde, og har gjort det i et godt stykke tid.. han har ingen tænder, kan ikke gå/kravle, møver heller heller ikke så meget rundt, men er meget aktiv med at ligge og spjætte og dreje rundt om sig selv.. han kan de ting som han burde, med den start han havde, så vi får ikke grå hår af at han ikke lige kravler endnu eller noget

han har faktisk ikke taget skade, ikke havd de kan se i hvert fald.. han har BPD(stive lunger) men det er noget han gravidst vil vokse fra jo større han og hans lunger bliver(jo mindre sygt lungevæv bliver der) og så kan han måske blive en smule hæs, da respirator tuben var for stor til sådan en bette størrelse, så der har dannet sig noget arvæv nede i halsen.. men ikke noget af "farlig" betydning" vi har været ENORMT heldige! da vi kunne have risikeret både hjerne og hjerte skader, syn og høreskader, og svære lungesygdomme.. men han har været en fighter gennem hele forløbet den bette bandit

har du et lille billede fra lige da han blev født og så nu... og ja han er lille i nu men regner de ikke med han kommer efter det... du har vel barsel og sådan med ham i nu..

har du høret noget kretik eller hvad man skal sige sådan fra andre

syntes det er utrolig flot han ikke har taget skade  den lille bandit

og lille ja når man tænker min den stor på knap 2 år vejer 9,6 kilo og min dreng på 7 mdr vejer 7,6 kilo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.