Hjælp til engelsk ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

qp

Mileva skriver:

Han siger ;

Each time you were alone I wish I could have been there to hold your hand.

For each time you were alone I wish I was there to hold your hand.

Not really much difference in the 2 but the first sounds better and comes accross as having more meaning, the second is more of a rushed way of saying it.

Super fedt!!! 

Men jeg tænker.... bliver "could have" ikke lidt overflødigt når der er tale om et digt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Worldwide

qp skriver:

Jeg er indtil videre nået frem til følgende:

"For each time you felt alone, I wich I had been there to hold your hand"?

Hvad siger hende med den engelske kæreste - skal der stå "for" eller skal det være uden "for"? hehe

Hehe, og for lige at svare på det spørgsmål - så ja og nej.. Som skrevet i det andet indlæg, hvis du fjerne 'for' så er det skrevet i en hurtigere facon end hvis det er med.. Og den gamle siger han vil mene ved at bruge 'For' bliver det lidt mere formelt

Anmeld

4. juni 2011

qp

Frøken J. skriver:

Man kan begge, det er 100% en smagssag. Og hey hey, jeg er altså også engelsk Kender du Celine Dion sangen "Because you loved me"? Den starter jo sådan her:

For all those times you stood by me 
For all the truth that you made me see 
For all the joy you brought to my life 
For all the wrong that you made right 
For every dream you made come true 
For all the love I found in you 
I'll be forever thankful baby 

Årh ja... det er jo rigtig, hun synger i mit hovede lige nu når jeg læser de tekster .... Tak for god koncert!! 

Anmeld

4. juni 2011

Worldwide

qp skriver:

Super fedt!!! 

Men jeg tænker.... bliver "could have" ikke lidt overflødigt når der er tale om et digt? 

Den synes jeg er lidt både og.. Kommer jo helt an på hvordan det ser ud i samlet tilstand

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

qp skriver:

Super fedt!!! 

Synes faktisk du skal bruge versionen med could have Jeg tænker du i grunden kan sige det på mange måder, men hvis det er til et digt ville jeg vælge det hendes kæreste skriver

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

qp skriver:

Årh ja... det er jo rigtig, hun synger i mit hovede lige nu når jeg læser de tekster .... Tak for god koncert!! 

Haha

Og beklager jeg sidder her og diskuterer med mig selv og bliver uenig med mig selv hele tiden, men din sætning kan bare siges på så mange måder alt efter mening, sammenhæng osv., så det er sku svært at blive enig med sig selv (Øv, jeg mangler min Plus Medlems-grinesmiley!)

Anmeld

4. juni 2011

Worldwide

En lille bonus siger han du er velkommen til at sende hele digtet som en pb og han vil læse det igennem Er det et skoleprojekt eller?

Anmeld

4. juni 2011

qp

Mileva skriver:

Den synes jeg er lidt både og.. Kommer jo helt an på hvordan det ser ud i samlet tilstand

Ja jeg må videre i teksten og se hvad der kommer ud af min fantastiske poesi aften  

Ihvertfald skal du/ kæresten og jer andre have 1000 tak for hjælpen ..... 

Hilsen qp som fik 11 i engelsk på HF for et pr år siden   

Anmeld

4. juni 2011

qp

Mileva skriver:

En lille bonus siger han du er velkommen til at sende hele digtet som en pb og han vil læse det igennem Er det et skoleprojekt eller?

Ejh hold da kæft hvor stort .... 1000 tak!! Det er jeg virkelig glad for !! 

Nej det er ikke noget skoleprojekt, det er bare et digt jeg vil skrive til en person som jeg holder rigtig meget af - Jeg ser lige på det og så kommer der måske en pb .... 

Ihh sikke sød han er, din engelske kæreste der 

Anmeld

4. juni 2011

N&J

qp skriver:

Ja jeg må videre i teksten og se hvad der kommer ud af min fantastiske poesi aften  

Ihvertfald skal du/ kæresten og jer andre have 1000 tak for hjælpen ..... 

Hilsen qp som fik 11 i engelsk på HF for et pr år siden   

det er da til endnu en tatovering eller er jeg tæt???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.