Hjælp til engelsk ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

FruPudderkvast

qp skriver:

Jeg sidder og er ved at skrive noget tekst på engelsk.... 

Jeg vil gerne skrive:

"For each time you were alone, I wish I was there to hold you're hand"

Er det grammatisk korrekt??? 

Eller skal der stå "For every time you were alone.... ect"?

Satme længe siden man har gået i skole 

Det hedder "your hand" og ikke "you're hand"

You're er en sammentrækning af you og are

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Worldwide

Madam Blå skriver:

Jeg tror, at din kæreste har ret Når jeg læser det igen - så lyder det altså mere rigtig..

Hehe, håber da han har ret Han har boet derover i 33 år, så skulle da mene han kan sproget

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

N&J skriver:

tror det er sådan her, where er jeg lidt i tvivl om, men you're er your..  "For each time you where alone, I wish I was there to hold your hand"

Nej, det er were uden h Where med h betyder "hvor". Du kan altid prøve at tænke på, når du oversætter ordet til dansk, om der er H med i det danske ord. Altså var --> Ingen h --> were, og hvor --> har et h --> where

Anmeld

4. juni 2011

N&J

N&J skriver:

tror det er sådan her, where er jeg lidt i tvivl om, men you're er your..  "For each time you where alone, I wish I was there to hold your hand"

Men tror jeg ville slette for, og så bare skrive.. "each time

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

Mileva skriver:

For each time you were alone, i wish i was there to hold your hand

Spurgte lige kæresten min og han mener helt bestemt det skrives sådanne Tror nu på ham eftersom om han er vokset op i England

Det lyder også rigtigt i mine ører Og er halv englænder. Hehe! Bare I med stort dog Men det var mere en teknisk detalje. Hehe

Anmeld

4. juni 2011

Worldwide

Frøken J. skriver:

Det lyder også rigtigt i mine ører Og er halv englænder. Hehe! Bare I med stort dog Men det var mere en teknisk detalje. Hehe

Rigtigt

Bær' over med den 'gamle'

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

N&J skriver:

Men tror jeg ville slette for, og så bare skrive.. "each time

Bare for at være sådan rigtig på tværs, så ville jeg ikke slette "for". Det lyder ikke rigtigt mere så Hun vil jo gerne sige, at "for hver gang du var alene, ville jeg ønske jeg var der til at holde din hånd". Hvis du fjerner "for" hedder sætningen pludselig: "Hver gang du var alene, ville jeg ønske jeg var der til at holde din hånd", og så får sætningen en anden betydning  

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Frøken J. skriver:

Nej, det er were uden h Where med h betyder "hvor". Du kan altid prøve at tænke på, når du oversætter ordet til dansk, om der er H med i det danske ord. Altså var --> Ingen h --> were, og hvor --> har et h --> where

Jep fik jeg læst mig til.. 

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Frøken J. skriver:

Bare for at være sådan rigtig på tværs, så ville jeg ikke slette "for". Det lyder ikke rigtigt mere så Hun vil jo gerne sige, at "for hver gang du var alene, ville jeg ønske jeg var der til at holde din hånd". Hvis du fjerner "for" hedder sætningen pludselig: "Hver gang du var alene, ville jeg ønske jeg var der til at holde din hånd", og så får sætningen en anden betydning  

Ja, men når du oversætter til engelsk så kan man jo ikke oversætte ordret hver gang, så jeg ville stadig slette for.. men der er vi forskellige 

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

qp skriver:

Jeg sidder og er ved at skrive noget tekst på engelsk.... 

Jeg vil gerne skrive:

"For each time you were alone, I wish I was there to hold you're hand"

Er det grammatisk korrekt??? 

Eller skal der stå "For every time you were alone.... ect"?

Satme længe siden man har gået i skole 

I grunden tænker jeg om du skal omformulere det. Vil du gerne sige, at du ville ønske du havde været der til at holde vedkommendes hånd, for hver gang h*n havde været alene? For så ville jeg nok nærmere sige: "For each time you were alone, I wish I had been there to hold your hand"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.