Hjælp til engelsk ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

Frøken J.

N&J skriver:

Ja, men når du oversætter til engelsk så kan man jo ikke oversætte ordret hver gang, så jeg ville stadig slette for.. men der er vi forskellige 

Man kan ikke oversætte ordret, men at fjerne "for" giver sætningen en helt anden betydning  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Madam Blå

Mileva skriver:

Hehe, håber da han har ret Han har boet derover i 33 år, så skulle da mene han kan sproget

Hehe - ja, det kan han så!

Så sætninger er - indtil videre

For each time you were alone, I wish I were there to hold your hand.

Eller hvad siger kæresten? Hvad siger han til "for"? Er det nødvendigt? Ej nu bliver jeg helt nysgerrig

Utroligt man glemmer så hurtigt.. Det er ikke andet end tre år siden jeg blev student, og der var jeg god til den slags.

Anmeld

4. juni 2011

qp

Frøken J. skriver:

I grunden tænker jeg om du skal omformulere det. Vil du gerne sige, at du ville ønske du havde været der til at holde vedkommendes hånd, for hver gang h*n havde været alene? For så ville jeg nok nærmere sige: "For each time you were alone, I wish I had been there to hold your hand"

Fantastisk!! Den snupper jeg sgu  

Dog kan jeg så ikke liiiiiiige finde ud af om jeg skal fjerne "for" som mange andre mener??? 

Og 1000 tak til jer alle jeg er SÅ taknemmelig for, at i gider at hjælpe mig .... 

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

Dog kan jeg så ikke liiiiiiige finde ud af om jeg skal fjerne "for" som mange andre mener??? 

Og 1000 tak til jer alle jeg er SÅ taknemmelig for, at i gider at hjælpe mig .... 

Det synes jeg ikke du skal Jeg synes du får den bedste betydning frem ved at beholde det  

... Og dog... Nu du i stedet siger det der med "had been" kan den i grunden godt fungere uden for  

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

qp skriver:

Det er lidt sjovt, at vi skal være så mange til det hihi.

Det er vist ikke kun dig, der har glemt det der med engelsk

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Frøken J. skriver:

Man kan ikke oversætte ordret, men at fjerne "for" giver sætningen en helt anden betydning  

der er jeg så uening, jeg syntes bare det siges på en anden måde - betydningen er for mig den samme

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

N&J skriver:

der er jeg så uening, jeg syntes bare det siges på en anden måde - betydningen er for mig den samme

Jeg er enig nu  

Anmeld

4. juni 2011

qp

Jeg er indtil videre nået frem til følgende:

"For each time you felt alone, I wich I had been there to hold your hand"?

Hvad siger hende med den engelske kæreste - skal der stå "for" eller skal det være uden "for"? hehe

Anmeld

4. juni 2011

Worldwide

Madam Blå skriver:

Hehe - ja, det kan han så!

Så sætninger er - indtil videre

For each time you were alone, I wish I were there to hold your hand.

Eller hvad siger kæresten? Hvad siger han til "for"? Er det nødvendigt? Ej nu bliver jeg helt nysgerrig

Utroligt man glemmer så hurtigt.. Det er ikke andet end tre år siden jeg blev student, og der var jeg god til den slags.

Han siger ;

Each time you were alone I wish I could have been there to hold your hand.

For each time you were alone I wish I was there to hold your hand.

Not really much difference in the 2 but the first sounds better and comes accross as having more meaning, the second is more of a rushed way of saying it.

Anmeld

4. juni 2011

Frøken J.

qp skriver:

Jeg er indtil videre nået frem til følgende:

"For each time you felt alone, I wich I had been there to hold your hand"?

Hvad siger hende med den engelske kæreste - skal der stå "for" eller skal det være uden "for"? hehe

Man kan begge, det er 100% en smagssag. Og hey hey, jeg er altså også engelsk Kender du Celine Dion sangen "Because you loved me"? Den starter jo sådan her:

For all those times you stood by me 
For all the truth that you made me see 
For all the joy you brought to my life 
For all the wrong that you made right 
For every dream you made come true 
For all the love I found in you 
I'll be forever thankful baby 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.