Hvornår stoppede du med at amme/give flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Valle81

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Fortæl også gerne hvorfor du stoppede.

Kh

Rosa

Hejsa,

Jeg ammede Asta fuldt ud i 3 pinefulde og rædselsfulde måneder - har aldrig oplevet noget så psykisk forfærdeligt og smertefuldt - en dag da jeg lagde hende til gjorde det så ondt at jeg var ved at tabe hende - den da stoppede jeg og gik 100% over på flasken. Da hun var 8 mdr sagde hun den selv helt fra:0)

Anton ammede jeg i 14 dage - ville give det et forsøg - men samme mønster som med Asta begyndte og jeg stoppede promptepg gik 100% på flaske. Han er i dag 14 mdr - han han får nogle dage en natflaske andre ikke. Vi er så småt ved at få den helt ud:0)

Arthur har jeg slet ikke ammet - fik stoppiller da han var født:0)

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Hasselnødden

Må være dig svar skyldig - Elias er 16 mrd og får natflaske  Men har vist han kan undvære den hos sin farmor

Anmeld

3. juni 2011

Mor til L&S

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Kh

Rosa

Liva fik den sidste en mdr inden hun fyldte 1 år. Hun sagde selv fra og gad den den ikk rigtig til sidst og tog mindre og mindre af flasken!

Jeg var MEGET spændt på hvordan natten ville gå, men hun sov rent faktisk bedre derefter

Anmeld

4. juni 2011

Rosa

Ok, jeg kan se at aftemningen nu peger i retning af det modsatte end først, nemlig at ungerne dropper bryst/flaske FØR de fylder 1 år, men at der stadig er en lille del af dem som fortsætter . Spændende! Jeg har stadig ikke lyst til at droppe flasken, og det ser absolut ikke ud til at han selv siger fra indenfor nærmeste fremtid 

Anmeld

4. juni 2011

Caroline86

Laura sagde selv "nej tak" til bryst da hun var 11½ måned... det var et sug i moderen hjerte, men det passede perfekt med at det var få dage inden jeg skulle starte skole efter barsel...

Vi havde ingen problemer med stoppet så det var dejligt!

Jeg tror ofte, uden at vide det, at det er sværere at vænne et barn fra flasken end fra brystet... Det er bare det min erfaring fra familie og venner fortæller mig måske det der med den naturlige løsrivelsesproces! Den er der ikke på samme måde med en flaske jo.. hormoner osv, you know

Anmeld

4. juni 2011

M.O.A.R.

har stemt 13 måneder..

Vi er lige stoppet med natamning

Anmeld

4. juni 2011

Mussen2

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Vi droppede natflasken omkring 12-13 mdr. Min datter elskede den, men man anbefales jo at lade være. Bla. for tændernes skyld. men også for ikke at optage plads for anden mad. Nogen siger jo også det ikke er rart for det store baren at liggeog skvulpe på en flaske. Men vi valgte at stoppe for at dete ikke skulle blive et stort problem senere hen.

Jeg frygtede virkelig, at skulle aflive flasken!! Virkelig!!

Men det gik over al forventning. I dag får hun en tår vand af en kop, evt. Kamille the, hvis hun er lidt småskidt. Det er et fint ritual synes.

Vigtigst tror jeg det er at man selv er klar til det

Anmeld

4. juni 2011

Maise

lavede et nyt putterutual da clara var 14 mdr (lær at falde i søvn i egen seng), hvor hun dertil fik en stor gang grød inden hun skulle sove i stedet for flasken. fungerede fint. afhængig af hvornår hun har spist som reel indenfor 1 times tid inden hun skal i seng, får hun ikke mere. er det omkring 1,5-2 timer siden hun sidst har spist, får hun lige en gang grød.

Anmeld

4. juni 2011

Lisa er 13mdr. og vi har ikke givet hende godnat flaske de sidste 3 dage..

Vi stoppede dels fordi  hun ik behøver den mere, og dels fordi jeg har en lillebror der fik indtil han var næsten 2 år, og hans tænder lignede simpelthen noget der var løgn!! Emaljen var helt ædt op, så han fik smurt sådan noget sort stas på, for at holde på 'resterne'!!  Så det ville jeg gerne skåne Lisa for!!

Stine og Lisa.

Anmeld

4. juni 2011

Lullaby

Jeg stoppede med at amme da Yazmin var næsten 2. Det var kun til natten vi gjorde det. Jeg syntes bare det var så hyggeligt.´Jeg stoppede fordi at hun begyndte at vække mig om natten også, gerne hver 3 time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.