Hvornår stoppede du med at amme/give flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Barbamama

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Fortæl også gerne hvorfor du stoppede.

Kh

Rosa

Vi stoppede med den sidste flaske da Carla var 13mdr. Det var også hendes natflaske. Så lavede vi et andet hyggeritual i stedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Kh

Rosa

Da han var 8 mdr fik han kun babs 1 gang om dagen og det var lige inden han blev puttet i seng. Så det slutted helt da han var 9 mdr.

Han har aldrig villet have mme eller flaske, så han sødmælk fra da han var ½ år.

Han er født med et kæmpe sovehjerte...

Anmeld

3. juni 2011

millesofie

Rosa skriver:

Kh

Rosa

tinke var 7½ mdr da hun selv sagde stop til brystet (ville gerne have givet hende det et år) og så prøvede jeg med noget MME men det kunne hun ikke lide

så begyndte jeg at lave vælling af havre til hende til natflasken eller hjemmelavet MME af hirse og det kan hun stadig godt lide

men nu hvor hun er blevet 18mdr er vi gået over til kamille te dog får hun stadig vælling hvis hun ikke har spist nok til aften

Anmeld

3. juni 2011

iris-mor

Ammer stadig og hun er snart 1½, men moren mener at nu er det ved at være stop. Hun kommer selv hen og vil løfte op i trøjen, så det er vist tegnet til at man er for stor.

Men puha det bliver mærkeligt, tror hun er den sidste baby her

Anmeld

3. juni 2011

Nemesis

Min sp sagde det samme, men da Sara ikke bruger sut, så synes jeg faktisk ikke det gjorde noget hun fik lov til at have sin flaske. Det var også en del af vores hyggenatritual.

Da hun var 15 mdr, mens vi var på ferie i idonesien, sagde hun selv fra.

Så nu er det hverken flaske eller sut.

;-) Sisse og Sara nu 17 mdr.

Anmeld

3. juni 2011

Ciss

Den ældste smed selv flasken ved 8 måneder. Jeg var helt fortvivlet da hun fik totalt flaskenægt, men hun lærte sig heldigvis hurtigt at drikke af almindelig kop. Problem løst.

Den yngste sluttede med flaske om dagen ved ca samme tid, men han fortsatte med nattflaske til ca 13 måneder. Der var en del søvnproblemer så jeg havde ikke mod til at tage den fra ham før. Den første nat uden var lidt hård. Jeg var inde ved ham meget af tiden. Men næste nat var en drøm og han har ikke spurg efter flasken siden.

Anmeld

3. juni 2011

AD

Min store pige fik flaske til hun var ca. 13-14 mdr. Derefter sagde sundhedspl. at det skulle slutte.

Min store dreng blev ammet til han var 2½ år. Fik kun morgen og aften fra han var 1 år. Sundhedspl. anbefalede faktisk at jeg skulle fortsætte til han var 3 år da han var syg altid og indlagt et par gange, så for at få lidt tryghed var det en god ide at fortsætte længe.

Lillebror ammer endnu - en hel del. Han er lige fyldt 1 år. Håber at han vil fortsætte til han er mindst 2 år. 

KH Dina

Anmeld

3. juni 2011

Koen.

har stemt blankt, da Lærke er 14 mdr om 5 dage, men får stadig sin natflaske og er ikke parat til at slippe den

Anmeld

3. juni 2011

Rosa

Igen tusind tak for alle svarene  Det lyder som om de fleste har haft det nogenlunde nemt med beslutningen, hvad enten det er dem selv eller ungerne som har taget den 

Anmeld

3. juni 2011

Miss Tina

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Trolden sagde selv fra her, han var omkrig 10 mdr. På det tidspunkt var det natflasken han sagde fra, den var den sidste der var tilbage.

Han har kun fået flaske.

Flasken blev byttet ud med en bog og der var ingen problemer. Lidt vand i kop når bogen var færdig og så igen efter et stykke tid hvis han ikke sov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.