Hvornår stoppede du med at amme/give flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Mira0911

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Fortæl også gerne hvorfor du stoppede.

Kh

Rosa

Vi stoppede helt med flaske da Julie var 11 mdr ca... Det gik godt..

Hun spurgte ikke til den på noget tid af døgnet... Og var heller ikke pylret på nogen måder... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

dorthemus

Rosa skriver:

Jamen så er den jo ikke længere, vel?

HUn får så en god portion havregrød som skrub-i-seng mad inden hun puttes som en del af putteritualet...det har hun dog fået længe fordi hun ikke altid spiser så meget aftensmad...så det er jo lidt det samme som med en godnatflaske, tænker jeg

Anmeld

2. juni 2011

Rosa

dorthemus skriver:

HUn får så en god portion havregrød som skrub-i-seng mad inden hun puttes som en del af putteritualet...det har hun dog fået længe fordi hun ikke altid spiser så meget aftensmad...så det er jo lidt det samme som med en godnatflaske, tænker jeg

Jonathan før også lige en skål grød/mos inden flasken for en sikkerheds skyld, hvis han har spist dårligt af vores aftensmad... 

Anmeld

2. juni 2011

SHERO

Stoppede med at amme da Elias var 11 måneder, var glædeligt forsat, men fik omgangssyge lige op til jul, så valgte diære piller frem for amningen  for de måtte ikke kombineres... Heldigvis havde han "glemt" det i løbet af en uge...

Anmeld

2. juni 2011

norenberg

mine de to første unger var hhv. 7 og 8 mdr der gad de ikke flasken mere....så det var så dejligt nemt...

Anmeld

2. juni 2011

Nessie

Daniel er knap 20 mdr., og han får stadig godnatflaske.
Den indgår i hans putteritual, og jeg regner egentlig med at vi bliver ved, til han ikke rigtig gider det mere

Anmeld

2. juni 2011

Carina1977

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Kh

Rosa

Mark stoppede med at få sin flaske da han var 13 mdr.

Lige pludselig en dag tog han flasken og kylede den væk....dette gjorde han gentagne gange flere dage i træk.

Jo jo han er en bestemt herre, der nok skal fortælle, hvis han er blevet for stor til noget hehe

Anmeld

2. juni 2011

misslea

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Hej Rosa...

Wilma blir 8 mdr. her d. 12. juni... hun får NOGLE GANGE en natflaske, men hun behøver den faktisk slet ikke! Hun kan sagtens sove hele natten "kun" på aftensmad, som hun har indtaget ved 19 tiden! Ofte vælger hun helt natflasken fra...! Hvis aftensmaden af en eller anden grund har været lidt tidligere, så vil hun oftes gerne have flasken!

Hun begyndte så små at sige nej tak til flasken da hun var ca. 7 mdr. Jeg har forsøgt at holde fast i den udelukkende af dén grund, at hun ikke har ville drikke vand! Jeg var simpelthen så nervøs for, at hun ikke fik væske nok, så derfor holdte jeg fast i flasken Heldigvis vil hun meget gerne drikke vand nu - endda RIGTIG meget vand... så jeg pønser lidt på at droppe godnat flasken nu...!!! Det ville jo være super ærgerligt, hvis hun pludselig bliver afhængig af natflasken igen, og vi skal have en kamp med at vænne hende af med den om nogle måneder...!!!

Det har selvfølgelig også noget at sige, at Wilma sover lige fint, om hun har fået 40 ml - 200 ml eller ingenting!!!

Anmeld

2. juni 2011

1000Ben

Jeg ammede helt til Lucas var 2 år og 8 måneder. Jeg ville egentligt gerne have stoppet langt langt før, men han var så glad for det og jeg kunne slet ikke klare de små øjne græde for det kan jo ikke skade ham. 

Jeg ammede morgen, middag, aften, ja alle tidspunkter og havde derfor absolut ingen frihed. 

Det endte med at Lucas "røg" på ferie hos min mor i 5 dage, hvor vi fortalte ham at mit bryst var gået i stykker og at der skulle plaster på. Det virkede helt fantastisk og han accepterede det fuldt fuldt ud. Det var, trods alt, hårdt at have et så gammelt barn som stadig var oppe 2-3 gange hver nat... Så jeg sov igennem for første gang, da jeg endelig stoppede med at amme. 

Så er der jo også den positive side - Lucas fik sin FØRSTE forkølelse nogensinde da han var 2 år og 9 måneder, han er den dag idag stort set aldrig syg og er et meget trygt og kærligt barn, så selvom det var hårdt, har det være det hele værd.

Håber det hjælper )

Anmeld

2. juni 2011

JustAnotherName

Jeg ammede Celina 100% det første halve år.
Så startede vi på grød og mos mv, og babs! Til slut var det bare en hygge godnat-tår, når hun skulle puttes til natten. Mener det stoppede helt da hun var et sted mellem 13 og 15 måneder (uhh, hvor glemmer man hurtigt!)

Jeg har (som den eneste endnu) stemt 15 mdr. For det tror jeg nok hun var.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.