Hvornår stoppede du med at amme/give flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Mor Til Julie<3

Kan jeg desværre ikke lige svare på ...

Julie, er lidt over 19 måneder og hun får stadig sin godnat flaske ellers vil hun ikke sove om aftenen ...
Og har fået afvide af min sundhedsplejske af jeg bare skal blive ved med og give hende den end til hun selv smider den væk for det skal hun nok gøre på et tidspunkt når hun ikke gider have den mere ...
Dog er der mange der ikke forstå af hun stadig får den flaske men hun sover meget bedre om natten når hun får den ... og stopper ikke med den før hun selv siger fra og ikke gider have den mere ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

2babygirls

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Fortæl også gerne hvorfor du stoppede.

Kh

Rosa

Madeleine fravalgte brystet som 4 mdr gammel, og flasken som 6 mdr gammel, så hun drikker Arla babymælk i koppen og får så jernpulver.

Min veninde giver hendes datter lidt yoggi inden putningen, og det klarer hun natten med.

Anmeld

2. juni 2011

Krussedulle

Rosa skriver:

Hvornår stoppede du med at give dit barn/dine børn flaske/amme? Dvs den sidste flaske/ammetår, hvornår var det?

Jonanthan er 13 mdr nu, og ifølge SP har han egentlig ikke behov for sin godnatflaske, men samtidig ndgår den i et hyggeligt putteritual og sikrer os at han har maven fuld til natten, så jeg er lidt i tvivl... 

Kh

Rosa

Noah var 10-11 mdr da vi stoppede med at give ham flaske til natten.

vi gav ham i stedet en portion grød, eller et stykke brød og et glas mælk  han virkede bare mere interesseret i at spise rigtig mad..

Anmeld

2. juni 2011

dorthemus

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Jeg stoppede samme dag Runa blev 1 år...ja så ond er jeg  Der var kun den om natten der var tilbage.

Jeg stoppede fordi Runa var alt for afhængig af brystet og det gik ud over appetitten på anden mad og tilknytningen til andre end mig.

Det er gået overraskende godt, selvom det har været meget svært for hende ikke at måtte få bryst når hun er vågnet om natten.

Anmeld

2. juni 2011

Fru.Ø

Med nr. et ammede jeg i 5mdr. og derefter fik han flaske til han var 2år dog kun til nat 

Med lillesøster ammede jeg i 4mdr. og derefter fik hun flaske til hun også var de 2år Dog kun til nat!

Anmeld

2. juni 2011

Tulle28

Har stemt blankt, ammer på 14. måned (ja så blev man sgu en langtidsammer!) Min datter får en morgen- og aftentår - hvor meget mælk hun rent faktisk får ved jeg ikke, men vi synes begge det er hyggeligt. Jeg tænker jeg fortsætter til hun ikke gider mere - hun kan sagtens undvære, hvis jeg af en eller årsag ikke er hjemme om aftenen, så ser det ikke som et problem...

Hvis du synes det er OK han får en natflaske, så fred være med det. Det skal ingen andre blande sig i.

Anmeld

2. juni 2011

Rosa

Fedt med så mange forskellige svar!

Jeg troede faktisk at folk generelt stoppede senere, så det overrasker mig at de fleste unger er omkring et år... Men jeg fortsætter lidt endnu, har jeg bestemt mig for, for det er så hyggeligt, og han lider jo ingen skader af det 

Kh

Rosa

Anmeld

2. juni 2011

LauraLW

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Vilma er 14 mdr, og jeg er heller ikke stoppet endnu.

Og grunden er den samme som jeres. - Jeg spurgte i øvrig lægen om der var noget galt i det, og det er der bestemt ikke ifølge ham. - Måske ender det med at hun selv afviser den på et tidspunkt, ellers vil jeg på et tidspunkt skifte over til lidt rigtig mælk eller vand istedet for mme. Men indtil videre fortsætter jeg :-)

Anmeld

2. juni 2011

dorthemus

Rosa skriver:

Fedt med så mange forskellige svar!

Jeg troede faktisk at folk generelt stoppede senere, så det overrasker mig at de fleste unger er omkring et år... Men jeg fortsætter lidt endnu, har jeg bestemt mig for, for det er så hyggeligt, og han lider jo ingen skader af det 

Kh

Rosa

Jeg spurgte sp om jeg skulle give Runa flaske (as if!!) når hun nu ikke skulle ammes mere, men det sku hun ikke have....så slut prut

Anmeld

2. juni 2011

Rosa

dorthemus skriver:

Jeg spurgte sp om jeg skulle give Runa flaske (as if!!) når hun nu ikke skulle ammes mere, men det sku hun ikke have....så slut prut

Jamen så er den jo ikke længere, vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.