bolig spørgsmål ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

lulleh

men altså...penge der bruges til noget der er vigtigt giver for mig mere mening end for tusind kroner legetøj...jeg synes man skal bruge dem som man vil og tanken bag er at de skal bruges til børnepasning...

de vigtig ting til børnen først og derefter resten i sparregrisen.  lyder som en super ide . men ligenu her hjemme har vi min mand datter her i en periode så der kommer kun til en som de begge skal dele.
( da hun ikke har adersse her )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

TinaPina

Eva. skriver:

men altså...penge der bruges til noget der er vigtigt giver for mig mere mening end for tusind kroner legetøj...jeg synes man skal bruge dem som man vil og tanken bag er at de skal bruges til børnepasning...

Ja og hvis de så går til børnepasning, så synes jeg også bare dét er fint.

Dét er tilfælde hvor de går til husleje, forsikringer eller mors nye sko der giver mig lidt røde irritationsknopper. Men holdningerne til de penge ér jo meget forskellige. Personligt så jeg allerhelst at man sparede dem væk og folk så kun fik de børn de havde råd til.

Anmeld

31. maj 2011

skønneunger

TinaPina skriver:

Dét synes jeg også er super. Altså at de ting bliver brugt på ekstra ting og oplevelser i stedet for varmeregninger osv.

om man tager penge til en regning fra børnepengene eller ens løn går vel ud på et? så længe børnene ikke mangler noget kan det vel være ligemeget.

Anmeld

31. maj 2011

Aves.

TinaPina skriver:

Ja og hvis de så går til børnepasning, så synes jeg også bare dét er fint.

Dét er tilfælde hvor de går til husleje, forsikringer eller mors nye sko der giver mig lidt røde irritationsknopper. Men holdningerne til de penge ér jo meget forskellige. Personligt så jeg allerhelst at man sparede dem væk og folk så kun fik de børn de havde råd til.

Jeg kunne sagtens finde på at tage ud og rejse alene for de penge...uden børn, bare en forkælelsestur..mine bøærn mangler intet, det skulle lige være en mor med mere energi og det villle en rejse give mig..

Anmeld

31. maj 2011

lulleh

Eva. skriver:

Men de penge er jo netop til at betale udgifter....jeg kan ikke følge dig, slet ikke..

altså ikke udgifter ang barn. men husleje, vand, strøm og forsikninger , det er det jeg mener..

Anmeld

31. maj 2011

Aves.

lulleh skriver:

de vigtig ting til børnen først og derefter resten i sparregrisen.  lyder som en super ide . men ligenu her hjemme har vi min mand datter her i en periode så der kommer kun til en som de begge skal dele.
( da hun ikke har adersse her )

mine får ikke en krone i hånden...det er IKKE børnepenge men børneFAMILIE ydelse...

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

skønneunger skriver:

om man tager penge til en regning fra børnepengene eller ens løn går vel ud på et? så længe børnene ikke mangler noget kan det vel være ligemeget.

Helt sikkert! Fuldstændig ligegyldigt hvilken bunke det kommer fra. Men ofte hører man bare enlige mødre fx, klage over der ikke ér råd til noget som helst, selvom hun lige har fået børnefamilieydelsen OG måske endda har friplads til sin unge. Dér burde den jo faktisk helt frafalde.

Anmeld

31. maj 2011

Aves.

lulleh skriver:

altså ikke udgifter ang barn. men husleje, vand, strøm og forsikninger , det er det jeg mener..

Er det ikke lige meget om det er den ene eller anden krone der går til det...kan slet ikke se problemet...

Anmeld

31. maj 2011

lulleh

hvis i nu havde sat jer i en lejlighed hvor i var afhæning af de penge der kom til børnene for at kunne bo der. det er alt sammen det jeg mere. vil i kunne gøre det ?

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

Eva. skriver:

Jeg kunne sagtens finde på at tage ud og rejse alene for de penge...uden børn, bare en forkælelsestur..mine bøærn mangler intet, det skulle lige være en mor med mere energi og det villle en rejse give mig..

Okay, det kunne jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.