Mormor eller farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Leonora25

Carina:-) skriver:

Jeg ville nu blive trist hvis jeg bliver fravalgt når mine drenge får børn.-

Ser tit at mine veninder slet ikke er int. i farmor,hvorimod mormor har en stor stjerne fra start af.

Ja det synes jeg nemlig også er trist. Synes da også faderens mor skal have en betydning, jeg synes ihvertfald man skal gøre hvad man kan for at både mormor,morfar / farmor,farfar bliver en del af barnets verden. Ja så kan der være alverdens grunde til at det ikke fungerer... meeen som udgangspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Carina:-)

Leonora25 skriver:

Ja det synes jeg nemlig også er trist. Synes da også faderens mor skal have en betydning, jeg synes ihvertfald man skal gøre hvad man kan for at både mormor,morfar / farmor,farfar bliver en del af barnets verden. Ja så kan der være alverdens grunde til at det ikke fungerer... meeen som udgangspunkt

Nemlig

Anmeld

29. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Den er jeg fuldstændig med på. Vil faktisk blive ked af det hvis de tre hold bedsteforældre vi har ikke alle sammen kender vores barn. Så kan der være så mange ting der gør, at det skifter lidt i perioder, og nogen passer ungerne mere end en anden part. 

Jeg vil lige så gerne kunne slå et smut forbi mine svigerforældre som mine egne. Nu bor de alle langt væk, så vi er vant til at skulle landet rundt for at se dem og ser det ikke som en hindring. 

Jeg har selv som barn haft både farmor og mormor tæt på og langt fra mig i perioder. Har boet i to lande og hvert sted boede den ene part tæt på, men så var den anden i udlandet. Jeg elsker begge to lige højt i dag, selv om min farmor desværre døde da jeg var 12. Så som barn er det lige så meget kvaliteten af stunderne som mængden af dem som gør det. Ihvertfald i min optik.

Kan allerede mærke at Svigemor/farmor er bange for ikke at få set sit barnebarn særlig tit. Men hun glemmer bare at vi gerne sender vores barn på ferie hos hende til rigtig kvalitetstid, som de børnebørn hun har i nærheden måske ikke lige kommer til. 

F.eks. tog jeg ind imellem med min mormor op til min moster i sommerferierne. Det var da top hyggeligt. 

Anmeld

29. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Her er det Mormor. Men det er nu fordi at far og hans familie ikke er i billedet..

Men ved mig selv var det også Mormor, i hvert fald mors side vi savnede mest (bor på fyn, og os i Viborg). Far's side var ikke vildt spænende og vi gad dem sjællenendt..

Anmeld

29. maj 2011

Mormilla

Leonora25 skriver:

Puh ha nej, det kan jeg godt forstå!! SÅ gider man ikke spilde mere tid på sådan en egoist

Godt der er en mormor så

nej det gider man ikke...

Anmeld

29. maj 2011

LotteGabriella

Her er det bedstmor (farmor), der er mest inde i billedet til hverdag, da vi bor 450 km væk fra mine forældre. Til gengæld så er vi over ved dem ca. 1 forlænget weekend om måneden, og de er så også herover ca. 1 gang om måneden

Anmeld

29. maj 2011

Dot D

Jeg har stemt "farmor" , mim mor er død, så af gode grunde kunne det ikke blive "mormor", men kunne forestille mig, at var hun i live, så havde jeg nok stemt "mormor", for hun ville være "mormor" med stort "M"

Anmeld

29. maj 2011

patella

Mine forældre er ikke raske og kan derfor ikke klare så meget. Derfor ser farmor og farfar ham mest. Til stor dårlig samvittighed for mig, for jeg føler jeg skal gøre så meget for at mine forældre kan få ham at se - ved farmor og farfar kommer det helt naturligt og de magter også at passe ham osv. Svært syns jeg

Anmeld

29. maj 2011

merle2010

her er det mest mormor... selvom hun faktisk bor langt væk... men hende er den lille tryggest ved farmor har ikke vist så meget interesse.. og farfar bor desværre på sjælland.. men vi ser ham og hans kone, så tit vi kan komme til det.. for de vil rigtig gerne deres børnebørn... men mormor er det faste holdepunkt, hvis den lille skal på weekend eller noget.. hun elsker mormor

Anmeld

29. maj 2011

Bshizzle

Jeg har stemt 'Mormor'...
.. dels fordi de kun bor 5 min væk fra os.. så jeg bruger meget tid der nede.
Men osse fordi jeg ikke rigtig snakker med Lucas's rigtige Farmor, da jeg ikke rigtig er på talefod med Lucas's Far..
Men Lucas ser da hans Farmor når han er ved hans Far..

Med den lille Ny der er på vej.. blir det nok meget fordelt.
Da min Svigermor er god til at kigge forbi..
.. Men det kan kun tiden vise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.