Ja det synes jeg nemlig også er trist. Synes da også faderens mor skal have en betydning, jeg synes ihvertfald man skal gøre hvad man kan for at både mormor,morfar / farmor,farfar bliver en del af barnets verden. Ja så kan der være alverdens grunde til at det ikke fungerer... meeen som udgangspunkt
Den er jeg fuldstændig med på. Vil faktisk blive ked af det hvis de tre hold bedsteforældre vi har ikke alle sammen kender vores barn. Så kan der være så mange ting der gør, at det skifter lidt i perioder, og nogen passer ungerne mere end en anden part.
Jeg vil lige så gerne kunne slå et smut forbi mine svigerforældre som mine egne. Nu bor de alle langt væk, så vi er vant til at skulle landet rundt for at se dem og ser det ikke som en hindring.
Jeg har selv som barn haft både farmor og mormor tæt på og langt fra mig i perioder. Har boet i to lande og hvert sted boede den ene part tæt på, men så var den anden i udlandet. Jeg elsker begge to lige højt i dag, selv om min farmor desværre døde da jeg var 12. Så som barn er det lige så meget kvaliteten af stunderne som mængden af dem som gør det. Ihvertfald i min optik.
Kan allerede mærke at Svigemor/farmor er bange for ikke at få set sit barnebarn særlig tit. Men hun glemmer bare at vi gerne sender vores barn på ferie hos hende til rigtig kvalitetstid, som de børnebørn hun har i nærheden måske ikke lige kommer til.
F.eks. tog jeg ind imellem med min mormor op til min moster i sommerferierne. Det var da top hyggeligt. 
Anmeld