Danske Agurker... Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Mira0911

cortsen skriver:

Hej

Hvad havde han læst om danske agurker? Der har jo været det med udenlandske agurker og tomater (spanske og tyske) men har absolut ikke hørt noget om danske grøntsager. Men skal da ikke kunne sige der ik er sket noget nyt. Generelt kan man sige at alt frugt og grønt skal skylles grundigt før brug pga fx. listeriabakterien som kan sidde på noget frugt. Jeg skræller tit agurken hvis jeg ikke synes skrællen ser alt for pæn ud, så jeg føler mig mere tryg og køber altid kun danske agurker.. De smager også meget bedre.. 

Jeg har smidt et link længere oppe i tråden... Der står mere... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Mira0911

JulieWH skriver:

Citat fra BT.dk

For at være sikker på at slå e-colibakterierne ihjel i en inficeret grøntsag, er det ifølge Kim Vandrup Sigsgaard nødvendigt at koge fødevaren i et minuts tid.

- Det skal være kogt igennem. Bakterierne bliver dræbt ved ca. 75 grader, men for at være sikker på, at bakterierne er dræbt, skal man lige lade det koge igennem. For inficerede agurkers vedkommende er det desværre ikke nok at skylle eller skrælle dem, så det mest oplagte er at smide dem ud, anbefaler han.

Så nej, du kan ikke nøjes med at skrælle og skolde agurkerne =/

Fandens også... Må lige ud i køleren og se hvor de stammer fra.... 

Anmeld

27. maj 2011

signe.

hmm, der står jo mest de er under mistanke i DK.. tror bare ikke importfirmaerne herhjemme tør at risikere noget... jeg ville ikke være bleg for at spise en dansk agurk..men nu kan jeg så ikke lide agurker såe.. Tror ikke der er den store forskel på om grøntsagerne er økologiske.. virussen sidder forhåbentlig ikke i de sprøjtemidler der ellers bliver brugt

Anmeld

27. maj 2011

SaNiNa

Der bliver også skrevet at man rolig forsat kan spise danske agurker og der "kun" er solgt 5-6 kasser her hjemme

Anmeld

27. maj 2011

Filippa & Liva

Mira0911 skriver:

Har lige smidt link om det i første indlæg... 

Øv...  troede ikke der også var problemer med de danse agurker.

Anmeld

27. maj 2011

anynom

Mira0911 skriver:

Fandens også... Må lige ud i køleren og se hvor de stammer fra.... 

Der er ikke andet for.

Men den er god nok, nogle danske agurker er også under mistanke nu.

Anmeld

27. maj 2011

CamillaSoefelt

Mira0911 skriver:

Den har sikkert været oppe før! 

Min kæreste læste noget på tekst om danske agurker.. og sagde det var nok ikke smart af mig at spise dem mere.... 

Jamen jeg spiser agurk i stor stil... Ja det gør mine marsvin iøvrigt også... 

Kan man gøre noget? Er det ikke bare uden på "skalden" af agurken bakterien sidder? Kan jeg mon skolde agurkerne hurtigt eller? 

Nogen der ved noget? 

http://www.bt.dk/danmark/farlige-bakterier-kan-stamme-fra-danske-agurker

Der står jo netop i linket, at man sagtens stadig kan spise de danske agurker.. Men men men, når det så er sagt ville jeg vaske den grundigt, skolde den( som du selv siger ) og evt skrælde den. Især nu hvor du er gravid!

Anmeld

27. maj 2011

Carina1977

Det var da en fantastisk uge jeg startede min kostomlægning på

Anmeld

27. maj 2011

Isabella_mor

køb dansk økologi, der skulle der ikke være særlig meget bøvl med det... hvertfald de grønsager man spiser meget af jeg spiser også MASSER af agurk.. det smager godt på røget filet..  

Anmeld

27. maj 2011

anynom

signe. skriver:

hmm, der står jo mest de er under mistanke i DK.. tror bare ikke importfirmaerne herhjemme tør at risikere noget... jeg ville ikke være bleg for at spise en dansk agurk..men nu kan jeg så ikke lide agurker såe.. Tror ikke der er den store forskel på om grøntsagerne er økologiske.. virussen sidder forhåbentlig ikke i de sprøjtemidler der ellers bliver brugt

Bakterien stammer formentlig fra kol*rt. Specielt i Spanien spreder man al slags afføring på markerne... Adr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.