Danske Agurker... Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.382 visninger
58 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Mira0911

Den har sikkert været oppe før! 

Min kæreste læste noget på tekst om danske agurker.. og sagde det var nok ikke smart af mig at spise dem mere.... 

Jamen jeg spiser agurk i stor stil... Ja det gør mine marsvin iøvrigt også... 

Kan man gøre noget? Er det ikke bare uden på "skalden" af agurken bakterien sidder? Kan jeg mon skolde agurkerne hurtigt eller? 

Nogen der ved noget? 

http://www.bt.dk/danmark/farlige-bakterier-kan-stamme-fra-danske-agurker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

signe.

Mira0911 skriver:

Min kæreste læste noget på tekst om danske agurker.. og sagde det var nok ikke smart af mig at spise dem mere.... 

Kan man gøre noget? Er det ikke bare uden på "skalden" af agurken bakterien sidder? Kan jeg mon skolde agurkerne hurtigt eller? 

Nogen der ved noget? 

er det ikke kun grøntsager fra de nævnte lande ; tyskland, Holland og Spanien, man skal passe lidt på? tror også man skal passe på ikke at skrue det for meget op Men ellers køb grøntsager fra nogle af de lande, der ikke er nævnt som smittekilder

Anmeld

27. maj 2011

Filippa & Liva

Er det ikke det med de udenlandske agurker din mand har læst??  for de danske skulle da vist ikke fejle noget?

Anmeld

27. maj 2011

grøn · ært

Er den nu også gal med danske grøntsager.. Eller, agurker. ØV hvor er det træls!   Gad da sådan set også gerne at vide, hvad man kan gøre, for jeg er også en stor agurke-spiser... 

Hvad hvis man køber økologisk.. Har det noget at sige??

Anmeld

27. maj 2011

Mira0911

signe. skriver:

er det ikke kun grøntsager fra de nævnte lande ; tyskland, Holland og Spanien, man skal passe lidt på? tror også man skal passe på ikke at skrue det for meget op Men ellers køb grøntsager fra nogle af de lande, der ikke er nævnt som smittekilder

Har lige smidt link om det i første indlæg... 

Anmeld

27. maj 2011

Mira0911

Hyldeblomst skriver:

Er den nu også gal med danske grøntsager.. Eller, agurker. ØV hvor er det træls!   Gad da sådan set også gerne at vide, hvad man kan gøre, for jeg er også en stor agurke-spiser... 

Hvad hvis man køber økologisk.. Har det noget at sige??

Ja har lige smidt et link i første indlæg... 

Anmeld

27. maj 2011

Mira0911

BigBabyWish skriver:

Er det ikke det med de udenlandske agurker din mand har læst??  for de danske skulle da vist ikke fejle noget?

Jeg har smidt et link i første indlæg hvor der står mere... 

Anmeld

27. maj 2011

SaNiNa

Vi har kun hørt at det er tyske, hollandske og spanske agurker, tomater og bladsalat man skal holde sig fra.

Anmeld

27. maj 2011

Annette A

Hej

Hvad havde han læst om danske agurker? Der har jo været det med udenlandske agurker og tomater (spanske og tyske) men har absolut ikke hørt noget om danske grøntsager. Men skal da ikke kunne sige der ik er sket noget nyt. Generelt kan man sige at alt frugt og grønt skal skylles grundigt før brug pga fx. listeriabakterien som kan sidde på noget frugt. Jeg skræller tit agurken hvis jeg ikke synes skrællen ser alt for pæn ud, så jeg føler mig mere tryg og køber altid kun danske agurker.. De smager også meget bedre.. 

Anmeld

27. maj 2011

anynom

Mira0911 skriver:

Nogen der ved noget? 

http://www.bt.dk/danmark/farlige-bakterier-kan-stamme-fra-danske-agurker

Citat fra BT.dk

For at være sikker på at slå e-colibakterierne ihjel i en inficeret grøntsag, er det ifølge Kim Vandrup Sigsgaard nødvendigt at koge fødevaren i et minuts tid.

- Det skal være kogt igennem. Bakterierne bliver dræbt ved ca. 75 grader, men for at være sikker på, at bakterierne er dræbt, skal man lige lade det koge igennem. For inficerede agurkers vedkommende er det desværre ikke nok at skylle eller skrælle dem, så det mest oplagte er at smide dem ud, anbefaler han.

Så nej, du kan ikke nøjes med at skrælle og skolde agurkerne =/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.