ville du finde dig i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

Ciss

Anonym skriver:

Jeg er på kontanthjælp på grund af sygdom.

Min kærestes forældre sidder på begge vores penge. Der bliver givet penge 2 gange om måneden i håb om at økonomien kunne redde vores forhold, men nu sidder jeg jo i saksen fordi jeg ikke kan røre mine egne penge.

Hvis du ikke direkte er umyndiggjort el. lign, så kan de da ikke sidde på dine penge uden dit samtykke?

Tag en telefon til dem, og sig ret ud, at nu er det nok, og du er nødt til at afslutte aftalen om pengene, for du er nødt til at flytte ud.

Hvis de får udbetalt din kontanthjælp, så må du vel have fat i myndighederne og få ændret kontonummeret de skal betales ind på.

Det lyder helt overvældende, men jeg tror, du må prøve at tage et praktisk problem ad gangen og ikke lade dig slå i bakken af, at der er så mange! Punkt en: få magten over dine egne penge tilbage, selvom det ikke er mange....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg er på kontanthjælp på grund af sygdom.

Min kærestes forældre sidder på begge vores penge. Der bliver givet penge 2 gange om måneden i håb om at økonomien kunne redde vores forhold, men nu sidder jeg jo i saksen fordi jeg ikke kan røre mine egne penge.

Kan du ikke selv få dine penge? Det kan du vel snakke med banken om, at de ikke må have en fuldmagt? Det er jo forkert :O

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

bette skriver:

jamen de har da ingen ret til at ha dine penge.. 

gå ned i banken og be dem om at oprette en ny konto, som kun du har kort til. og så få dem til at sætte din kontanthjælp derind. 

Ja det ville jo også være det jeg skulle gøre, men det kræver at jeg først fortæller min kæreste at jeg ikke vil fortsætte.. Det er der problemet så opstår. Han nægter at acceptere at det er det jeg gerne vil.

Anmeld

25. maj 2011

Miss HH

Må jeg spørge hvorfor du bliver? Det er ingen kritik, men vil bare gerne høre årsagen.

Jeg ville ikke blive i et forhold uden kærlighed, for det er grundstenen til alt andet..

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Kan du ikke selv få dine penge? Det kan du vel snakke med banken om, at de ikke må have en fuldmagt? Det er jo forkert :O

Jamen hvir vi går fra hinanden får jeg jo alle mine ting igen og jeg får selv adgang til det hele, men hvis vi er sammen er der jo ingen grund til det.

Problemet ligger så i at min kæreste jo nægter at jeg slutter det.

Anmeld

25. maj 2011

Jetjen

Anonym skriver:

Ja det ville jo også være det jeg skulle gøre, men det kræver at jeg først fortæller min kæreste at jeg ikke vil fortsætte.. Det er der problemet så opstår. Han nægter at acceptere at det er det jeg gerne vil.

Han kan jo ikke nægte dig at gøre det hvis du virkelig gerne vil. Så må du tage kontakt til hans forældre udenom ham. De kan jo ikke holde dig som slave. Jeg ville også få banken til at hjælpe med det formelle

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Hybjerg skriver:

Må jeg spørge hvorfor du bliver? Det er ingen kritik, men vil bare gerne høre årsagen.

Jeg ville ikke blive i et forhold uden kærlighed, for det er grundstenen til alt andet..

Jeg har stillet mig selv det samme spørgsmål rigtig mange gange.
Det bunder nok ud i at jeg ikke ved hvor jeg skal gå hen, jeg ved ikke hvor jeg kan få hjælp og støtte til at få forholdet til ende.
Jeg har forsøgt 1000 ting for at komme væk, men det virker bare ikke. Efterhånden har jeg skabt mig en drøm om at der nok engang kommer en eller anden og redder mig, men i realiteten kan jeg jo godt se at det ikke lige sker.
Folk siger altid at jeg kan ende forholdet når jeg er 100 % klar til det, men den tror jeg bare ikke på mere. Jeg føler at jeg er tvunget til at leve et liv som ikke er mit eget og der er bare ingen udvej med mindre han går fra mig..

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Jetjen skriver:

Han kan jo ikke nægte dig at gøre det hvis du virkelig gerne vil. Så må du tage kontakt til hans forældre udenom ham. De kan jo ikke holde dig som slave. Jeg ville også få banken til at hjælpe med det formelle

Har faktisk engang forsøgt at tage en snak med han forældre omkring det, men i stedet for støtte fik jeg beskeden om at jeg skulle holde op med at skabe mig. Jeg skulle bare være glad for at jeg havde deres søn for ellers var mit liv jo helt forfærdeligt...

Jeg har opgivet at fortælle dem noget som helst..

Anmeld

25. maj 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jamen hvir vi går fra hinanden får jeg jo alle mine ting igen og jeg får selv adgang til det hele, men hvis vi er sammen er der jo ingen grund til det.

Problemet ligger så i at min kæreste jo nægter at jeg slutter det.

Er det fysisk, han nægter dig at forlade ham? Hvis det er kan du jo melde ham?

Hvis ikke, kan du gå ned på kommunen og spørge efter en bolig når han er på arbejde? 

Hvis han kan din mailadresse, så opret en ny, og begynd at søge på boliger der

Anmeld

25. maj 2011

Jetjen

Anonym skriver:

Har faktisk engang forsøgt at tage en snak med han forældre omkring det, men i stedet for støtte fik jeg beskeden om at jeg skulle holde op med at skabe mig. Jeg skulle bare være glad for at jeg havde deres søn for ellers var mit liv jo helt forfærdeligt...

Jeg har opgivet at fortælle dem noget som helst..

Har du ikke nogen i din egen familie der kan hjælpe dig i den her situation? Bliver altså lidt utryg ved det du fortæller. Du bliver jo holdt fanget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.